Escric "conta'm la gramàtica"

Un relat de: llamp!

contes - Brossa

Escric per no avorrir-me,

imagino.

Teclejo amb aire insigne,

suposo.

A tres-centes pulsacions per minut,

em canso.

Tinc folis blancs, blaus, vermells, verds, grocs i granes.
La màquina és negra, setinada, sèpia, daurada i platejada.

Escric contes, assajos, relats, poemes, articles i cartes.
Escric en primera persona, en segona i en tercera.
Escric en mode infinitiu, subjuntiu, imperatiu i condicional.

Escric en singular i plural.
Escric en masculí, femení i neutre.
Escric amb accents aguts, plans i esdrúixols.
Escric en to enunciatiu, interrogatiu, exclamatiu i imperatiu.
Escric paraules simples, compostes i derivades.

Escric articles, substantius, adjectius, pronoms, verbs, adverbis, preposicions, conjuncions i interjeccions.

Escric oracions adjectives, adverbials, adversatives, causals, comparatives, concessives, copulatives, distributives, disjuntives, exclamatives, explicatives, passives, predicatives, recíproques, subordinades, substantives, transitives i altres.

Escric complements circumstancials, de finalitat, directes, indirectes, predicatius i altres.
Escric significants amb significat i referent.
Escric, sóc emissor, transmeto missatges, llegeixo, sóc receptor.

Comunico amb funcions conatives, estètiques, expressives, metalingüístiques i representatives.

Gramàtica... fonètica, fonologia, morfologia, sintaxi i semàntica.

La llengua... lingüística comparada, sociolingüística, psicolingüística, dialectologia, geografia lingüística, història de la llengua... i per fi, lingüística general.

Escric, comunico, faig ús de la gramàtica, enumero, utilitzo la llengua i oblido.

Dialogo, exclamo, interrogo, expresso, anuncio, manifesto, xerro i xatejo.

Parlo, dic i faig.

Escric!

Comentaris

  • Índex suggerent[Ofensiu]
    nuriagau | 22-02-2009 | Valoració: 10

    Tret de la primera part, sembla que hagis transformat en poema l'índex de continguts d'un llibre de llengua catalana de secundària.

    Em sembla un poema fascinant i suggerent, una molt bona interpretació de la imatge del repte.

    Felicitats!

    Núria

    PS Va ser un plaer coneixe't a la Calçotada.

  • ieps llampec..[Ofensiu]
    perunforat | 10-02-2009

    si que hi té un aire!De fet també em vaig presentar en aquest repte, però me'n vaig fer una altra interpretació!
    Va estar xulo el dinar, llàstima de no tenir més temps! Però això ens va passar a tots, així queden més ganes per la propera!
    Ens veiem al reptes!!!!