LA TRUCADA

Un relat de: Montse Guillén Galimany
Avui li he trucat, oblidant, per un moment, que no hi ha ningú a l’altra banda del fil, que no hi haurà ningú mai més. He mirat de recordar-la tal com era , perquè la mort tot ho magnifica i ho transforma. M'ha vingut al cap el balancí del pis de Barcelona, l’olor a gessamí que ella desprenia, les cançons de bressol a cau d’orella i que no li agradava fer-se fotos ni pujar a la muntanya russa ni el color negre…
Aquella tarda de maig, volia quedar amb els amics per anar a la fira, però no em van avisar. Estava ben dolgut i ella m’hi va portar. Vam saludar els coneguts que trobàvem, enmig de l’aldarull de tómboles, cançons de moda i grups de joves que s’abocaven a la vida com si cada segon fos l´últim. La mare m’animava a pujar a les atraccions i a posar a prova la punteria, tot i que sabia que no era el meu fort. El pare va venir a buscar-nos i vam pensar de pujar tots dos a una atracció de les que desafien la força de la gravetat. Quan ja érem a punt de comprar els tiquets, va venir la mare: “Compreu-ne tres”,“Segur?”,“Segur. Potser l’any que ve ja no voldràs venir amb nosaltres…” Un cop asseguts, un home amb un tatuatge va comprovar que la barra de seguretat estigués ben ajustada; va ser com una abraçada que ens llançava a l’infinit. Ella s’aferrava a la barra com si li hi anés la vida i somreia, tota l’estona, com en una fotografia. Amb els anys vaig entendre que el fotògraf era jo.
L’any següent, els amics em van avisar i l’altre i l’altre també. Els darrers anys que hi vaig anar érem quatre i jo comprava els tiquets. Ara hi penso. Era absolutament conscient que construïa records i n’escollia amb cura els detalls, com si triés cada fil d’un tapís imaginari. Recordava que la seva mare no reia…No li feia por la mort:, només l’oblit.

Comentaris

  • Invitació "El cicle de la vida"[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "El cicle de la vida"

    T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)




  • felicitats[Ofensiu]

    Contenta per tu, el relat era moltbonic

  • L'enhorabona[Ofensiu]
    SenyorTu | 04-06-2015

    Enhorabona per la selecció, Montse. Per a mi també ha estat molt gratificant compartir amb tu el camí pels relats d'aquest cicle.

  • Felicitats[Ofensiu]
    Guiomar | 04-06-2015

    Moltes felicitats Montse! Aquest mes m'ha passat de llarg i no n'he escrit cap. Tampoc havia llegit el teu. Molt encertat i molt maco! No m'estranya gens que hagi quedat finalista

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “El cicle de la vida” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ EL CICLE DE LA VIDA - MORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “El cicle de la vida” que s’editarà a finals de 2015 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a de ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Créixer[Ofensiu]
    Raül Gay Pau | 28-05-2015 | Valoració: 8

    El temps passa i anem cresquent

  • Créixer[Ofensiu]
    Raül Gay Pau | 28-05-2015 | Valoració: 7

    El temps passa i anem cresquent

  • Preciós Montse[Ofensiu]

    Un relat magnífic que et transporta a la infància d'una forma tràgica, dolorosa com és la mort i el pas del temps. Parles també de l'adolescència i el de fer-se gran, com cada vegada vols allunyar-te dels teus pares i anar amb els amics i quan arriba el moment que vols tornar a la família ja és massa tard. Serà una advertència pel que ha de passar? Un encert magnífic amb aquest relat.
    Edgar

  • Precis[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 19-05-2015 | Valoració: 10

    i trist i bonic i tot i més.

  • Aclarit[Ofensiu]
    En Txema | 17-05-2015

    Ara ja saps qui sóc.
    He passat de ser un admirador secret a un admirador conegut. Sigui com sigui saps que admiro de tu la capacitat d'abocar la teva ànima als teus escrits. Una abraçada ben gran!!!

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 17-05-2015 | Valoració: 10

    Un BonBon relat
    EnsEns llegim
    Montse

  • EN TXEMA?[Ofensiu]

    He buscat relats teus i la teva pàgina per tal d'agrair-te el comentari que m'has fet. M'ha semblat preciós i m'ha donat a entendre que ens coneixem. Ës així? En tinc alguna sospita, però preferiria que m'ho diguessis tu, abans de donar un pas en fals. Si tornes a passar entre les meves línies, voldria que t'arribés el meu agraïment i el desig de saber qui ets.

  • EN TXEMA?[Ofensiu]

    He buscat relats teus i la teva pàgina per tal d'agrair-te el comentari que m'has fet. M'ha semblat preciós i m'ha donat a entendre que ens coneixem. Ës així? En tinc alguna sospita, però preferiria que m'ho diguessis tu, abans de donar un pas en fals. Si tornes a passar entre les meves línies, voldria que t'arribés el meu agraïment i el desig de saber qui ets.

  • vivència[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 16-05-2015

    Qualsevol ha viscut moments semblants als que descrius, però ho has fet molt bé.

  • El temps[Ofensiu]
    Materile | 16-05-2015

    El temps i la distància transformen els records. Un relat Preciós i molt ben construït, sensible...

    Materile (Maria Teresa)

  • records plens de vida.[Ofensiu]
    En Txema | 16-05-2015

    No sé com ho fas però quan t'ho proposses hi acabes posant una porció tant gran de tu a les teves paraules que tinc la sensació que, al llegir-te, en certa manera puc viure els teus records.

  • pas a pas[Ofensiu]
    rosama | 16-05-2015 | Valoració: 9

    , és una descripcio molt acurada , no et trobes amb la mort, és un caminar....fins l'altra riba

  • Calfreds d'emoció[Ofensiu]
    Edgar | 16-05-2015

    Com sempre, la teva sensibilitat et toca el cor i t'enganxa al relat.

  • Colpidor[Ofensiu]
    Mª Rosa Pi Piqué | 16-05-2015 | Valoració: 10

    Molt emotiu i molt ben escrit.

  • Oh, oh, oh![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-05-2015

    Oh, oh, oh, Montse!
    Un relat admirable, no sé com l'has escrit que m'ha fet venir ganes de plorar.
    M'agrada molt!

Valoració mitja: 9

l´Autor

Montse Guillén Galimany

15 Relats

95 Comentaris

16639 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona el 1968. Des de sempre m'ha agradat escriure, però fins ara em costava trobar els moments per fer-ho entre la voràgine quotidiana.
Sóc professora de secundària i aprenent de relataire.
Moltes gràcies per llegir-me i per permetre que us llegeixi.
Una abraçada.

montseguillen01@gmail.com