Cercador
Colors i olors
Un relat de: Magda GarciaCadascun d’aquest insectes segueix instintivament el seu propi itinerari, tot aturant-se en roses, gira-sols, calèndules, margarides, cosmos, cinies, trèvols, dents de lleó, baladres, lliris, tulipes, gessamins, clavells, hortènsies, violetes i orquídies.
D'aquest bullici de vols encreuats, com si d'un aeroport internacional d'insectes en ple agost es tractés, i gràcies a Déu sense cap vaga convocada per les formigues voladores -hostesses de vol excel•lents, per cert-, se'n desprenen les magnífiques aromes de l'espígol, del romaní, la farigola, l’orenga i la menta que ballen ajudades per la brisa de la marinada al ritme de les visites que van rebent dels ésser voladors amb qui conviuen.
Quin millor regal per als sentits? Llàstima de les vespes asiàtiques que tramen algun atac perquè no poden suportar la felicitat que desprèn el paisatge i els seus habitants. Els colors, la intensitat de moviments dels insectes i les olors de les plantes aromàtiques no enganyen. Ja és primavera!
Comentaris
-
Entre flors i insectes...[Ofensiu]PERLA DE VELLUT | 31-03-2026
Un relat molt ben detallat on descrius la varietat de flors que hi ha en la natura, on les vespes asiàtiques poden matar a una persona.
Em figure tot el paisatge que has descrit meticulosament i amb bona paciència, que m'ha fet veure molta sensació.
Que passes una bona nit i tapa't bé, que a Rubí, deu de fer molt de fred.
Enhorabona per aquest relat, que m'ha agradat. Vaja, ja tens 206 relats.
Quan tinguis temps i disponibilitat, ja em diràs la teva opinió sobre el meu últim poema editat.
Cordialment.
-
Insectes[Ofensiu]SrGarcia | 28-03-2026
Sembla una continuació del teu relat anterior, tant pel tema com per l’estil.
En aquest, però, hi ha menys ironia i més pes en la descripció sensorial: els colors, les olors i el moviment constant construeixen una escena molt viva, reforçada per un vocabulari ric i precís.
La referència a les vespes asiàtiques s’allunya lleugerament del to general del relat, més contemplatiu, però alhora serveix per connectar-lo amb el text anterior i li dona un punt de contrast interessant.
-
Cert![Ofensiu]llpages | 27-03-2026 | Valoració: 10
La natura ens proporciona uns insectes alats perfectes en l'execució del vol i en l'orientació. Més encara: són els veritables artífexs de la pol•linització que fa possible els deliciosos fruits que consumim. Tot plegat, un autèntic miracle que tan bé has exposat.
-
Insectes, éssers polítics?[Ofensiu]Raül Algarin Villalba | 27-03-2026 | Valoració: 10
Potser interpreto el teu text a la llum dels esdeveniments de la primavera del 2026 i no és la teva intenció (aquí el poder interpretatiu del lector), però les vespes asiàtiques em semblen els avions i bombarders al Pròxim Orient. Hi ha sempre alguna cosa que interromp la bellesa i la tranquilitat, oi?
Tens ja més de 200 relais publicats! Enhorabona!
l´Autor

208 Relats
666 Comentaris
89784 Lectures
Valoració de l'autor: 9.74
Biografia:
Vaig néixer i visc a Rubí (Vallès Occidental). Treballo a l'administració pública catalana. He residit a França (Paris, Toulouse) i al Canadà (Vancouver, Montréal). M'agrada escriure per transmetre sensacions creant personatges que mereixen volar per sí mateixos. He obtingut alguns premis:1er Premi de microrelats de Sant Jordi del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya dos anys consecutius (abril 2023 i 2024) per votació popular del personal de l'administració: "La Pedry del bar del DA" (2023) i "Minvant" (2024).
1er Premi de Narrativa del Patronat de l'Ermita dels Sants Metges Sant Damià i Sant Cosme de Sarral (Conca de Barberà) dos anys consecutius (2022 i 2023) i el 2n Premi l'any 2024: "Entrevistem a l'Ermi Puig" (2022), "No sabia què fer!" (2023) i "La descoberta de Sarral" (2024).
3r Premi Santiago Rusiñol del 5è Concurs literari de relat curt Antoni Sella i Montserrat dels Museus de Sitges i del Consorci del Patrimoni de Sitges, amb el relat inspirat en l'obra Chaussettes, de Pavlos Dionyssopoulos, que s’exposa a la Fundació Stämpfli.
Finalista al IX Concurs de relats eròtics de la Fundació Futura Penedès, octubre 2025, amb el relat "Primera cita de ceps".
Tinc contes publicats en llibres digitals a l'Argentina, al blog guimera.info i he estat finalista de diferents concursos.

