El porret.

Un relat de: josep casanovas olmos

Aquest indret mola la tira. Ens posarem al mateix lloc que l'altra vegada; a sobre de les roques.
-Has portat l'herba?
-Després, tio. Després... Primer prepararem las coses de pescar. Deixem les canyes posades i ens fumen un porret.
-Això! Això! Que no hi falti l'alegria!
-Pescarem tones de peixos. No sents com ens criden?
-Jo no escolto res, però estic segur que ens posarem les botes. Tens l'herba?
-Sí, tio. No siguis pesat i porta cap aquí les canyes.
-Les canyes?
-Sí, les canyes.
-Les canyes?
-Què passa amb les canyes?
-Me les he deixat al damunt de la taula.
-No fotis!... Com vols que pesquem ara?
-Dons res home; no t'amoïnis; ens fotem un porret i pesquem un "merlus".
-Quin desastre! No em puc fiar de tu. Menys mal que portem les coses de pescar...
-Tranquil nen. Tens fil?
-Si. En què estàs pensant?
-Porta el fil cap aquí. L'agafem i ens el lliguem a la tita. Llavors ens tombem tranquil·lament i ens fumem el porret m'entres esperem que piquin.
-T'has tornat boig?
-Tu fes-me cas i calla. Ja veuràs quin èxit.
-I si ens pica un peix gran?
-Doncs el traiem i punt.
-Estàs segur tio?
-Hòstia!... Apa! No parlis tant i lliga-te-la.
-Tio, se't ho correig cada idea més...
-Genial. Aquesta és la paraula. Eixís tindrem les mans lliures. Què passa nen? A que mola?.. Passa'm la Maria.
-"Tranqui". Espera que me l'estic lligant... Encara que, no seria millor que ens lliguéssim el fil en un dit del peu?
-I la sensibilitat? Eh? Què em dius de la sensibilitat?... Què millor sensació que sentir la picada d'un peix a la titola. Imagina't que et piquen i sents una sacsejada gloriosa que t'estarrufa la pell. Seria com un orgasme espiritual. Una passada...
-Ets un poeta, tio. Podries escriure en Internet.
-Amb el temps i una canya qui sap... De moment em conformo amb pescar merles, que és lo meu.
-Tu sempre amb la canya a punt... Saps, que posa nerviós pescar amb la tita? No sé... És com tenir una connexió telefònica amb el fons del mar.
-Jo seré un poeta, però tu ets un filòsof.


-Què guapa és la vida quan es viu bé. Has vist quina mena d' adjura que han agafat els núvols?... Semblen un porro gegant.
-No és un porro; és una titola enorme. No veus la forma que té la punta?
-Cadascú veu el que vol veure. Això mateix es el que passa amb les coses de la vida. Uns ho veuen blanc, mentre que uns altres ho veuen negre.
-I tu? Com ho veus, tu?
-Marró, tio. Jo sempre ho veig marró; sobretot quan penso en coses "chungas".
-T'has adonat que no piquen?
-Ja picaran. Deixa'ls que disfrutin m'entres puguin...
-Em sembla que me l'he lligat massa fort... Hòstia! M'acaben de picar!
-Tranquil. Ves recollint el fil amb les mans. Al duus?
-Sí.
-Dons no paris d'estirar. Recull seguit i sense parar... Hòstia! Ara m'han picat a mi! No vegis tio. Quina estrebada que m'han fotut!
-Treu-lo! Treu-lo!...
-Ja el tinc, ja el tinc... Meu!
-Què és?
-Una orada preciosa. Mira com li brillen els ulls. Està per a menjar-se-la... I quines escames mes suaus que té la punyetera... hmmm...
-Ja el tinc, jo també! És una llisa... Mira-la que guapa és! Quin tiparro que té... I les escames encara son més suaus que la teva... Guaita! Toca-la, toca-la...


-Què fem ara?... M'he trempat de mala manera i el nus me l'està escanyant que t'hi cagues.
-Calla, calla; que jo estic igual. Hòstia quin mal que fot!... Quin marró!
-Ens fumem un altre porro?




Comentaris

  • Ets genial[Ofensiu]
    Narcis08 | 28-12-2008

    I que et duri, perquè sembla que els estem escoltant darrera unes mates.

  • ja,ja,ja[Ofensiu]
    ambelma | 16-12-2008

    Estas ilustrant als meus amics de la adolescència, ja, ja. No ets del País Valencià?. me dona la impresió...

  • Ets genial, tio![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 30-11-2008 | Valoració: 10

    Cada cop et superes. Escriu un llibre, creu-me, que es tituli "Diàlegs de pescadors" o el que tu vulguis. Tindria un exit espatarrant. Ves-te'n a una editorial i fes una proposta perquè ets bo de veritat. I jo tinc bon ull. Tothom insistteix en les faltes però si això no té importància, el que compta és l'enginy! Per les faltes ja hi ha correctors, que treballin.
    Molts petons, metge de capsalera.

  • Divertits![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 28-11-2008

    aquest parell de tites fredes o calentes, més ben dit.
    "Se t'acut" o "se t'ocorreix" arrodonirien més aquest diàleg canyós, he, he...
    Salut!
    Mercè

  • què t'has près?[Ofensiu]
    4punts | 25-11-2008

    això que dius deu ser prou bo.
    bona història portada a l'extrem.
    Senzill, accessible i vocabulari agregat però alguna faltota, que no m'ha apaivagat el somriure.
    Salut

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

36958 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.