DUES DONES. VERSIÓ 2.0

Un relat de: Montse Guillén Galimany
DUES DONES. Versió 2.0

Estava asseguda davant l’ordinador. Pensava en aquella pèl-roja estrafolària amb qui no voldria compartir res i havia d’acceptar que hi coincidia en dos aspectes fonamentals de la seva vida: van néixer el mateix dia (encara que d’anys diferents) i estimaven incondicionalment el mateix home, un calçasses cepat, però dèbil de caràcter i a qui li tremolava la veu cada cop que havia de prendre una decisió.

Estava asseguda davant l’ordinador. Pensava en aquella Barbie “madureta” d’aspecte pulcre amb qui preferiria no tenir res a veure. Però havia d’acceptar que avui era l’aniversari de totes dues i que farien qualsevol cosa pel mateix home, un bonjan encantador que sabia com fer-la feliç.

Totes dues van entrar al facebook. Ara ja no calia trucar; s’estalviarien absurds compliments i un temps preciós. S’enviarien un missatge i quedarien com a senyores. Sabien quin en seria el contingut. Una diria: “Per molts anys. Desitjo que passis un bon dia”. L’altra clicaria “m’agrada” i respondria:“Igualment. Aquest any t’has avançat…”.

I l’home, que se les estima per damunt de tot, voldria celebrar aquell dia tots tres junts. Somriurà resignat, com sempre, i formularà un desig per elles: que algun dia la seva dona i la seva mare bufin juntes les espelmes del pastís d’aniversari.

Comentaris

  • Molt bo...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-01-2019 | Valoració: 10

    Molt bona crítica, Montse, que existeix en el món del Fecebook, i sempre serà així.
    Les dones es comuniquen molt atentament pel món de l'ordinador.
    Una abraçada
    Perla de Vellut

    Ja ens vorem...

  • Estic asseguda...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 31-03-2016

    ...davant l'ordinador llegint atentament el teu relat i em quedo amb el meravellós final on l'home -fill i espòs- voldria un apropament sincer d'aquestes dues dones que tant estima. Això del facebook que tan bé expliques és una veritat com una catedral.
    M'ha encantat, Montse!

  • Doble retrat[Ofensiu]
    magda | 28-03-2016

    impecable, amb la cirereta del gir final. Enhorabona!

  • Com en saps![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 23-01-2016

    Com en saps, Montse, d'escriure i de donar girs sorprenents a les històries!
    I pobre bon jan que ha de fer contentes a les dues dones que rivalitzen pel seu amor!

  • Les dones![Ofensiu]
    Guiomar | 23-01-2016

    Podem ser les millors amigues i les pitjors enemigues. Som així.
    Felicitats Montse pel teu relat!

  • Ai, la vida...[Ofensiu]
    Materile | 18-01-2016 | Valoració: 10

    M'ha agradat. Ben trobat i una bona sorpresa final!

    Una abraçada,

    Materile

  • Doncs ves per on...[Ofensiu]

    Doncs ves per on jo també, com ens dius que farà un dels teus personatges clicaré un “m’agrada”…
    M’has ben enredat!
    —Joan—

  • Darrere la pantalla[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-01-2016 | Valoració: 10

    Darrere la pantalla hi ha moltes sorpreses. És un joc que cal acceptar, si es juga. Però en aquest cas la sorpresa final és sorprenent. Una forta abraçada, Montse.

    Aleix

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 11-01-2016 | Valoració: 10

    Un final sorprenent. Es un relat precios de veritat.
    Ens llegim
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Montse Guillén Galimany

15 Relats

95 Comentaris

16634 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona el 1968. Des de sempre m'ha agradat escriure, però fins ara em costava trobar els moments per fer-ho entre la voràgine quotidiana.
Sóc professora de secundària i aprenent de relataire.
Moltes gràcies per llegir-me i per permetre que us llegeixi.
Una abraçada.

montseguillen01@gmail.com