Dóna'm la llibertat.

Un relat de: Manuel de Lino

Em mig de la meva presó de cristall, veig a la gent passar. Aquí dins el mont gira i no canvia res, la mateixa aigua de sempre, el mateix temps, els mateixos colors, la mateixa llum; de quan en quan en ve a veure algun que altre però se estan poca estona.
Brollen de un sortidor bombolles estancades per el temps, per un temps que se que passa i que no tornarà.
La por de sortir al mon es converteix ara en necessitat, el vull veure.
Vull trencar aquest vidre asfixiant i sortir, fluir a la vida, patir gana, i necessitats, córrer i nedar, se lliure.
Pegar cabotades contra aquesta frontera em consumeix, vull que l'aigua es converteixi en gotes de sang roja, sang que me ajudi per fer del vidre un miler d'estels.
Veure el firmament. I se feliç.
Seguir el camí marcat per la meva vida, i se feliç.
Vull caminar nu per la platja, ser el mestre meu per un dia, pujar-me al arbre de la saviesa, i embrutar-me amb el fang de la humilitat.
A les hores se que serè feliç
Encara que només sigui per un instant i que tu no ho sàpigues.
Néixer al passat, i fer del present un futur.
Dormir i somniar ,dormir en la felicitat i somniar amb la llibertat.
Desprès si cal vindré a morir al teu costat, per viure eternament a un racó de la teva memòria, per que somnies amb mi com si estigues al teu braç amb el cap recolzat entre els teus pits, sense mourem .
Però ara . . . dóna'm la llibertat.

Comentaris

  • Aquest relat poema és bonic. (NOTA: He llegit el teu comentari).[Ofensiu]


    Hola, Manuel, soc Joanjo, el de Svheke.
    He llegit alguns relats teus, i aquest m'ha agradat, perquè l'he sentit dins de mi.

    He llegit el teu comentari al meu relat-carta sobre el meu viatge a CATALUNYA NORD.
    I només puc dir-te que, sobre els meus relats (o el que siguen) no puc dir-te res més, solament que a mi m'agrada escriure el que a mi em dóna la gana.
    Això també és perseguir la llibertat. La llibertat literària.

    ¿Què és Literatura? ¿Què és Art? ¿Què és la Veritat? ¿Qui està en possesió d'eixa Veritat?

    Potser el que faig jo no és literatura, ni és art. Però, certament, alguna cosa sí que és. I, com no sé com qualificar-la, ni on difondre-la, doncs he triat aquest lloc, i ja està.

    De totes formes, hauràs de convindre amb mi que, de tot el que he escrit, sí que hi ha textos que es podrien classificar perfectament com a relats, i altres com a poemes.
    Són, sobretot, els últims treballs meus, els que s'estan tornant inqualificables. Els primers no. Aquells estaven ben definits.

    I, sobre "MISCEL·LÀNIA", si tu creus que això no és literatura, allà tu. Perquè jo crec que sí que és literatura, o art.
    Potser no es puga classificar com a relat, ni com a poema, ni com a teatre, ni com a assaig, ni com a qualsevol altra cosa coneguda. Però sí que és literatura.
    Són, senzillament, idees, pensaments, xicotetes reflexions puntuals, acudits, apunts, pinzellades, espurnes de vida... expressades d'una forma més o menys literària, i ja està.

    I jo crec que, de tot allò, sempre hi haurà alguna que altra cosa que li agrade a algú o altre, o que li faça riure.
    "MISCEL·LÀNIA" no està pensada per a què tot li agrade a tots. Cadascú que agafe i que assimile allò que més li agrade. I, de la resta, que ho deixe estar. Sense més preocupacions.

  • BON ESTIL.-[Ofensiu]
    Lluís Soler i Blanch | 28-06-2004 | Valoració: 9

    M´agrada molt el teu estil literari, li dones poesia a les paraules fugint de la típica i valgui la redundància poesia en vers que a vegades té molt a desitjar.
    Ja he llegit vàris relats teus i trobo que ets dels meus preferits.-
    Lluís.