El silenci dóna joc

Un relat de: Joan G. Pons

Feia una bona estona que el tenia davant i no em deia res. Sols em mirava amb un somriure. Havia saltat de la meva butxaca a la taula del menjador. És el meu amic el Follet.

No vaig poder aguantar més i li vaig dir:

-Hola Follet
-Hola Joan
-Estàs molt callat.
-Sí. Estic.
-Aviam, ja comencem. Què vols dir amb "estic" ?
-Tanmateix el que dius i entens. Estic i prou.
-I no em penses dir res, xerrar sobre algun tema…
-Cal ?
-Bé, sempre és bo conversar.
-El silenci és una forma de conversar, comunicar.
-Sona bé… gairebé no sona. M'agrada el silenci i també xerrar.
-El silenci és una forma d'escoltar. I escoltar és conversar, comunicar.
-Escoltar i Comunicar… en silenci ?
-Quan parlem no escoltem. I si no escoltem, no hi ha comunicació. Comunicar és intercanvi. El silenci afavoreix un clima perquè l'altre pugui explicar tot el que vulgui transmetre, desitgi o necessiti. Desprès fàcilment, un cop ha parlat, fa silenci i escolta.
-Invoques el torn de paraula ?
-Sí. I fer-ho de manera natural. Tinc ganes de dir-te coses i també tinc interès pel que em vols dir.
-A vegades una persona calla, fa silenci, perquè no sap què dir.
-Ofereix un espai d'escolta i és bo d'agrair.
-Estimules el silenci.
-Sí. Masses vegades ens convertim en conferenciants que transmeten monòlegs i al final diuen: Marxo que tinc poc temps, ja xerrarem un altre dia.
-Jugar amb el silenci com suport a una bona i enriquidora comunicació.
-O.K. Joan.

I una bona estona, tots dos, un davant de l'altre, amb una mirada acollidora i somrient vàrem gaudir d'una conversa amb silenci.

Comentaris

  • Joc de paraules en silenci[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-02-2009

    Silenci i Somriure, o somriure en mig del silenci... Conversa i Comunicació o entendre mitjançant les paraules...
    Estímul, Agraïment, Enriquiment... Has jugat amb un grapat de bones paraules en aquest text, Joan, i jo les he escoltat atentament!

    En silenci, t'envio una abraçada
    Unaquimera

  • Hem coincidit[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 31-10-2008 | Valoració: 10

    en el tema d'un relat :"el silenci" i haig de reconèixer que el teu està desenvolupat amb més profunditat.
    Com sempre un plaer llegir-te.
    Una salutació.
    Nonna_Carme

  • No sé perquè però sempre estic d'acord amb tu.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 30-10-2008 | Valoració: 10

    Jo, que xerro pels descosits, aprecio el silenci com una benaurança. És una de les contradiccions de la meva vida. Jo, com deia fra Luis de León, /a mis soledades voy/ de mis soledades vengo/ porque para andar conmigo/ me bastan mis pensamientos/. Però, per una altra banda, m'agrada tant expressar els meus pensaments i sentiments en veu alta...! Joan González Pons, tu sí que ets un /de los pocos sabios/ que en mundo han sido/. Petons

  • Els Follets apareixen silenciosos [Ofensiu]
    Fifo | 26-10-2008

    Joan en un sol relat has juntat dos temes que a mi m'agraden.
    Em van publicar un poema "El silencia" i el comemçament era auxí.

    Escolta el silenci,
    escolta'l en silenci.
    No sentiràs res,
    i quedaràs sorprès
    de les coses que has entès.

    Gracies per el teu comentari. Josep

  • Que bé has explicat el sentit del silenci![Ofensiu]
    Xantalam | 24-10-2008

    Amb poques paraules, en una relació màgica entre dues persones que no cal que parlin per comunicar-se. El silenci cada vegada és més car de trobar, tampoc el suportem gaire, ens cau com una llosa i hem de recórrer a les mateixes paraules, convencionals, gastades per l'ús, per no sentir-lo. Només en les bones relacions es poden gaudir d'estones de silenci, autèntic, ric en matisos.

    Una abraçada i espero continuar llegint relats teus,

    Xantalam

  • Feia temps![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 24-10-2008 | Valoració: 10

    Feia temps que no escribis o que no te'ls publicaven. B´, és ben igual, ens has tornat a captivar amb els teus propis relats i paraules ben cultes. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus

Valoració mitja: 10