El fenomen

Un relat de: Mercè Bellfort

El fenomen


1-En un país qualsevol, d'un any qualsevol, d'un dia qualsevol un personatge qualsevol es troba un llibre qualsevol. És un conformista: qualsevol cosa li està bé.


2-Té una idea al cap però no té ni idea de com expressar-la. De sobte, se li encén la bombeta i tecleja ràpidament les lletres perquè no se li escapi la idea.


3-Riu per res. Sempre se'n riu del mort i de qui el vetlla.


4-Obre la boca i fa un badall, mentre l'altre queda bocabadat.


ESPECTACULAR! INCREÏBLE! Ara sí que veu el talent d'en Gerard contestant a la pregunta:
Escriu una frase amb cadascuna d'aquestes paraules: "qualsevol", "idea" "riu" (verb) i "boca"
La mestra sempre ha sigut molt exigent, però aquest cop no li tocarà altre remei que posar-li un deu al seu alumne de cinc anys.







Comentaris

  • Sorprèn[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 07-07-2009

    que una criatura de cinc anys sigui capaç d'enllaçar, tan magníficament, aquestes 4 paraules però, a mi, el que em deixa bocabadada és l'habilitat i el talent de l'escriptora que l'ha creat.
    Una forta abraçada, Mercè i que tinguis molt bon estiu.
    Nonna

  • sort dels fenomens[Ofensiu]
    Avet_blau | 30-06-2009 | Valoració: 10

    de tant en tant hi algú que esmuny
    les neurones, i les cuida llegint,
    informant-se, aprenent de la vida.

    Es l' excepció penso,
    però val la pena trobar-ne.
    avet

  • tens un cervell[Ofensiu]
    ANEROL | 30-06-2009 | Valoració: 10

    ben àgil

  • Jo també tinc fenòmens[Ofensiu]
    nuriagau | 30-06-2009 | Valoració: 10

    Jo m'he quedat boquibadada (mot emprat per un dels meus fenòmens de 2n d'ESO) veient les frases que ha escrit aquest vailet.

    La mestra li ha de posar un Excel·lent, sens dubte.

    Felicitats per aquest microrelat en quatre parts!

    Núria

  • De fet el fenomen ets tu, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-06-2009 | Valoració: 10

    que de fet no estàs en un país qualsevol si no en el millor país del món i que les mil idees que tens al cap. saps expressar-les molt be amb l'escriptura sovint alegre i divertida.
    Una abraçada

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Divertit!![Ofensiu]
    Naiade | 25-06-2009 | Valoració: 10


    Un bon recull de microrelats on has anat trobant mots enllaçats amb molt de sentit i gracia.
    Es ben bé que de qualsevol idea em treus un somriure que em deixa bocabadat( diria en Gerard). Gracies pel teu comentari encoratjador.
    Una forta abraçada

  • Fenomenal![Ofensiu]
    Unaquimera | 19-06-2009 | Valoració: 10

    Realment, si jo veiés que una criatura qualsevol de cinc tendres i bellugadissos anys té la idea il·luminada d'escriure unes frases com aquestes quatre que com un riu creatiu li han sorgit al tal Gerard i tu has enumerat... o potser una sola d'elles, fixa't bé el que et dic, Mercè,... a mi també se m'obriria la boca de bat a bat... i no per fer cap badall, t'ho puc assegura, sinó d'astorament pur, incredulitat inicial i posterior admiració davant el fenòmen!

    Un fantàstic relat d'humor el teu, bonica!

    I una abraçada bonica també per a tu,
    Unaquimera

  • He llegit un[Ofensiu]
    meral | 18-06-2009 | Valoració: 10

    altre relat teu i t'el vull comentar. I és que aquest personatge quealsevol ha descobert per primer cop la inspiració que dona la lectura, i ha deixat de ser quasevol.
    Petons.

Valoració mitja: 10