En Banyeta

Un relat de: uanra

Al decorat es veurà un camp amb molts ocells. A l'esquerra de l'escenari hi haurà una font i, al mig, un arbre. A dalt de tot es veu l'estrella fugaç. Apareix en Banyeta vestit de color negre i porta una capa, unes banyes i una cua vermelles. Duu un paper a la mà.
Banyeta: (llegint el paper que té entre mans) Aquest any que m'he portat molt bé, vull un cotxe amb foc i que tingui el nom de Banyeta.

Des de dalt de l'escenari apareix un àngel volant i es xoca amb l'arbre del decorat i es pela la cama.
Àngel Miquel: (arrossegant-se i posant-se aigua de la font al genoll) Au, au! Quin mal!

Per la dreta de l'escenari, apareix en Leví que va vestit amb una samarra de pell d'ovella.
Leví: (fent cara d'amoïnat) Que t'has fet mal?
Banyeta: Que t'estàs posant aigua?
Àngel Miquel: Sí, és clar que sí. M'he pelat la cama però, encara que em faci mal, me n'he d'anar a Betlem.
Banyeta: I què faràs a Betlem?

Per la dreta de l'escenari apareix l'Àngel Gabriel.
Àngel Gabriel: Doncs anar a l'establia on està el Nen Jesús. No sabíeu que ja ha nascut?
Levi: No. Que hi anirà molta gent?
Àngel Gabriel: Sí. Hi aniran: pescadors, pastors, el caganer, grangers, els Reis Mags...
Leví: Jo també aniré a veure el Nen Jesús.
Banyeta: Jo també vull anar-hi. Demanaré que els Reis regalin al Nen Jesús un cotxe d'aire que posi Jesús.
Àngel Miquel: Si m'ajudeu a caminar, hi podem anar tots quatre caminant.

Els quatre amics se'n van, ajudant l'Àngel Miquel, mentre l'estrella fugaç es va desplaçant.
Cau el teló.


2 i 4 de desembre del 2008

Comentaris

  • Tanta gent?[Ofensiu]
    estepa3 | 05-02-2010

    Pescadors, pastors, els Res Mags, el caganer...
    Tu també hi aniràs?

    Molt bona obra de teatre, Arnau!


    David

  • Hola Banyeta[Ofensiu]
    Naiade | 25-06-2009 | Valoració: 10

    Ara si que m'he quedat ben parada!!!
    Com m'havia pogut perdre una obra com aquesta?
    M'encanta el dimoniet de la foto, té una retirada al Arnau. Ja veig que tens la mateixa manera d'escriure que el teu avi.
    Felicitats.

  • Molt bé Arnau[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 13-01-2009

    molt divertit, i gràcies per deixar que el banyeta també visiti l'establia... el banyeta ets tu?, no?
    Ai! que t'he confós...
    Molt maca la foto del dimoniet que la teva mare ha penjat, potser sí que vas per actor, ja ens firmaràs uns quants autografus quan siguis famós. (com es diu autografus en català!?)

    Aquests últims dies el Regor no estava per romanços i no volia llegir relats, però un dia d'aquests et farà un parell de comentaris, ara té unes quantes joguines que els reis, nosé perquè, li han portat, perquè ell també és una mica dimoniet.
    Bé, si que sé per què li han portat, perquè és un nen com tu, bo i juganer, segur que sí.

    Una abraçada


    Ferran

  • Est un dimoniet encisador[Ofensiu]
    JOANPG | 13-01-2009

    Fins i tot l'actitut de la fotografia és teatral. Pots ser un gran actor si perseveres. Això et permet una desinvoltura devant la gent que et facilita la relació mutua. Disfruta fent entremeliadures tu que pots.

  • UI, UI...[Ofensiu]

    Aquest banyeta de la foto és com el que jo m'imaginava que era el teu personatge del conte, petit, dolentot, molt dimoni i molt bufó. Quines banyes! Quina por...!

  • Aquest és en Banyeta[Ofensiu]
    uanra | 13-01-2009

    La mama creu que ja ha après a penjar fotografies. Ara veurem.
    Jo volia que el relat hagués aparegut juntament amb aquesta fotografia.

    BANYETA

  • Moltes felicitats[Ofensiu]
    Naiade | 12-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Felicitats![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-12-2008 | Valoració: 10

    Vaja fins i tot t'atreveixes a competir amb el teu avi escrivint aquests pastorets?
    Molt rebé noi

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Carta rebuda[Ofensiu]
    patgereial | 27-12-2008

    Sóc el patge reial, ja he rebut la teva CARTA ALS REIS.

    Intentaré complaure't i fer-te arribar un conte amb dimonis i un drac (ja m'he llegit l'esmena a la teva carta) i, si pogués enviar-te'n més d'un, també ho faré.

    També demanes cinc comentaris als teus relats i aquí tens el primer (una mica avançat).

