CANÇÓ PER A UNA SABATA

Un relat de: Núria Niubó
Cada vespre l’avi Ramon i el seu gos sortien a passejar, els dos eren vells, caminaven lents. L’avi ranquejava de la cama esquerra i el gos, que topava sovint amb les faroles, era guerxo de l’ull dret.

Aquella nit estaven molt cansats. A casa, els néts, els havien tret de polleguera als dos. A en Ramon, un avi de setanta-vuit anys, li pujaven damunt l’esquena, li estiraven la barba... Al gos, un petaner de dotze anys, el Tofu, el feien enrabiar estirant-li les orelles i prenent-li les joguines.
Havia estat un dia familiar intens i esgotador.

Anaven tranquils gaudint de l’aire fresc i del silenci de la nit. De sobte, el Tofu va topar amb una capsa i hi va caure al damunt. L’avi, arrossegant la cama amb pressa, va arribar on el gos jeia ganyolant, amb el cap ben entaforat dins la capsa; en voler ajudar-lo, a l’avi li va fallar la cama dreta, la bona, i va caure damunt de la capsa i el gos. L’avi es va aixecar trontollant i mig estabornit, en tant, el Tofu, se’n sortia de l’empatoll amb una sabata encastada al musell.
En Ramon, esclatant a riure i acariciant-li el llom, li tragué la sabata . Tot d’una, en adonar-se del que tenia a les mans, tancà els ulls fent un llarg sospir. Amb veu ronca, delicadament, i recordant cada paraula amb enyor, va començar a cantar una vella cançó... Aquella que sonava tan sovint quan ell, de jove, ballava claqué.
Què en feia d’anys que no veia una sabata de claqué!

De tornada a casa, el Tofu bordava neguitós, volia el seu trofeu.
En Ramon, amb la sabata arrecerada al pit, caminava i ballava fent petits passos de claqué, mentre canturrejava baixet la seva cançó.


....................................

Comentaris

  • Amable[Ofensiu]
    Solsona Bot | 19-02-2022

    Un relat ben escrit i estructurat, que el podríem enquadrar en la categoria d'"amable". Es llegeix bé, amb el ritme adequat i se'ns fa entranyable i divertit alhora.

  • L’avi, el gos i la sabata de claqué [Ofensiu]
    rautortor | 09-02-2022

    Un relat entre divertit i entranyable. Quan ens presentes els protagonistes, hom diria que ens vols explicar una mena de tragicomèdia. Els personatges amb els seus defectes físics, les entremaliadures dels néts -que Déu-n’hi-do. L’anècdota de la capsa i l’enrenou burlesc que complica la vida al gos i a l’avi. Però tot això només és pura i equívoca escenografia per arrodonir el final amb un crescendo que ens arriba al cor. Qui ho havia de dir que un dels somnis daurats del Ramon era el claqué!
    Una gran i espectacular tornada a Relats, Núria. Ens anirem llegint.

  • Entranyable[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 02-02-2022

    Un relat entranyable, fins i tot me l'imagino com una bonica història animada...
    M'ha agradat molt!

  • La volta de la truita [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 02-02-2022 | Valoració: 10

    Mira quin relat més deliciós! Impressiona el principi una mica trist, però has voltat la truita i el final el veig molt positiu. Un gos i un home que s’arrosseguen, acaben, ell ballant i l’altre lladrant. M’alegra molt llegir-te de nou, Núria. Una forta abraçada.
    Aleix

  • ballar[Ofensiu]
    Atlantis | 02-02-2022

    Hola, m'ha agradat trobar-te en un relat teu. Amable i ple de bons records i aquest final amb en Ramon ballant m'ha fet somriure.

  • Bonica cançó[Ofensiu]
    Prou bé | 02-02-2022

    ...per a un bonic relat! Tendre, real, i que fa somriure i somiar en els vells i bons records!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

201984 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC