1984

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Fa un temps que la Carolina va a un lloc on practiquen el ioga i la meditació. De moment el que ha aconseguit és fer alguns moviments i postures que fins avui en dia no havia fet mai.

A les classes de meditació observa molt parada a una dona de mitjana edat que sempre entre atabalada, suada i molt més estressada que ella mateixa. S´assentava al meu costat . Sempre arribava molt tard, a l'entrar em feia un somriure. Ella en la classe de meditació no havia aconseguit realment res. Sols esperava l´arribada de la dona que després de posar-se a la postura de meditar començava a murmurar 1984, 1984,1984..., al cap d'un moment la seva tensió semblava desaparèixer i en la cara se li dibuixava una expressió de total beatitud i concentració.

Un dia molt intrigada per saber perquè repetia 1984, la Carolina li va preguntar en finalitzar la classe.

- Perdoni senyora em podria dir quina classe de mantra fa servir voste?

A mi també m´agrada 1984, de George Orwell , mes no em fa venir ni la més petita engruna de tranquil·litat.

Ah! Va dir ella. No és pas al llibre a qui faig servir com a mantra.
Però fixis bé perquè en aquesta data varen passar tres coses.

- 1- Va néixer la meva filla
- 2- Vaig acabar de pagar l´hipoteca
- 3-La meva sogre que vivia amb nosaltres va marxar a viure a casa seva.

Per això repeteixo 1984, sobretot per la sogre i es va posar a riure

La Carolina també i va pensar que haguera de pensar en alguna mantra que també la fes feliç i tranquil·la.

Comentaris

  • 1984[Ofensiu]
    Francesc Ballester | 27-04-2017

    Amiga Montserrat:

    Molt divertit el teu relat de la professorade ioga....Si em pernés, has de cuidar una mica l´accentuació. Jo a vegades, també m´equivoco.
    Rep una cordial salutació.

  • tapisser | 02-04-2017 | Valoració: 10

    M'ha fet molta gràcia que la professora de ioga i meditació anés més estressada que els alumnes, jo també en conec alguna així. És com si vas al metge per què et cau molt el cabell i ell és completament calb.

    A les teves històries quotidianes els hi saps donar una dolçor i una senzillesa que és el que m'agrada.
    Jo no tinc coneixements literaris per argumentar-ho, però, les teves narracions, em fan passar bones estones.

    Una abraçada.

    Albert.

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 27-03-2017 | Valoració: 10

    A vegades potser si que tindriem de recordar moments planers per tranquilitzat-nos

  • Molt original.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 26-03-2017 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt el teu relat. Sí, realment tothom hauria de buscar una forma o altra de relaxar-se. Els mantres diuen que ajuden. Jo els he provat i no m'han servit de molt. En fi, suposo que va per gustos.

    Molt bona cosa el relaxar-se. La gent hauria de cuidar-se més.

    Em penso que ens veurem de tant en tant per aquí. Salut i sort!!!

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

324581 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.