EL PENJOLL

Un relat de: Ravegal
En Ramon, de petit tenia por de gairebé tot. La seva por era inconscient. En anar creixent va anar veient els perills amagats de qualsevol cosa o situació: aquest arbre pot caure, aquest home que s’acosta pot..., hi ha massa cotxes...; aquets menjar pot estar... Quan va pujar a Las Golondrinas, va ser comptar els salvavides i tornar a baixar.

Quan va saber que determinats fets podien portar desgràcies, es va tornar més aprensiu. Se sentia encerclat. No feia cap de les coses que porten mala sort: No passava per sota de cap escala, mai no deixava les tisores obertes ni obria el paraigua dins de casa, tremolava si se li tombava el saler, saltava del llit amb el peu dret, només es tallava les ungles els dies que tenien erra; i no diguem si es trencava un mirall. Però, i el que podia passar sense dependre d’ell?

Va buscar protecció. Va entrar en una botiga que venia amulets i va escollir el que el protegiria més: un penjoll amb una pedra Ull de tigre. Amb deu euros penjats al coll se sentia protegit. La seva vida va donar un tomb, res li feia por, tot i que el món no havia canviat gens.

Es va trencar un braç en caure escales avall: «Sort de l’amulet. Me’ls hauria pogut trencar tots dos». Un cotxe va pujar sobre l’acera i el va envestir; va estar dos dies en observació a l’hospital: «Ara podria estar amputat». Se li va tombar una paella amb oli bullint i es va cremar les cames: «L’amulet no ha deixat que m’esquitxés els ulls. Ara seria cec».

Un dia parlava amb un amic i li explicava la seguretat que sentia amb l’amulet i els incidents que li havien ocorregut. L’amic se’n feia creus i es mofava de la seva credulitat. Fent broma, li va demanar el penjoll per provar-lo: «Només un moment. Ja te’l tornaré». Una mica a contracor, se’l va treure i li va deixar. Just quan l’amic el tenia a la mà, va caure una part del marc d’un anunci i el va arreplegar de ple. Va quedar estès a terra amb l’amulet a la mà. En Ramon el va tornar a agafar tot pensant: «Ara, jo, podria estar mort».

Comentaris

  • Pobre amic[Ofensiu]
    Montseblanc | 29-01-2023

    Tot depèn de si un és optimista o pesimista, si encara la vida amb energia positivia o negativa... El protagonista ha provat les dues cares de la moneda i, precisament quan més positiu és, li passen tot de coses dolentes, però com que s'ho agafa bé...

  • Divertit[Ofensiu]
    Naiade | 23-01-2023 | Valoració: 10

    Un bon relat, entretingut i entenedor. No era pas l'amulet el que li duia la sort, més aviat la mala sort. Tot depèn del ser positiu o negatiu. Jo de totes maneres el llençaria. Sort

  • Percepcions[Ofensiu]
    Marina i punt | 13-01-2023

    "Res no és veritat ni res no és mentida, tot depèn del color del cristall amb què es mira".
    Almenys, en canviar la percepció de les coses la seva vida va esdevenir més tranquil·la. Bon relat.

    Salutacions

  • Esplèndid[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-01-2023 | Valoració: 10

    Un relat original, molt ben escrit i amè de llegir. No hi ha com tenir fe. Al menys l'amulet li ha servit per fer un canvi positiu, en la manera d'agafar-se les coses.

    Molt bo.


    Salutacions i sort Ravegal.

    Rosa.

  • M'ha agradat![Ofensiu]
    llpages | 12-01-2023 | Valoració: 10

    Planer en la redacció, et fa passar una bona estona, gràcies!

  • Prou bé | 12-01-2023

    Pors i creences , totes presents al teu relat.
    Ben explicat, com les mateixes situacions poden tenir dues cares.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10