Fil a l'agulla

Un relat de: llamp!

Alta tensió



FIL A L'AGULLA (sense filigranes)


Si dels fils de la corrent
pengessin cacahuets,

si dels fils de l'estenedor de roba
pengessin fideus,

si pengessin mandarines,
si pengessin trencanous,
si pengessin culleres,
si pengessin ous,

si dels fils de cosir
pengessin auguris,

si dels fils del telèfon
pengessin vanes esperances,

o si dels filaments nerviosos
sortissin somnis entre pijames i llençols,

o, perquè no? Si dels filaments vegetals
sortissin estampes d'il.lusions ben encaminades,

Com veuríem l'horitzó al vespre?

Si dels filferros
pengessin botes de carnestoltes,

hauríem passat de llarg el mes de Gener?

Si no existissin els filats en les trinxeres de guerra,
seria més planer el camí?

Si perdés el fil de la nostra conversa,
series tant amable de fer-me'l recordar?

Si la Filomèna no és una mena de fil,
què o qui coi és?

Si Filemó va escriure una carta,
vaig a menjar-me un entrepà de Mortadel.la.

Si la filantropia no és cap "antre" de fils,
perquè redimonis ho capgirem tot?

Sí, sí, sí... fils i més fils,

Fils que marquen una perspectiva,
Fils que subministren,
Sots-ministres que filen,

'nem posant fil a l'agulla.

___________________________________________

IMATGE DE L' RPV 70 :

boots wire


Comentaris

  • Ets un bon creatiu.[Ofensiu]
    vaixellnou9 | 18-02-2009 | Valoració: 8

    Domines i sorprens amb els teus coneixements d'informàtica, però com a autor baixa la categoria.

  • Es original[Ofensiu]

    D'una idea força petitona surt una cosa molt diferent que és del que es tracta, no pas una altra cosa perquè no es tracta d'escriure correctament sinó de sorprendre.

    I aprofito per dir-te que l'aigua que s'amaga al Forat d'aigualluts surt als Güells del Joeu que ja és a la Vall d'Aran

    Rafael

  • Xantalam | 09-02-2009

    Ara me n'adono que està de les dues formes! Sóc un cas. Vaig a dormir que estic molt cansada.

    Un petonàs, llampec!

  • Xantalam | 09-02-2009

    Et deixo el comentari que li vaig fer al teu poema. Veig que no l'has penjat amb "filigranes". Bé, així també m'agrada molt!

    Una composició poètica i visual realment sorprenents. La imatge que has triat com a fons del poema és molt adient: simètrica i amb una profunditat de camp que li confereixen els fils dels que parles en el teu poema. El contingut també és admirable. Una primera part on exposes paral·lelismes surrealistes amb la fotografia del repte. En la segona part introdueixes preguntes amb molt d'enginy i sentit de l'humor. No només això, sinó que també s'hi troben amalgamats versos amb un sentit més profund. Tot gira al voltant del mot "fil", el gran fil conductor de la teva admirable creació.

    No m'he begut l'enteniment! Al repte ho va penjar amb una imatge de fons molt adient, una gran composició.

    Una abraçada, va ser molt agradable tornar-vos a veure, Dani.

    Fins a la propera,

    Xantalam

  • Amic Dani![Ofensiu]
    F. Arnau | 04-02-2009 | Valoració: 10

    Ja feia prou de temps que no penjaves cap poema a la teua plana d'autor. Des de "el vals" del Cohen si norecorde mal...
    Vaig veure la convocatòria de Xantalam (magnífica poetessa) sobre les sabates penjades dels fils de la corrent (fins i tot hi ha ací al meu poble), i haig de confesar-te que ho vaig intentar, però tan sols em van sortir aquests versos/matriu:
    "Les sabates fabriquen els camins
    que han passat del terra als fils de la corrent..."

    Una reminiscència d'un poema meu dedicat al César Vallejo.
    Ja he vist que tu t'has sortit amb nota, i volia dir-te que m'agrada molt els muntatges que fas amb les fotos i el text. Recorde que quan xerràrem a la Trobada de Premià, comentàrem sobre el tema, però no em va quedar clar, i ja m'agradaria fer quelcom semblant amb els meus poemes.
    Llàstima que no puga anar a la MegaCalçoTrobada del proper diumenge!!!
    Res més amic, endavant amb la teua lírica i espere que ens trobem en una propera ocasió.

    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!!!

    ©Francesc Arnau i Chinchilla



  • Resposta[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-02-2009

    Vinc fins aquí per a respondre al teu darrer comentari, ja que habitualment responc a tothom que em comenta.

    Com que comences fent referència a la teva crítica cruel a Capvespre, faré el mateix.
    Llavors vaig resistir la temptació d'avisar-te de les errades; com que diuen que mai és tard, ho faig ara, per si en un altre moment et feia servei la correcció: d'epitets (falta accent), éren (sobra accent), verbena (em sembla que és un castellanisme), fogarades (foguerades), contexte (context); em sembla que no em deixo cap.
    Respecte a la teva actitud: que fossis cruel em va estranyar, perquè fins llavors no havia descobert aquesta faceta teva, però va ser una bona lliçó.
    Que fossis incoherent amb tu mateix em va sorprendre també, però suposo que tothom té dret a canviar d'opinió o a variar-la segons la persona que té al davant. Per no allargar més aquesta entrada, t'enviaré més dades sobre aquesta qüestió per correu.

    Jo també t'he anat llegint, de tant en tant. Veig que continues tenint una curiosa relació amb els verbs.

    Ens veurem aviat, si res no m'impedeix anar-hi. I no cal que pateixis, jo no sóc cruel; si d'alguna cosa m'ha acusat algú és de tot el contrari; això si, sóc de carn i ossos i si em colpegen, ho noto... com tothom, suposo.
    Uq