Giravolta

Un relat de: Naiade

Giravolta, giravolta sense parar
no deixis de seguir aquesta musica
que ens fa sentir propers
i consola els nostres sofriments.

Deixa que t'agafi per la cintura
el teu braç sobre la meva espatlla
la teva ma a la meva
fen-te giravoltar sense descans.

Dansem, dansem sense parar
entre clars i ombres
recorrem la sala de ball
sota lluernes de llum.

Deixa moure el teu cos àgil
balancejant-te al ritme
del so d'aquest vals
tan dolç i inquietant alhora.

Estimem-nos, estimem-nos sense parar
gaudim d'aquest moment
assaborim el que ara tenim
ignorant el futur.

Deixa't dur pel desig
que els nostres cossos lliures
sentin musica de violins
entre l'aroma dels lliris i les garlandes en flor.

Comentaris

  • FELICITATS !!![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    F.

  • Giravoltant a ritme de vals[Ofensiu]
    Unaquimera | 14-12-2008 | Valoració: 10

    El teu poema conté consells que són petites joies, perles lluentes que, per la forma de rotllana que suggereix el títol que li vas posar, formen un collar:

    "no deixis de seguir aquesta musica que ens fa sentir propers i consola els nostres sofriments." En efecte, quan deixem de sentir aquella música tal especial que ens permet sentir a l'altre a prop nostre i veure'ns acollits, reconeguts, estimats, etc., llavors la soledat resulta ser una parella absorbent i la tristesa sovint s'instal·la a l'esperit.

    "Dansem, dansem sense parar... Estimem-nos, estimem-nos sense parar, gaudim d'aquest moment assaborim el que ara tenim"
    En veritat, s'ha de mantenir en moviment el sentiment, l'emoció, la sensibilitat i l'alegria, ja que no sempre les circumstàncies ens permeten el gaudi de manera gratuïta: alguns dies, hem de dansar sense música... o ens costa molt bellugar-nos, tot i sentir-la...

    T'envio una abraçada amb el desig de sentir-te més propera que mai,
    Unaquimera

  • Et deixo el comentari que et vaig fer al Repte...[Ofensiu]
    llamp! | 29-10-2008 | Valoració: 10


    La teva "Giravolta" dansaire és un vals poètic en tot ordre. El tema ronda pel ball del vals i es deixa estar de surrealismes. Estructuralment regular, en 6 estrofes de 4 versos, fent el darrer vers més llarg. "Giravolta, giravolta sense parar", "Dansem, dansem sense parar", "Estimem-nos, estimem-nos sense parar", aquests tres versos amb què inicies les estrofes 1, 3 i 5, dónen estabilitat al poema. En les estrofes 2, 4 i 6 comences amb el verb "deixar", que també contribueixen a estabilitzar el poema, solidificant els fonaments, fent-lo estructuralment perfecte i ben fonamentat. Utilitzes algún mot culte com "lluernes", que podriem dir que són com "celoberts", malgrat la definició del diccionari no és ben bé la mateixa, sí que s'entén "lluerna" com a una construcció que deixa passar la llum, o també poden ser els insectes que transmeten llum, en aquest cas em sembla que et refereixes a la construcció, perquè parles de la sala de ball. El teu poema està construït a ritme del vals, que és una peça o estil musical molt estudiat i molt pautat. Pautes molt bé i mesures molt bé les teves paraules, fent-les planeres i amorosint el ball amb aquesta parella que balla aquest deliciós ball. La teva darrera frase, entona mots que trobem en el poema de Lorca: els "lliris" i les "garlandes", donant frescor i aroma al poema. És el teu petit homenatge al poema de Lorca. Molt bé, Naiade, no m'ha decebut gens el teu poema.

  • Naiade![Ofensiu]
    Xantalam | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Ja feia dies que volia visitar el teu espai i comentar-te algun dels poemes que has presentat als reptes, però la feina se m'acumula, és horrorós. D'aquest poema et destaco aquesta estrofa que m'ha agradat especialment, la trobo molt delicada. Això és molt subjectiu, potser a algú altre li agradarà més una altre part del poema... però jo em quedo amb aquesta. Et felicito pel nivell que estàs assolint als reptes.

    "Deixa't dur pel desig
    que els nostres cossos lliures
    sentin musica de violins
    entre l'aroma dels lliris i les garlandes en flor."

    Una forta abraçada i a reveure!

    Xantalam

  • Poema dedicat [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-10-2008 | Valoració: 10

    a la dansa, el vals... serà per l'edat i per el sí aburgesat dels meus ascendents que es un dels balls que més m'agraden. De lectura amena i ràpida com es mereix tant el títol com la dansa. Un magnífic treball.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • M'ENCANTA[Ofensiu]
    JOSEFINA | 18-10-2008

    No he pogut deixar d'enviar-te un comentari, perqué moltes vegades poso aquesta peça i ballo tota sola pel menjador de casa. És una de les meves peces preferides. També en la versió que en fa l'Enrique Morente. Si no la coneixes, te la recomano.
    També el grup de dansa Enèssim del Cercle Catòlic del barri de Gràcia de Barcelona en va fer una versió dansada, preciosa.
    Realment ... m'encanta !!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275219 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com