Oda

Un relat de: Atlantis
arbres encesos que lluïu
amb la claror del dia i que se us omple
d’un gris violaci i els carrers
els carrers que son camins de fusta i tantes hores
asseguda en un banc de flors músties i assecades
la vida t’ha marcit les mans els ulls
i la còncava veu del ventre
la sensatesa t’ha portat al camí lineal fora de llums
i de temps d’utopies
com m’agrada el sospir
de la nostàlgia i la tinta de sang
tornen tornen les veus i el cos no segueix el rastre
però esbufega camins
quants sorolls quants sorolls que sento m’atabalen
i em fan viure

no sé si la vida és la meva pàtria/de fet no tinc cap pàtria/em doblego amb els sons del vent/em desfaig entre tirabuixons de fang/ cada clariana em fa reviure


Comentaris

  • terra[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 10-07-2023 | Valoració: 10

    Estimada Atlantis. moltes mercès per interessarte les meus humils mots.

    Es senzill- Na Silvia una heroina en contra de tots, sols per que estima a la seva terra.L'han insultat vexat, simplement perque no tenen arguments. Recuperar les festes tradicionals, emnga r porc sense culpai sense que fingí es senti offensiu, vetllarper a que la gent s'integri i rispetti els costume catalans, denuncian la politica inmigratoria irresponsable etc. No en sobria darte més. Filla de la terra que estima i treballa per la terra. aquest és el seu delicte. per això serà tard o d'hora la presidente del s catalans.

    una calidar i força abraçada

  • Descripció de la força vital.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 09-07-2023

    Com una fotografia d'un moment viu i enèrgic que comunica força existencial. Un rampell de força ontològica atrapada pels mots abans de perdre la calor del metall fos i estabilitzar-se.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-07-2023

    Bona vesprada, Atlantis: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Crear-te". Sí, m'ho has explicat molt bé.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Un versos...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-06-2023

    que transmeten un munt de diversos sentiments, angoixa, tristesa, enyorança....
    Un poema molt ben creat i molt profund.

    Rosa

  • Una oda a la vida. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-06-2023 | Valoració: 10


    Hola, bona vesprada, Atlantis: Un poema que m'ha agradat molt. Unes vivències d'alguna persona que recordes al llarg de la vida, perquè escrius "la còncava veu del ventre". Els carrers de la vida són inexplicables.
    Està molt ben plantejat, però he notat que no has posat ni una coma, ni un punt. M'ha estranyat un tant.
    Gràcies per compartir les teues vivències.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Decadència[Ofensiu]
    llpages | 18-06-2023 | Valoració: 10

    Hi ha una cosa a cada temps, i un temps per a cada cosa. Quan s'enceta l'envelliment, està bé de ser-ne conscient i actuar en conseqüència. Això sí: mantinguem sempre una espurna de vida fins a la caiguda final del teló, si no l'existència esdevé insuportable. Un poema que fa reflexionar, Atlantis.

  • Pot ser[Ofensiu]
    Prou bé | 18-06-2023

    Tantes coses poden estar entre les paraules d'aquests versos!
    Amb total cordialitat

  • RETROSPECTIVA [Ofensiu]

    Atlantis,

    Em sembla que dibuixes un passeig pel passat amb sensacions diverses.
    Tot plegat, fa pensar: un dels reptes de la poesia.

    Gràcies!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Fora de temps d'utopies (uff!)[Ofensiu]
    Aljezurful | 18-06-2023

    Trist llevat l'alè final pseudo-esperançador de seguir vivint que, ni de bon tros, apaga la perfectament descrita "fora de llums i temps d'utopies". És com un "tirar la tovallola" a l'esperança i a la il.lusió. Trista i injusta la vellesa i ben descrit tot el contorn que, al menys des del meu punt de vista, és la descripció d'un ocàs, d'un estar fora de temps (doncs més enllà del que l'autor tenia al cap, el més important és com ho interpreta cadascú) i d'un viure, en certa manera, imposadament, perque no som nosaltres qui decidim quan deixem de viure i mentrestant, potser forçadament, seguim respirant (i sentint)

  • Camí.[Ofensiu]

    Reflexions que hom té passada la florada de la joventut. Hi ha certa nostàlgia devers allò que ara no hi és ni tampoc tornarà. Però aquest marciment del cos propicià l'enlairament de l'ànima. Llegint aquest sentit poema teu em sento identificat de totes totes. I alhora em dóna valor per a seguir el camí que m'ha tractat la vida.

  • Jo també he publicat un nou relat[Ofensiu]
    Joan Colom | 17-06-2023

    Com que la poesia és per a mí un misteri abstrús, ja ho saps, t'estalviaré un comentari de circumstàncies. Només volia informar-te que el meu relat "Aquella pobra calavera" és la continuació del nanoacudit "Barcelona, 1939".

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101577 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com