NIT DE NADAL

Un relat de: nadàlia


Nit de Nadal, gebrat
t'acosta al portal,
obre el cor de bat a bat
el petit infantó és nat.

La nit enfredorida
rep la més gran escalfor
renéixer ens fa la vida
en gronxar aquest petitó.

Si fos al portal li diria,
Jesús meu, verge Maria
Sant Josep, pare amatent
deixeu-lo un xic als meus braços , amén.

I entre gronxada i gronxada
només puc veure ses rialles
són d'alegria desbordada
Ell que ha nascut en jaç de palles.

Comentaris

  • L'esperit del Nadal[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-01-2012 | Valoració: 10

    Poema on es reflecteix el veritable sentit del Nadal: el naixement de Jesús, nascut en la pobresa i la soledat d'un portal.
    Quantes vegades oblidem aquest sentit i ens capbussem en la voràgine dels regals, els grans banquets i l' alegria que no neix del cor.
    Molt bonic, nadàlia.

  • Bonic poema de nadal[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 29-12-2011

    i bona manera de compartir-ho amb tots nosaltres, gràcies.

    Ferran

  • m'ha agradat[Ofensiu]
    liudmila | 18-12-2011 | Valoració: 10

    la frase "renéixer ens fa la vida"... tenim i sempre podem treure els vestits de la crueltat, ignorància, odi i reineixer, donar que surti la llum d'amor i brilli! Bon Nadal i gràcies pels seus comentàris. Una abraçada, L.

  • La vida a voltes es fa difícil[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-12-2011 | Valoració: 10

    Jo diria que si més no potencialment, tothom porta aquest "homo defallensis" dins la seva ànima, donat que la història de la humanitat ens diu que sempre hem estat cruels els uns amb els altres, ja sigui en forma individual, de grup, d'estat,... i molts etcèteres, molts.

    Evidentment la teràpia per a aquesta malatia hauria d'existir per naturalesa, però per dissort no sempre es troba, i la persona pot sentir-se oprimida per la buidor immensa que descric en qualsevol moment inesperat, i, encara amb més dissort, per a tota la vida.

    Llavors em toca dir-te que la soledat, com saps, no és en el cas que comentem ni molt menys voluntària, i cal molt de valor i sacrifici perquè una persona sola surti d'aquest pou que fa sentir-se completament absurd.


    I ara al teu relat:

    Admeto que no sóc cristià però m'ha entusiasmat l'elogi del nen que "ha nascut en jaç de palles", doncs la pobresa i l'humilitat, aquí, tenen la seva recompensa.



    Sergi

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 17-12-2011 | Valoració: 10

    Hola;

    Els de www.guimera.info continuem fent UN NADAL DE CONTE, malgrat tot.

    el text en format word, com annex a l'email adreçat a tribuna@guimera.info

    Ah!, gràcies pels afalacs, sempre son d'agrair.

  • molt bonic, nadàlia....[Ofensiu]
    teresa serramia | 17-12-2011

    molt tendre i adient per aquests dies...
    Tens raó amb lo del mesi...
    L'hauria hagut de titular: "anti-mesi", je je...
    Moltes gràcies per fer-me companyia...
    Segueix escrivint..,
    sense parar..
    MAI!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

nadàlia

46 Relats

86 Comentaris

45559 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Persona a qui entre d'altres coses, li agrada escriure, tinc publicada una novel.la eròtica "L'emprovador de senyores" del 2003, de l'editorial Abadia...fa temps que assajo poemes i relats i em deixo anar amb la imaginació i les vivències com a fogar de nous temes.
Escriure, escriure , per foragitar esculls i viure el moment present.
Tinc , també, tres flors a casa, que perfumen l'estela del camí.
Una forta abraçada i moltes lectures, que n'hi ha per donar i per vendre!
La vida? neix també al secà i entre les pedres,la vida empeny la vida, fem-ho senzill!