L'HERÈNCIA

Un relat de: Núria Fonoll Vergés

El casalot del bosc que havia heretat de la tia difunta feia feredat. La tarda que vaig anar a visitar-lo va tornar-se fosca i esquerpa.
Les panxes dels núvols, negres i amenaçadores, s’havien estarrufat de manera alarmant i, unes gotes grosses, qui sap si de benvinguda, van començar a espetegar al parabrisa del meu cotxe.
La façana principal, lletja i descrostada com una pell malalta, devia fer temps que queia a bocins; els porticons tronats de les finestres, desllorigats de les seves frontisses, oscil·laven en un vaivé tossut.
Davant de la casa, les capçades dels arbres que antany havien conformat el jardí, brandaven a mercè de la tempesta que en aquells moments ja ho assotava tot.
Plovia.
Plovia molt.
Plovia massa.
Primer guanyava l'aigua, que queia amb desmesura.
Després va guanyar el vent. El vent estripava la pluja i l’escampava arreu amb una força esfereïdora…
… Fins que va encalmar-se el temps.
I llavors varen reposar la casa i el bosc sencer.
Només el vell gronxador del jardí va continuar amb un balanceig frenètic, amunt i avall, com si una mà invisible l'empenyés cap al cel.
Aleshores, vaig decidir refusar l’herència.
Quina malastrugança, tot plegat!

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 25-04-2023 | Valoració: 10

    Descripcions molt acurades, simbolisme molt aconseguit. M'ha agradat . Sort.

  • Esgarrifances[Ofensiu]
    Solsona Bot | 20-04-2023

    Un relat amb unes descripcions molt treballades que transmeten l'estat d'inquietud del protagonista. Felicitacions per un relat tan ben reeixit. Sort!

  • Ben fet...[Ofensiu]
    Cesca | 13-04-2023 | Valoració: 10

    Caram, més que una benvinguda tot plegat sembla un avis de no t’acostis!
    La protagonista fa molt ben fet de girar cua.
    Fas servir unes imatges molt bones: “...descrostada com una pell malalta...”; “El vent estripava la pluja...”
    Molt bon relat. Enhorabona!

  • El gronxador.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-04-2023

    com si es tractés d'una pel.lícula de terror va ser un avís definitiu per rebutjar l'herència.
    Potser va ser bona idea prendre aquesta decisió.

    Bon relat Núria. Sort.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Núria Fonoll Vergés

7 Relats

34 Comentaris

3565 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50