BREVÍSSIMS

Un relat de: Núria Niubó



Col•leccionista obsessiu

Cada nit cobria una part del seu cos amb sorra d’alguna platja del món. Aquella nit, rodejat dels milers de petits flascons, visqué l’última catarsi, al quedar-se cobert pel producte de la seva obsessió, a causa d’un insignificant terratrèmol.


Amor de periquitos

En Pamplines i la Lluna és “bequeixen” i és fan petons de cargolet. A la Lluna no li importa que ell estigui malaltís. La mestressa no ho pot suportar i treu la reixeta. “Carpe Diem” diu.
Ara estan sempre juntets.


Negra nit

Cada nit, rere els porticons, espiava els seus moviments felins per la barana del terrat; ella ho sabia i s’excitava provocant-lo. Un dijous sense lluna no la pogué veure . Avui un gat negre és passeja tranquil pel terrat.


La pilota!

Decidida entrà al llac per agafar la pilota del nen , caigué d’una relliscada i el vestit li quedà pres als pits, al ventre i als malucs; en sortí tothom aplaudí. Encara no sap si per agosarada o per escultural.


Des de la foscor

Tot escoltant “Tristesa,” de Chopin ,li lliscaren llàgrimes d’enyor. Aquell temps, en que els colors es reflectien als seus ulls, havien quedat molt llunyans.


Què no faria una mare!

Cada dia donava pa als coloms, i quan un era a prop …colom a la bossa! Aquell migdia faria brou de colomí. La gana dels fills l’havia fet espavilar.


El senyoret i la minyona

Anant amunt i avall, la minyona lluïa el tipet amb l’uniforme tan ajustat. El senyoret, així l’anomenava , se la menjava amb la mirada. Ella l’esperava cada nit, però ell només somiava amb el seu amant disfressat de minyona.


La núvia de Dràcula

Cada nit jeia nua al jardí, per prendre banys de lluna; la seva pell era d’un blanc translúcid.
De dia es cobria tot el cos; li deien la núvia del Dràcula.
La seva estranya malaltia, heliofòbia, havia creat el misteri.


..................................................

Comentaris

  • Molt bons tots[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 04-08-2014 | Valoració: 10

    Son extraordinaris cada conte breu... m' han encantat moltíssim. Son de categoria.
    Tenen una descipció tan particular que m' he quedat anonadat... Quina imaginació...
    Núria... Un gran abraç i saluts. Rafael Molero

  • betixeli | 11-02-2014

    Això ha estat com un menú degustació! Hi vindré més sovint a sopar per aquí :)

  • Minirelats maxibons!!![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-01-2014 | Valoració: 10

    Trobo molt difícil això que fas tu: sintetitzar al màxim una història i donar-li aquell toc de gràcia que la fa tan agradable. Son històries que es llegeixen (la majoria) amb un somrís als llavis i que mostren la teva habilitat com a relataire de prestigi.

    M'ha encantat l'amor dels periquitos. És un relat tan dolç...

  • molt enginyosos tots ells núria!![Ofensiu]
    joandemataro | 17-11-2013 | Valoració: 10

    ;-)

  • Josep Ventura | 17-11-2013 | Valoració: 10


    perles genials, vuit caramels de mel i llimona que alegran els sentits.
    Una abraçada
    J

  • Estic d'acord [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 17-11-2013

    amb els companys, Carles i Aleix.
    D'agraeix aquest bri d'aire fresc dels teus minirelats, després de l'onada de contes de terror.
    Alguns divertits, altres més profunds i tots enginyosos.
    M'alegra poder llegir-te de nou, estimada Núria.
    Una forta abraçada.

  • Genials[Ofensiu]
    Carles Ferran | 16-11-2013

    Microcontes divertits i enginyosos. Genials. Com diu l'Aleix, excel·lents per fer una rialla després de tants contes de terror.

  • Aleix de Ferrater | 16-11-2013 | Valoració: 10

    Caram Núria, quina concreció més aconseguida! He gaudit com un marrec llegint aquest mini relats brevíssims. Són molt ingeniosos, molt fotogràfics i molt descriptius. I tenen un to fabulós després de llegir uns quants relats de por. M'has fet riure i t'ho agraeixo. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

201795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC