Enyorant

Un relat de: rnbonet

T'he descobert
mirant-me l'ànima.

Dos cors nuets.
Un comiat breu.

Ocell dormint
com cau de llop.

Mentida. Fred.
Por. Vent i neu.

Por a l'amor.
Mentida als ulls.
Un fred al cor.

Ni em veus,
ni em beus.

Futur del res.
Ho has dit tot.


Comentaris

  • enyorant[Ofensiu]
    ambelma | 12-05-2010 | Valoració: 10

    m'ha agradat, estic escoltant una musiqueta de fons mentre t'acabo de llegir i va molt en sintonia amb aquest versos senzills i complets.
    els dos primers versos se m'han gravat i resonen com melodia d'instants ja viscuts.

    ....i els de "mentides als ulls" i "fed al cor" els he fet servir en algun poema, amb alguna variació sense saber d'aquesta preciocitat teua.

    com que tinc tendencia a l'enyorança, entre altres coses estic lluny de la meva terreta, me'l guardo als preferits per gaudir-lo en els moments adients.

    una abraçada

  • primer contacte[Ofensiu]
    joandemataro | 06-05-2010 | Valoració: 10

    t'he descobert a partir del repte sobre el quadre de picasso i he anat a llegir aquest poema teu, t'he de dir que m'ha agradat és concís com sempre dic que a mi m'agrada i arriba...
    bé, fins la propera
    salutacions d'un nouvingut a RC
    joan

  • Ras i curt : Gran poema![Ofensiu]
    llamp! | 10-03-2010


    Poema ras i curt, breu i clar!

    Per cert, t'he agregat a autors favorits. I dit sigui de pas que tot seguit visitaré el teu blog i me'l guardaré per si tinc més estona per repassar-lo.

    I dit sigui de pas també, que la teva iniciativa "Dibuixets que busquen versets" la trobo tant genial que em sembla que te la copiaré (vull dir que jo també m'animaré a penjar algun dibuix meu, per a veure si trobo gent que en vulgui fer algun vers). Potser ho titularé d'una altra manera, que no es pensi la gent que et vull fer la competència.

    No vull competir, tan sols busco un "divertimento" com diu deomises.

    Ja ho veuràs! Properament a RC... llamp! demana versets pels seus dibuixos.

    I per no quedar malament et diré que aquests dies he tingut temps per pensar-ho tot i que m'agradaria primer de tot: demanar-te permís. Ja diràs tu el què, senyor rnbonet!

    Salut i llamps!

  • Jo també em quedo amb els dos...[Ofensiu]
    deòmises | 09-03-2010 | Valoració: 10

    ...primers versos, amic Ramon! De veritable poeta!

    Gràcies pel teu 'comentuar', et diré que les esdrúixoles sempre són presents en la meva poesia (i en la meva vida també: la primera 'nuvieta' es deia Alícia, i la que em va 'llevar el virgo' es deia Verònica...) però això ja són 'figues' [mai millor dit!] d'un altre paner!

    De nou, molt bon poema!!

    d.

    PS: la segona estrofa és una Octava Reial, emulant Gòngora (poeta esdrúixol i majúscul! A més de 'tocaio', però poc m'ha tocat a mi... Sniff

    PS2: Tinc a mitges el verset per a l''home del desert'; hi sóc a temps?? Fes-m'ho saber, 'xicon'

  • Els versos inicials són potents,[Ofensiu]
    Xantalam | 23-02-2010

    d'aquells que poden inspirar altres poemes, m'agraden molt, i la resta també, perfectes en la mètrica i en la sonoritat, captiven pel sentit d'enyor que duen. Felicitats, creador, artista!

    Fins la calçotrobada, bonet, i molts records a la maricarme!

  • només es pot enyorar allò que es coneix...[Ofensiu]
    plàcidaploma | 19-02-2010 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu comentari rnbonet i per la benvinguda!!

    M'ha agradat molt el teu poema. Només es pot enyorar allò que es coneix... Darrere el regust agre que deixa el buit, es troba la dolçor passada, potencialment sempre present, i a l'espera de ser viscuda novament...

    Salutacions!!


  • Versos nus[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-02-2010

    Un poema breu, de versos nus.
    No diuen res sobrer.
    La brevetat és contundent.
    Cada mot, és un encert.
    M'arriba al cor el seu gemec, esglai del cor i de la ment.

    Bon carnaval, amic Ramon!

    T'envio una abraçada càlida, d'aquelles que desfan la neu i el gel, a cops d'afecte sincer,
    Unaquimera

  • Val el que val... això ?[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-01-2010 | Valoració: 10

    Relat guapo però molt caústic.
    Si és quelcom real, no cal enyorances. Són verí.

  • M'agrada...[Ofensiu]
    natasha | 26-01-2010

    ... perquè és directe i apunta clarament.
    Com diu un comentari anterior jo tmabé em quedo amb "futur del res" pel que representa.
    Una abraçada

  • Bonet![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-01-2010

    Curt, clar, rotund! I jo trio sense dubte perquè m'ha inquietat i remogut coses meves aquest vers que escrius: "Futur del res" L'has clavat, aquí, company del sud!
    Molta salut i bona literatura per aquest nou any acompanyades d'una sincera abraçada.

    Mercè

  • un poema ple de contrastes[Ofensiu]
    Fada del bosc | 26-01-2010 | Valoració: 10

    Por a l'amor.
    Mentida als ulls.
    Un fred al cor.
    Aquesta és la part que més m'ha agradat
    també m'han agradat els contrastes.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356803 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!