    He escollit aquest preciós relat perquè veig que a tu també, com a mi, t'agrada el Nadal. Al teu conté dius que els Reis Mags van anar a adorar el Nen Jesús i això és cert. Des d'aleshores, van cada any a obsequiar els nens que hagin estat bons. Però ells són famosos i nosaltres, els patges, no. No sé pas què farien sense nosaltres...

    I recorda: Els Reis Mags existeixen i a RC, també.

    Patge reial

    PS: A mi també em cau molt bé el rei Melcior, és el més vell i el que té més experiència. Sempre se li acut alguna bona idea i inclou algun regal que el nen s'ha oblidat d'anotar a la carta.

  • QUINS PASTORETS MES SOLIDARIS[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 17-12-2008 | Valoració: 10

    Si tots fessim el mateix que aquesta colla de trapelles de la teva obra que diferent seria el mon! Si algun dia portes els teus pastorets al teatre, que m'ho diras? A mi m'agradaria molt de veurel's com corren per l'escenari. Segueix escrivint així i ja veuràs com algun dia podràs fer un llibre, com els de l'avi Joan. Un petó molt fort, Arnau i Bon Nadal per a tu i la teva família.

  • M'ha agradat molt Uanra[Ofensiu]
    M.Salles | 16-12-2008 | Valoració: 10

    Un obra de teatre senzilla i molt "xula". Uns pastorets diferents!
    Estàs ben disfressat de banyeta!

    Felicitats! Vaig a llegir la gallina i la guineu.

  • Tot fent camí...[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-12-2008 | Valoració: 10

    Ja sé quina és la font que hi ha a l'esquerra de l'escenari! És la font on van a omplir les seves ampolles els preparadors dels equips de futbol!
    Per això, quan els jugadors es fan mal, els donen aigua d'aquella... se'ls hi curen tots els mals i tornen a jugar de seguida, igual com l'Àngel Miquel pot anar cap a Betlem amb la cama pelada i tot!

    Molt bé, Banyeta! Vull dir, Arnau... és que com que vaig llegir en el relat del teu avi que tu volies fer de Banyeta... has dit que estàs assajant per fúria infernal i a més, et veig aquí al costat amb la cara pintada i les banyes posades... us confonc una mica, jejeje!

    Per escriure aquesta obra de teatre has hagut de treballar força, oi? Jo ho he intentat alguna vegada i ho he trobat mooolt difícil, així que t'ho dic de veritat de la bona!
    M'ha agradat i penso que a més ofereix un bon missatge per a les festes i per a la vida: "Si ens ajudem a caminar, hi podem anar tots endavant"

    T'envio una abraçada, esperant que no xoqui amb res pel camí i t'arribi sencera,
    Unaquimera

  • Felicitats!![Ofensiu]
    violetaclara | 16-12-2008 | Valoració: 10

    Moltes felicitats Arnau!!! Aquesta mini-versió dels Pastorets amb en Banyeta com protagonista m'ha agradat molt!!!Segueix així !!! Em penso que al teu avi li ha sortit un dur competidor! Un petó diablet!!!

  • Jo soc un enamorat dels Pastorets.[Ofensiu]
    JOANPG | 15-12-2008 | Valoració: 10

    I m'encanta fer teatre. Em reservaràs un paper, ni que sigui el d'un Farmacèutic vellet que ajuda a sanar el genoll de l'angelet?
    L'aigua fresca va molt be pels cops i amb uns quants massatges llestos.
    M'han agradat molt i espero que siguin el començament d'un gran escriptor d'obres teatrals, senzilles, tendres, amb l'innocència que donen els teus somnis purs i sans d'un vailet aixerit.

    Una abraçada amical i plena d'estimació de Joan.

  • Ja deia jo...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-12-2008 | Valoració: 10

    Ja deia jo que no trobava en Banyeta per enlloc. El tenies tu! Tracte'l bé que és un demoniet bo.
    Com que sé que estàs molt satisfet -i jo també-, de la teva obra, et valoro com voldries… però no ho faré mes. El que si faré, es comentar-te tots els relats que facis.
    Un petó ben fort!
    - Avi Joan [de la iaia] -

  • Caram, Arnau...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 14-12-2008 | Valoració: 10

    com es nota que tene gens del teu avi! (tot i que no sàpigues què són els gens, si li preguntes a la mare t'ho explicarà en un plis- plas) Molt bona aquesta idea d'agafar un relat de l'avi Joan per dir-ne la teva i afegir-hi una escena que complementaria molt bé l'obra original. Saps què? hauries d'ensenyar-lo a la profe que tens a l'escola perquè segur que li venen ganes de que l'interpreteu l'any que ve, quan vinguin Festes. Eps, però tu demana't el paper del Banyeta, que en aquesta foto fas la cara de dimoniet que es requereix pel paper.
    Un petó molt gran, i segueix escrivint, que jo estaré pendent de tot el que pengis.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68295 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com