L' edat de la sinceritat

Un relat de: llacuna

Els vuit anys són una edat sorprenent, tothom qui tingui infants ho deu saber, els infants de sis anys són amorosos, però els de vuit ja tenen les seves teories i no s'amaguen res, cosa que ja no passa quan tenen deu anys, per exemple que ja han incorporat quines coses cal començar a no explicar.

Així, ara que treballo amb escoles amb llestos, aquells que a canvi d'un examen tenen menjar assegurat per a tota la vida i alguna cosa més, i infants, i he pogut veure que aquesta edat es poden reconduir moltes coses. El cas és que avui he tingut una gran sort, ja que a mi no que no em coneixien de res, se m'ha acostat un nen i m'ha dit: Eh, què una nena no es pot sentir com un noi o no pot voler ser un noi? Li he contestat que és clar que sí i també hi podia haver un noi que se sentís com una noia que no hi havia cap problema i que tothom teníem de masculí i de femení. El noi no m'ha preguntat res més.

Imagineu-vos que li hagués dit: No, no, impossible, qui ho ha dit això quina bestiesa? Les noies són noies i els nois, nois. Ja està, ja hagués començat a tallar-los en les seves idees i als deu anys aquella noia, que era una amiga que estava al costat ja no explicaria més allò dels seus sentiments i el nen se n'en fotaria d'ella perquè aquell pensament era una cosa per ell catalogada per una persona adulta com a anormal.

Bé, com sempre els infants em donen cada dia una lliçó

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer