Dotze il·lusions

Un relat de: Mercè Bellfort

Dotze il·lusions


S'acosta el cap d'any. Escoltaré ben concentrada el dringar de cada campaneta i mentre m'empasso, un a un, els dotze grans de raïm m'encantaria fer un exercici d'imaginació. Porto uns dies donant-li voltes al meu propòsit i penso que potser pagarà la pena.
Voldria convertir cada dring en una il·lusió, una per a cada mes de l'Any Nou. I és que sense il·lusions la vida resulta molt avorrida i insuportable.
Em deixaré portar per la improvisació… Abans, però, podria intentar fer un petit assaig aquí mateix per no quedar-me bloquejada tot veient actuar els bessons Molina. Representa que ja tinc els dotze granets preparats per ésser engolits. Som-hi, doncs…

DRING!
Gener… celebraré un lustre important.

DRING!
Febrer… em disfressaré de bombera.

DRING!
Març… escriuré obres teatrals.

DRING!
Abril… compliré un anyet més.

DRING!
Maig… plouran premis literaris.

DRING!
Caram! Tot just en porto cinc i ja estic extenuada…Tinc la boca com un globus- cosa dels nervis- i el cap a punt de rebentar.

STOOOOP! Aquest mètode és massa metòdic. Caldrà procedir de forma diferent: ésser menys ambiciosa i concentrar les dotze il·lusions en una de sola.
Quina triaré? Eureka! Tant d'enrenou per acabar escollint la més autèntica de totes: ESTIMARÉ intensament la vida.
Bufff! Sort que he fet la prova i l'he poguda compartir amb vosaltres, amics meus. Que sigueu molt feliços i que es compleixin els vostres desitjos.
BON ANY NOU!!!



Comentaris

  • bonissim!![Ofensiu]
    Nyanga | 21-07-2009


    la il.lusió més bonica de totes és precisament aquesta: estimar. estimar i viure.

    Enhorabona!!

  • Repàs d'il.lusions[Ofensiu]
    Unaquimera | 08-06-2009 | Valoració: 10

    S'acosta l'estiu. Ja som al juny, el mes sisè de l'any: sembla bon moment, doncs, per fer repàs de com van les il·lusions...
    Vaig "enganxar-te" amb aquest relat al gener, però no te l'havia comentat! Així és que avui anem a veure, a veure:
    Has celebrat un lustre important? No sé si coincidim en tot el que considerem important, però jo diria que si.
    T'has disfressat de bombera? Ja m'ho comentaràs, en obert o en missatge xifrat, tu mateixa! / és a dir, en un comentari o per correu, tu tries!
    Has escrit obres teatrals? Si ho has fet, no les has publicades aquí a RC...
    Has complert un anyet més i com que jo et vaig felicitar, podem dir que ho vam "celebrar" a la manera relatiare, oi?
    T'ha "plogut" algun premi literari? Si ha estat així, digues-m'ho, que m'alegraré amb tu i per tu, Mercè!
    I per fi, arribem al moment present: estimes intensament la vida, bonica meva?? El teu desig em sembla envejable, molt envejable... i gens senzill, tot i que ho sembla en un primer moment!

    Jo també m'he fet un fer propòsit, aquesta primavera, una mica eixelebrat, potser, però... Què dius, que sóc als núvols? Bé, si, i què? A mi m'agrada ser-hi...

    T'envio una abraçada esponjosa i càlida,
    Unaquimera

  • Gràcies[Ofensiu]
    brins | 14-01-2009 | Valoració: 10

    pel teu càlid comentari, Mercè. M´ha fet il.lusió que tu també haguessis vist les imatges de la TV; van ser molt emotives.
    Anava a llegir el teu últim relat, però m´ha fet gràcia aquest títol i, efectivament m´ha agradat molt.
    Tot i en principi eres una mica aclaparadora, vas triar la millor il.lusió: estimar la vida. Si l´estimem, ella també ens estima a nosaltres.
    Ens ho has explicat amb paraules boniques, alegres i tendres com són sempre les teves.
    Una abraçada molt cordial
    Pilar

  • Molt bona idea[Ofensiu]
    Sol_ixent | 13-01-2009 | Valoració: 10

    M'agrada la manera amb què has plasmat les teves idees, molt original :D Suposo que ja és un clàssic, això de proposar-nos mil coses i acabar complint-ne ni la meitat xDD

    Un petó, i BON ANY!!

    Sol_ixent

  • NOOO, Mercè, dotze anys nooo: són 5![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    Bon diumenge i feliç aniversari!

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Bons desitjos...[Ofensiu]
    rnbonet | 07-01-2009

    ...primerencs -que potser més de la meitat es compliran- i millor el de la 'conjunció' de tots ells. O seria millor dir 'el més realista'?
    De totes maners, sort, salut i rebolica en l'any 9!!!

  • Dotze també comença la xifra 1[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-12-2008 | Valoració: 10

    Totalment d'acord amb el final-reacció del teu relat. 12 = 1... intensiu i permanent.

  • Puc copiar-me el desig?[Ofensiu]
    nuriagau | 30-12-2008 | Valoració: 10

    Un relat simpàtic i entranyable, com solen ser els teus.

    Puc copiar-me el desig? ESTIMARÉ intensament la vida em sembla un bon motiu per començar l'any 2009 amb forces renovades.

    Gràcies pels teus relats!
    Feliç any Nou!
    Espero veure't al 2009!

    Núria Gausachs i Cucala

Valoració mitja: 10