ABSÈNCIA

Un relat de: Montse Guillén Galimany
La recordo estesa, blanca, com una figura de cera. La tieta Lluïsa m’hi va fer entrar a veure-la i ja sempre la recordaria així, sense mirada. I allò no era un comiat, perquè ni ella ni ningú no m’havia dit que em deixaria. M’havia estimat? No podia plorar. Tenia deu anys i només em venien al cap les frases que havia sentit dir a les pel•lícules: “Oh, no! No pot ser!”, amb aquella grandiloqüència que les feia falses.
A l’enterrament em van dir: “No miris” quan entraven el taüt en aquella mena de cau. On era el meu germà? Ara penso que hauria volgut agafar-li la mà. Era l’únic que podia saber com em sentia, l’únic que ho sabia.
Després, roba fosca i aquell llaç negre als cabells,l’anunci d’allò terrible que, a ulls dels altres, em feia diferent: seria “aquella nena sense mare”...
I a les nits, la sentia respirar al meu costat, com quan em llegia contes, i un petó gèlid em fregava el front, com de llavis de marbre. Tenia por i alhora desig d’ella, de les seves mans aspres i les seves amenaces de treure’s la vida quan el meu germà s’orinava al llit; dels seus retrets al pare quan pensava que havia parlat massa estona amb la veïna...
Ara, evoco aquella tarda en què em van dir que ella ja no hi era, que no hi seria mai més. La meva infantesa va fugir, d’esquitllentes, per la finestra, com ella, sense acomiadar-se.

Comentaris

  • frederic | 17-01-2016

    Caram, Montse...!

    Gràcies pel teu comentari. Una abraçada.

    Frederic

  • Invitació "El cicle de la vida"[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "El cicle de la vida"

    T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)




  • Aquest també.[Ofensiu]
    En Txema | 17-05-2015

    Ho veus? Té ànima.

  • Colpidor[Ofensiu]
    reusenca | 29-12-2014

    Molt bo. Molt ben explicat. Dramàtic, però colpidor. M’ha agradat.
    Una abraçada. Enhorabona per haver estat seleccionada.

  • Curt però intens[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 27-12-2014

    L'enhorabona per ser seleccionada! El teu relat és curt però intens. Realment dius molt i insinues molt més en poques paraules. Gran mèrit aquest!
    M'ha agradat molt!
    Bon Any Nou!

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “El cicle de la vida” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ EL CICLE DE LA VIDA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZA a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual és autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2015 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Gràcies!![Ofensiu]

    Gràcies, maques! Vosaltres sou les millors. Gràcies per les vostres paraules. Tinc bons i bones mestres, oi?

  • La mort i la infantesa[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-12-2014

    Una història trista, cruel? Però tan ben explicada...

  • Colpidor[Ofensiu]

    No tot són flors i violes em la infantesa. Hi han vivències,com la que tan bé ens expliques, colpidores.
    Felicitats!

  • Solitud[Ofensiu]
    Materile | 18-12-2014 | Valoració: 10

    Un relat molt bo. Una història que sol passar quan encara la vida no t'ha preparat per encaixar-la. Penosos records que seran presents tota la seva vida. Un relat colpidor!

    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Gràcies![Ofensiu]

    Gràcies, Cristina!

  • buuf![Ofensiu]
    DomusSilvestre | 17-12-2014

    Què trist però què bonic a lhora com evoques els sentiments! Felicitats. Un altre relat meravellosament colpidor!

l´Autor

Montse Guillén Galimany

15 Relats

95 Comentaris

16637 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona el 1968. Des de sempre m'ha agradat escriure, però fins ara em costava trobar els moments per fer-ho entre la voràgine quotidiana.
Sóc professora de secundària i aprenent de relataire.
Moltes gràcies per llegir-me i per permetre que us llegeixi.
Una abraçada.

montseguillen01@gmail.com