El lladre

Un relat de: Núria Fonoll Vergés

Fa temps que les reté en una estança de vidre. N’està encisat, d’elles. Bada, mirant-se-les, i li cau la bava quan intueix que té les més perfectes i atractives. Venen a ser les ninetes dels seus ulls, ves.
Generalment, busca les seves víctimes als instituts, a les universitats, a les sales de lectura, a les acadèmies i a les llibreries de referència.
Així, quan en clissa una que el captiva especialment, patapam, se la fa seva de seguida i la deixa amb la resta de retingudes.
Aquesta fal·lera seva, és evident que fa anar de cul a la gent que treballa al camp de les lletres, que de mica en mica, s’han quedat sense l’esfèrica i admirada grafia. Quina mala f-rtuna!
Perquè ell, és una eminència esquivant els agents de seguretat...
...fins que s’ha arriscat massa i l’ha cagat de ple:
s’ha endut les dues perles del quarter general, que ara llueix així:
M-SS-S D’ESQUADRA
Es diu que sí, que i tant, que de ben segur, que està clar que les lletres “o” seran aviat als teclats i als llibres d’arreu.
Mentrestant, us faig saber que gairebé prenc mal, intentant escriure aquestes quatre ratlles.

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 03-04-2023

    Un exercici divertit que ha resultat un dels af-rtunats d'aquest mes.
    Enhorabona!

  • Exercici ric en detalls[Ofensiu]
    TerricheT | 02-04-2023

    Miraria de fer-te un comentari treballat com el teu relat, però no tinc valor d'escriure'l sense cap O.
    Diria que la fortuna t'ha somrigut, malgrat que l'has maltractada en aquest relat, furtant-li la lletra O.
    Tot un exercici, et felicito, o no sé si et planyo per la feinada.
    La cosa és que has sabut dur-nos pel relat com tu has volgut, i ens has enganyat d'una manera ben original, que fins al final no saps veure. Bé, fis que et topes amb la primera O desapareguda.

    Sort a la final, relat genial!

    Ferran

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-04-2023

    per ser finalista Núria!!

    Salutacions.

    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, com ja has estat finalista en alguna altra convocatòria, no cal que ens enviïs cap altra autorització.

    Cordialment,
    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats





  • Vet aquí...[Ofensiu]
    Cesca | 19-03-2023 | Valoració: 9

    Vet aquí l'origen de la mala sort! Li ha robat, també, la de la F_rtuna i aquesta s'ha venjat!
    Fantàsticament redactat (i no és fàcil) malgrat l'absència de la vocal que tant agrada al protagonista.
    Enhorabona. Sort!

  • original[Ofensiu]
    Atlantis | 05-03-2023

    original aquest lladre que roba les "o".

  • El lladre de lletres[Ofensiu]
    Prou bé | 05-03-2023

    Només per admirar-les? Malaguanyades!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Núria Fonoll Vergés

7 Relats

34 Comentaris

3502 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50