ACRÒSTIC AL CORONAVIRUS

Un relat de: PERLA DE VELLUT














Caut cal ser i més prudent

On puga existir aquest pertinaç virus.

Rabent en la seua reproducció.

Obcecació que ens afecta a tots.

Nascut per a la pèrdua del olfacte i el gust.

Abastador de la febre, diarrea, fatiga.

Vigent de la tos seca, cal radicar-ho.

Isolar-nos per a no viciar-nos del mal de cap.

Ressecarà les nostres vides sense miraments.

Urpeja amb la seva reproducció…i erupcions cutànies
.
Sanguinari com un Satanàs de luxúria.


Éxterminarà la humanitat,

Sense escrupolositat.

Comentaris

  • Acròstic[Ofensiu]
    Prou bé | 29-07-2021


    Molt bé Perla. Un acròstic ben aconseguit exposant realitats que, per desgràcia, encara ara, són ben vigents. M'agrada molt com utilitzes les paraules per versificar! Amb total cordialitat

  • Materile | 15-01-2021



    Ai , Perla!!!

    No m'he expressat bé. La maledicció és el virus, no el poema.

    Materile

  • Gràcies Materile:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-01-2021


    Gràcies Materile per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que és "Una maledicció", el meu poema sobre el CORONAVIRUS. Sí, és així, ho he treballat molt, des del primer vers fins a l'últim.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i fins a l'altra.
    Cuida't...

  • Una maledicció[Ofensiu]
    Materile | 15-01-2021 | Valoració: 10


    Gràcies pels teus comentaris, sempre ajustats i encertats, Perla de Vellut!

    M'has corprès amb aquest poema. És just el que en penso. L'has treballat molt i, tot i que és un tema que esgarrifa, tu has sabut reflectir-lo amb paraules contundents.

    És un enemic invisible per als nostres ulls, té moltes cares que saben enganyar i desatrossar-nos en tots els sentits.

    Et felicito!!!

    Una abraçada sincera i el desig que tinguis un any feliç.

    Materile


  • Gràcies Nil.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2020


    Gràcies Nil, per la teva visita i el teu comentari, on em dius que "És coronavirus i promiscuïtat"... Em comentes que t'han fet proves i ni rastre d'anticossos. M'alegre de que siga com em dius. M'alegre de que et vaja bé i gràcies per donar-me les gràcies.
    Saluts. PERLA DE VELLUT

  • Coronavirus i promiscuïtat...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 28-11-2020 | Valoració: 10

    Jo, juraria a mort que el vaig passar, segur! M'han fet proves i ni rastre d'anticossos... Després d'aqueixa mal viure vaig perdre la por i la meva promiscua luxúria es va incrementar...Em vaig creure invencible, immune! Ara que m'he desfogat, amb la pràctica del sexe de aital fatídica experiència que va suposar emmalaltir de còvid, he tornat a la calma com ho fa el temps després d'una tempesta... No fos cas que els meus àngels protectors es trobin de vacances...Un poema, el teu, molt d'acord amb l'època que estem vivint... Gràcies Perla de Vellut.

  • Gràcies Miquel Seguí Cases [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-11-2020


    Gràcies Miquel Seguí cases per la teua visita i el teu amable comentari, "Coses inesperades de la vida". En aquest poema el virus ho he transformat en ACRÒSTIC, així resulta més evident, que cada paraula comença amb les lletres de ACRÒSTIC".
    Saluts i cuida't

  • CAÇA AL VIRUS[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 26-11-2020 | Valoració: 10

    Vaia vida ens ha tocat viure i coneixer coses inesperades, com aquest maleit covid! Tu Rafel descrius molt be alguns dels seus simptomes! Bon Poema amic Rafel!

  • Gràcies Montseblanc. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-11-2020


    Gràcies Monseblanc, per la teva visita i el teu comentari, on em dius que és un "Maleït virus". Sí, tot això que em dius és veritat. M'alegre de que t'haja agradat.
    Salutacions i una abraçada...

  • Maleït virus[Ofensiu]
    Montseblanc | 24-11-2020

    Sí, aquest virus està fent un doble mal. Primer, i el més evident, tots aquests símptomes que menciones i la mort al final per milers de persones. I després hi ha el mal soterrat, tan terrible o més que les xacres físiques, i és la soledat a que ens condemna, la manca d'abraçades, els somriures amagats sota mascaretes, l'isolament cruel.

  • Gràcies Atlantis: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-11-2020


    Gràcies Atlantis, per la teua visita i el teu comentari, on em dius que el meu poema "Acròstic al Coronavirus" és força un poc el llenguatge, però aixì i tot ho he aconseguit.
    Amb respecte als "Comentaris", no-comentaris... és així: És una llàstima, però com es diu "els virus són així de ridículs".
    Saluts i abraçada...
    PERLA DE VELLUT

  • acròstic[Ofensiu]
    Atlantis | 22-11-2020

    Fer un acròstic et força una mica el llenguatge, però està molt bé l'intent.

    Llàstima d'aquests intrusos que omplen la pàgina de no-comentaris.

    Jo dies sense entrar...avui he fet un repàs dels diferents relats i a poc a poc he comentat. .

  • Gràcies helenabonals [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020 | Valoració: 10


    Gràcies Helena Bonals, per la teua visita i el teu comentari, que em fas, que "és el tema que trobem tohora, a tot arreu". Clar que no és líric. Elemental, amiga relataire.
    El que esperem que siga eliminat per alguna vacuna efectiva... això fa falta.
    Saluts i cuida't.

  • És el tema que trobem tothora, a tot arreu[Ofensiu]
    helenabonals | 19-11-2020 | Valoració: 8

    Aquest pertinaç, però no pertinent virus! Te n'has sortit molt bé, perquè no és un tema gaire líric!

  • Gràcies Neus Marín Cupull...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020

    Gràcies Neus, per la teua visita i el teu amable comenti, on em dius un "uff" efusiu. Sí, això sembla, per a quedar-se perquè cada vegada hi ha més contangis i morts.
    Salut i una abraçada...

  • Neus Marín Cupull | 19-11-2020 | Valoració: 10

    El que si queda clar que aquest virus ha vingut per quedar-se, però sisplau que no extermini la humanitat.
    Fins aviat,

    Neus Marín

  • Gràcies Sr.Garcia: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-11-2020


    Gràcies SrGarcia, per la visita i el teu amable comentari on em dius que aquest acròstic al Coronavirus és com la rima, però al inrevés. Amb respecte al dit en els dos últims versos "Exterminarà la humanitat" ho he posat per a donar-li més èmfasi.
    Gràcies i cuida't.

  • Extermini.[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-11-2020

    Això de fer un acròstic fa més difícil l'escriptura de la poesia; és com la rima, però a l'inrevés.
    Esperem que no sigui veritat el que diu els vers "exterminarà la humanitat"

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2639 Comentaris

112096 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael