La maleïda neteja

Un relat de: llacuna
Tinc una teoria sobre les persones que llencen els papers a terra. No suporten transportar a prop dels seus cossos quelcom que consideren brutícia, un paper o un plàstic que abans embolcallava la seva deliciosa font de fruïció, la hi tocava de ple, ara s'esdevé, en veure's buidada del producte: brutícia. I que diu la societat d'anar-hi bruts? Cal anar estúpidament impecables. Però el cert és que com la llauna que perd el líquid en ser engolit per l'humà, el seu cos i els dels altres ho perdrem tot. El mateix amb les caques dels animals. Els productes que mengen, si és que tenen una mica d'aliment provenen de plantes que han estat adobades amb merda, però trobar-se una merda d'un animal és fastigós, i una contrarietat al seu perfum DG que els ha costat no sé quants euros o una agressivitat contra el seu cos, rentat amb un sabó, que ni que sigui en el continent, també té restes d'animals i plantes provinents de la putrefacció. I ni pensar-hi de deixar-la desintegrar-se i desfer-se a la terra! Cal prendre una bossa de plàstic, com ja s'ha dit, provinent del petroli, que alhora s'origina amb resta d'animals i plantes morts sota certes condicions fisicoquímiques, i que acabats de morir els farien el mateix fàstic que la caca que recullen. I tot seguit, posar-la-hi dins, que ara sí que som nets. I és que no familiaritzar-se amb allò que "no val", que no recull res, temporalment preciós, no ens fa bé. Per no dir que quan siguin grans, fàcil serà que com tothom, ens hi caguin a sobre, moment de realitat en estat pur. Sap greu haver de parlar d'aquests temes tan naturals en un planeta tan artificial, sap greu haver de parlar d'aquests temes tan diaris, però és que hi fa molta falta. Després hi ha qui té tot plastificat, encimentat, etc., però un trosset de terra, i hi planta plantes, arrenca totes les herbes que hi puguin sorgir, i si convé hi posa glifosat o el que li sigui útil per exterminar tota la diversitat, per tal que només hi romanguin les seves plantetes envoltades de neteja, que sort que no tenen veu, i que suposo que si treuen una branqueta més cap aquí que cap allà, seran brutalment podades. És la neteja XXI, una estupidesa colossal, bona causant, però no l'única, de la destrossa actual del planeta. Nets sí, però estúpids, no, si us plau! Pensem ben bé d'on prové tot i que és realment brutícia, potser només ho són les nostres estúpides ments primitives. I relaxemt-mos perquè la brutícia és a tot arreu i nosaltres en formen part, de la santa brutícia.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer