engany de nadal

Un relat de: vio_ska

Vigília de nadal. Sembla que ha de fer fred, el dia és humid, plou i no fa vent.
Estic asseguda al balcó. amb una samarreta... Ni abrics ni jerseis em calen.
Si miro cap al davant, en trobo un mar, un mar blau i tranquil. És el Mediterrani. Si els meus ulls puguessin mirar més enllà de l'aigua blava i clara, veuria un món completament diferent del que estic contemplant en aquests moments. Un món on la cultura, la gent, la llengua...tot és diferent: Àfrica. Però per desgràcia, m'haig de quedar aquí, on sóc.
La meva vista va a banda i banda de la carretera però només veu uns arbres mal tallats, cotxes i unes patètiques llums de nadal apagades...
Miro a la vorera del davant al sentir unes campanes...Què veig? Un home (suposo) disfrassat d'home vell amb barba i molta panxa...Què intenta? Porta un vestit vermell i blanc i unes botes negres...És bastant fals, però si aconsegueix el seu objectiu, suposo que li serà igual. Uns nens s'acosten a l'home i aquest els hi dóna 3 caramels a cada nen...Ara ho entenc! El propòsit de l'home és fer feliços als nens que passen pel carrer! Però...Amb 3 caramels els nens ja estan contents? Massa conformistes...No potser...No ho entenc! Segur que darrera dels senzills i dolents caramels de goma hi ha alguna cosa més...Hi ha d'haver alguna cosa més! Són nens!!! Ahh!!! Aquest home no és el que diuen que baixa per les xemeneies per portar regals als nens bons? Em sembla que sí...(Amb aquesta panxota dubtu que hi passi) Pobres nens... Estan ben enganyats...Per alguns, suposo que els hi deu suposar algun trauma quan sàpiguen qué aquest home no existeix...!El mateix pasasr amb els reis mags! Aquells 3 homes grans que s'ho deuen passar pipa allà dalt de les carrosses enganyant a totes les pobres criatures innocents...Quan siguin grans, ells seran els que enganyarans als seus fills, i els fills, als fills...Sempre serà un engany, un engany generacional que no acabarà mai...O potser sí, qui sap!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de vio_ska

vio_ska

17 Relats

30 Comentaris

21654 Lectures

Valoració de l'autor: 9.13

Biografia:
vaig néixer un bon dia, del ventre de la meva mare, sense voler-ho, però així ho van decidir. I aquí estic, vivint, sentint, estimant, lluitant, aprenent, estudiant, ....