Abnegació - segona tramesa -

Un relat de: brins
Temps de lectura: 2 minuts - Agrada a 8 relataires - Categoria: Social
Compartir:
Comentar i ValorarAfegir als preferitsImprimirM'agrada


----------------------



-Nena, on ets? Entra a casa aviat! Fa molta estona que t’espero…

En sentir que la criden, la Teresina, tanca l’aixeta de l’aigua, enrotlla la mànega de plàstic i s’eixuga les mans; una ràfega d’aire li somriu compassiva. Encara no ha tingut temps de regar tot el jardí i li sap greu que les petúnies rondinin decebudes, els gladiols abaixin el cap contrariats i les violetes s'enfurrunyin, però pensa que, el més important en aquest moment és atendre el crit imperiós que ha travessat la finestra.

Entra a casa neguitosa, amb el temor d'haver d’escoltar retrets a causa d'aquells minuts d'esbarjo prop d' olors i colors plaents, i es dirigeix a una de les habitacions, la més àmplia i assolellada de la casa. L'obre a poc a poc per observar-ne, detingudament l' interior, i respira alleujada quan veu que no hi ha hagut cap canvi: els llençols del llit romanen nets i ben col•locats, el got d’aigua resta intacte damunt de la tauleta de nit, i els bolquers encara són nets i en el seu lloc.

-On eres, nena? Fa moltíssima estona que t’he cridat…- diu la mare amb cara compungida però autoritària alhora - Ja saps que jo et necessito aquí…

La Teresina abaixa el cap resignada, agafa el sillonet de vímet envernissat i s’asseu pacientment al costat del llit.

Tornarà a evocar, amb paraules que seran eco del silenci, els dies d'infantesa i de joventut en què la felicitat xuclava tot el suc de l'univers i intentarà oblidar com li és de dura aquesta maduresa en què la llibertat és un record difús. S'oblidarà del vol lliure de l'alosa, i continuarà sent foc permanent de l'hivern de la mare.

Abans d’asseure’s, però, li fa un bes dolcíssim a la galta...

---------------


AssociacioRelataires | 24-10-2015

Benvolgut autor/a,

Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
l'Associació de Relataires en Català (ARC)
es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
i a la presentació del llibre
"El cicle de la vida"

T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)
Guanyador del tercer premi.




Comentaris

  • scp096 | 01-11-2020 | Valoració: 10

    Thanks for the sharing.This is my first time visiting your blog.Really i like your Blog.Keep doing more like this.
    scp096

  • Bona vesprada Brins:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-10-2020 | Valoració: 10


    Hola Brins, et comente que quan tingues temps i ganes, en la meua pàgina en tinc alguna sopresa... Bo, és que són dos... Gràcies i que tingues un bon dia...
    "Retrat o espill" i "Quina divinitat".
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Brins:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-10-2020 | Valoració: 10


    Hola Brins, et comente que quan tingues temps i ganes, en la meua pàgina en tinc alguna sopresa... Bo, és que són dos... Gràcies i que tingues un bon dia...
    "Retrat o espill" i "Quina divinitat".
    PERLA DE VELLUT

  • Maduresa de Teresina[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-10-2020 | Valoració: 10


    Es mereix el bes aqueixa nena, Teresina, que a poc a poc a trobat la maduresa. Tendre i delicat relat, que m'ha agrada molt, Brins.

Valoració mitja: 10