Cançó de bressol per a una nina de drap

Un relat de: Antònia Puiggròs Muset
Dorm nineta meva, mira, el sol ja es pon,
et travo la roba, t’alliso els llençols.
Somia princesa un bosc encantat
on boniques fades bressolen nadons
i els expliquen contes menuts minairons,
on brillants lluernes esvaeixen les pors
i on els rierols canten antigues remors.
Sota l’enramada, quan la pluja amaina,
aranyes teixeixen una tela blanca,
una tela fina brodada amb flors d’aigua,
i les papallones preparen garlandes
de romaní , menta, espígol i sàlvia.
Dorm nineta meva, nineta de drap,
de galtes vermelles i cabells arrissats,
de somriure càlid i d’ulls blaus pintats.
La nit que t’acotxa no té despertar!







Comentaris

  • Tendresa[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 14-08-2013

    Una cançó de bressol molt bonica i tendre. Gràcies pels teus comentaris al meu "Mandra de viure".

  • Voldria ser aquesta nina...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 20-09-2012

    ...tan ben cuidada! I tan bonica! I entre elements màgics i de la natura!
    Molta doloçor i molt d'amor, es traspua. Delicadesa. Bon gust.

    Enhorabona i per moltes nines!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mena

  • Per somiar[Ofensiu]
    missatger | 16-09-2012 | Valoració: 10

    Que bonic aquest relat, un altre petit conte per a la meva princesa.
    Fins aviat, una abraçada!

  • Ho entenc[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-09-2012 | Valoració: 10

    Entenc perfectament el sentiment que desprèn aquesta meravella de poema. Acabo d'arribar de Ribes de Freser, on he viscut una setmana inoblidable,on tot ha sigut un somni fet realitat, fins i tot el bosquet on hi havia el riuet que va acollir els nostres cossos, en un veritable paradís dels sentits, prop de Serrat. Espurnes de colors en forma de lletra menuda. Moltes gràcies pels teus comentaris i pels desitjos de bona sort; hi són. Una forta abraçada d'un que encara està dalt del núbol, l'Aleix.

  • Molt tendre i ben escrir[Ofensiu]
    Atlantis | 13-09-2012

    Un dolç poema amb un ritme molt bo i amb paraules tendres, tal com corresponen a una cançó de bressol. Escrit amb decasíl•labs i amb una rima discontinua però que li dóna molta musicalitat.

    M’ha agradat molt. Felicitats.

  • Preciosa...[Ofensiu]
    Carles Ferran | 12-09-2012

    No sé si té música, però sí musicalitat. És una cançó de bressol preciosa. La imagino a ritme de vals. Desprèn una sensació de pau.

  • Ostres, que maco,[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 12-09-2012 | Valoració: 10


    L'he trobat preciós i molt emotiu!

    Una abraçada.

    Gemma

Valoració mitja: 10

l´Autor

Antònia Puiggròs Muset

49 Relats

148 Comentaris

40508 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Vaig nèixer l'any 57 a les envistes de Montserrat. No sóc pretenciosa al dir que he estat una digna lectora, però no vaig començar a escriure de manera regular fins ara fa un any. I m'encanta!
També m'agrada passejar pels camins rurals, la natura m'asserena, i pels carrers plens de gent i de llums.
Passo molt bones estones llegint els vostres relats, desitjo que us agradin els meus i agraeixo d'allò més els vostres comentaris.
Ah! Em dic Antònia i Escandalós no és un pseudònim que s'avingui al meu caràcter sinó el nom del personatge del meu primer conte: L'Escandalós i l'avi Pau.