el rei i el poble esverat i trist

Un relat de: Eva Fabrés

Hi havia una vegada: un rei un poble esverat i molt trist.
Aquell rei, que per cert es deia Fidel, no era un rei dels normals, d'aquells dels contes, que són rics i només pensen en els diners, no no, aquest no es preocupava pels diners, el castell era molt gran estava fet d'or (costum reial). Era un rei que es deixava la pell pel seu poble.
Un dia que era sant Esteve el rei va voler sortir al carrer, la seva mare li va obligar a posar-se el vestit d'or de celebracions.
El Fidel no volia anar vestir sempre d'aquella manera però com era costum reial era obligatori.
A la gent del poble se'ls queia la bava en veure aquell vestit tan llampant i tan bonic i tan...
Els nens petits del poble jugaven al carrer i per allà va passar el rei.
-Hola gran senyor...
-Per què em dieu gran senyor? Abans anàveu més ben vestits! Què us ha passat? Ràpid! Vull explicacions!!!!
-El que passa és que el preu de les coses va augmentant i això només vol dir una cosa que els diners que guanyem fent malabars seran menys i...
-Res de i... això s'ha d'acabar! Us donaré ara mateix el meu vestit i el vendreu per molt bon preu.
-I no em doneu les gràcies.
Un altre dia que passava per allà es va trobar amb els mateixos nens però aquesta vegada dins d'un cotxe amb un xòfer i tot:
-Ei hola!
-Hola!
-Gràcies al vestit que em vas donar ens hem forrat! És molt llarg de explicar i no queda gaire gasolina, bueno et puc fer algun favor?
-Sí, explica'm d'on surt aquest soroll Estrany i molt bonic?
-La música? No coneixes la música? Molt bé, farem un concert demà a primera hora de la tarda.
-I què passara llavors?
-La gent s'animarà i... No em queda gasolina adéu.
-Adéu!
El rei es va donar compte aquell dia que el que necessitava la gent era... Música.
FI.

Comentaris

  • Crec que...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 15-01-2009

    no n'hi ha gaires de reis com el del teu conte, però en tot cas tu has fet servir la imaginació per crear-ne un que mira pel bé del poble, la qual cosa ens el fa amable als ulls de qui et llegim. I tal com expliques, a més del menjar i el vestir, la música és important per gaudir dels moments d'oci.
    Una abraçada, i segueix escrivint!

  • m'ha agradat molt[Ofensiu]
    uanra | 08-01-2009 | Valoració: 10

    perquè el rei va regalar el seu vestit.

  • No he rebut la teva carta dels Reis.[Ofensiu]
    patgereial | 07-01-2009 | Valoració: 10

    Hola Eva,

    Sóc el patge reial d'RC. Volia posar-me en contacte amb tu i he decidit fer-ho mitjançant aquest comentari a aquest meravellós conte. A mi m'agraden molt els Reis Mags, però el rei de la teva història, també. És un monarca molt generós amb la gent que ho necessita. M'ha agradat el relat i els valors que defensa.

    Volia informar-te que no he rebut la teva carta als Reis. Els relataires-nens d'RC varen poder escriure la seva carta als Reis durant els últims dies del mes de desembre. Era una oportunitat que es va oferir al fòrum. Mira-ho clicant aquest enllaç: REGAL DE REIS: CARTA ALS REIS .
    Si desitges rebre un exemplar del llibre de contes que es va enviar, envia un correu a patgereial@hotmail.com. i te'l faré arribar tan aviat com pugui.

    Em sembla que pots estar prou contenta amb tot el que et vàrem portar ahir, oi?

    Ah! I segueix escrivint, eh?

    Patge reial.

  • BE EVA[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 14-07-2008 | Valoració: 9

    Ja veig que el teu relat tira cap a la gent pobre, i aconsegueixes que ho sigui menys i per descomptat que també la fas ser més feliç, amb música o sense han aconseguit viure millor i anivellar el seu nivell de vida amb el que te el rei, potser seria el millor per a tots si ho poguessim fer realitat al nostre pais. Adeu maca, segueix escrivint.

  • interessant !![Ofensiu]
    umpah | 02-07-2008 | Valoració: 9

    M'agrada.
    Coses que vull destacar :

    -Quan el nens pobres del poble no tenen diners li parlan al Rei de vosté i li diuen gran senyor.
    Després quan tenen cotxe i diners ja li parlan de tu com si es coneguessin de tota la vida.

    A vegades passa per desgràcia que sembla que els diners ens fan més respectables quan en realitat, de porc i de senyor se'n ve de mena.

    M'agrada l'altruïsme del Rei, una generositat que malauradament no es troba en veritat.

    M'agrada la referència final a la música, tot i que no te massa a veure amb la resta del relat.

    També em fa gràcia la referència a les dificultats per arribar a fi de mes i a quan es quedes sense gasolina.

    Crec que és el millor que has escrit fins ara.

    Segueix així. MOLTS PETONS GUAPÍSSIMA !!!

Valoració mitja: 9.5