Gurb, 2056

Un relat de: Capità Borratxo

En Jo-Dicke Kalkbrennem Mbutit, fill de pare belga i mare congolenya (coses que passen quan alguns juguen a descobrir països), es disposava a fer un pícnic a l'aire lliure tot treient un pa de pagès, un petit setrill amb oli, un tomàquet, un fuet i un porró amb vi ranci. No massa lluny d'allà, veient-lo des del balcó de casa seva, situada en un bonic poble de la plana de Vic, el Jaume Espetec i la seva dona Montserrat Tarradellas, comentaven els estranys costums alimentaris d'aquell estranger jagut a la gespa del parc. Famolencs, van decidir que també farien un mos. Ell, un Donuts i una Coca-Cola, i ella, un Tigretón i una Coca-Cola Light.

Comentaris

  • Curiós relat ...[Ofensiu]
    Romy Ros | 05-11-2009 | Valoració: 10

    d'estampa osonenca...tan sols et faltava la llet pascual al fons del parc. Molt crític i punyent.

  • Sense voler...evitar-ho[Ofensiu]
    Elvira | 05-11-2009

    Capità, un relat que trobo que explica molts fets sociològics. Molt bé, de veritat.
    Una abraçada

  • Curiós i divertit![Ofensiu]
    annapurna | 04-11-2008

    M'ha agradat molt aquest relat, com algú comenta és com un acudit, tot i que si ho penso fredament, sento algo desagradable, on no desitjo arribar mai.
    A mi el fet que siguin estrangers qui tinguin arrelades les nostres costums no em molesta gens, el contrari m'agrada que l'altre gent aprengui de la meva cultura, i que en faci ús, ja que a mi m'agrada aprendre d'altres costums. Però el fet d'imaginar-me amb un tigretón i una coca-cola light per esmorzar, i així cada dia amb algunes variacions de tigretón per donetes i coca-cola per fanta, em fa tremolar. I inevitablement m'he imaginat envasos i més envasos de plàstic, que al ritme que es generen és impossible reciclar-los sense acumular-los, i aquesta imatge m'ha transportat a un món gris, lleig, jo no vull contribuir a formar un món així, al contrari conservem allò que tenim que sabem que és bo, i impregnem-nos de lo bo d'altres cultures, evidetment sense perdre els nostres costums!

  • Encantadora,[Ofensiu]
    brideshead | 27-08-2008

    la metàfora.

    "De fora vindran, que els costums ens prendran.." Però en aquest cas, serem nosaltres qui ens els deixarem perdre, oi? perquè davant d'un bon fuet, un bon pa, un bon oli d'oliva.... qui s'arrisca amb el Tigretón???

    Més que un relat, m'ha semblat un acudit.... i bo!

    Una abraçada!

  • Jajaja![Ofensiu]
    marta_gut | 24-08-2008 | Valoració: 10

    Genial!
    El que haurem d'arribar a veure...

    Una abraçada,
    Marta-

  • Curt i precís[Ofensiu]
    Narcis08 | 21-08-2008 | Valoració: 10

    Com un tall amb làser. Molt bé!!

  • jajaja![Ofensiu]
    perunforat | 19-08-2008

    bona combinació!
    Si es que...a casa del ferrer es menja amb els dits!!!

  • Aliments catalans.[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 19-08-2008 | Valoració: 10


    Aquests són uns aliments històrics i antics qu encara duren i que són molt bons en comparació d'un tigretón d'aquest.
    Espero que això que ens expliquis mai passi, però tens molta raó perquè ja es comença a veure pel carrer.

    Salutacions.

    ullsblaus1

  • Clàudia[Ofensiu]
    diaclau | 14-08-2008

    Molt graciós el teu!

    Gràcies per llegir-me, jo intentaré passar per aqui de tan en tan.
    He rigut molt quan m'has dit lo de l'amiga de la teva cunyada...jejeje.

    Bé, una aferrada i salut!

  • Agraïment[Ofensiu]
    almodis316 | 12-08-2008

    És encara molt més bo el teu que el meu, jo només començo a escriure i es pot dir que encara sóc joveneta.
    Gràcies pel comentari, ho tindré en compte

  • Clar de lluna | 08-08-2008

    ...espero i desitjo que això no passi! On hi ha un bon pa amb tomàquet i un bon vi no hi falta res més! Però per desgràcia el món canvia i qui sap... moltes coses que trobem avui normals són incomprensibles per molts avis!

    Molt ben trobat!

    Una abraçada!

  • ambre | 08-08-2008

    Gurb no és per "sin notícias de Gurb" ??
    d' Eduardo Mendoza??

    Gran llibre !!


    Bé, t'has quedat amb mi igualment ...

    bona ressaca!!



  • Impactant [Ofensiu]
    surina | 05-08-2008

    Molt bo!
    "surina"

  • Molt ben trobat[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 04-08-2008 | Valoració: 10

    la situació, els noms, els detalls. Continua escrivint, tens imaginació

  • No fotis![Ofensiu]
    bocidecel | 01-08-2008 | Valoració: 10

    Tant es girarà la truita?
    El canvi del vi ranci per la Coca-Cola ja el tenim assumit, pero vols dir que els donuts i els tigreton substituiran a unes bones llesques de pa amb tomaca ben sucades amb oli d'oliva i un fuet de Vic??
    Ja m'has posat la por al cos, a casa no hi entraran mai més donuts ni tigretons!. Vés que no siguin rebesnets meus, aquests estrangers de la plaça de Gurb!

    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.57

l´Autor

Capità Borratxo

61 Relats

131 Comentaris

55452 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
L'endemà d'aquella nit tot va ser nou. Però res no podria amb les seves ganes d'escriure. El capità va fotre's un bon glop d'aiguardent i obrí el llibre en blanc per la primera pàgina, tot escrivint:

"L'endemà d'aquella nit..."



Si voleu res, us deixo el meu e-mail:

rubenroca77@hotmail.com

Gràcies per tot! (sobretot per les correccions, comentaris, valoracions, etc.)