Navegant per Barcelona

Un relat de: Olga Cervantes
D’Alemanya, país d’alta tecnologia, m’acaba d’arribar una bicicleta urbanita i l’he portat a passejar per la Barcelona bonica. Diguem-ne Gran Via de les Corts Catalanes, Diagonal, Paral•lel, Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia.
Anirem resseguint els carrils bici de la ciutat, tan prolífers i ben marcats, que semblen guies dibuixades a l’asfalt. Autèntics mapes per infants.
Des de L’Hospitalet de Llobregat fins a Sant Adrià del Besòs, esquivant Moncada, descobrirem la Barcelona amagada, en la que hi viu la gent que s’espanta, que es dol de les mancances i espera, amb ganes, el vespre per anar a sopar a casa. Aquí no hi ha turistes ni gaire terrasses.

Creuarem la serralada de Collserola, com si tinguéssim quatre cames, dues per pedalejar i dues per enamorar-me. Com si tinguéssim quatre mans, un parell per dirigir el manillar, les altres per embolcallar-me el cor de terra i aire. Potser semblarem l’inspector Gadget, personatge de recursos fantàstics i de ment preclara, però no vull que es digui que els barcelonins no som gent de muntanya.

A migjorn, arribarem a la platja. Tot just quan s’adorm l’hivern, entre l’arena i les onades. Llavors faré les degudes presentacions: aquí una bicicleta, aquí la mar salada. L’una arriba on no arriba la mar; l’altra arriba, fins l’horitzó, on té la casa.
Quan la mar ve a jugar a la vora, fent esquitxos salvatges, desperta la joia dels nens i la paüra de les iaies, els somnis dels joves i la gratitud dels éssers amables.
I quan les ànimes dels morts vinguin a la badia a emmirallar-se en les aigües, trobaran la bicicleta estesa a la sorra com si fos una barca.
Quina meravella! Les petxines i les gambes quedaran enlluernades d’aquesta maquinària.

Comentaris

  • Vicent Terol | 22-01-2017 | Valoració: 10

    Un relat que es podria entendre com una mena d'oda a la bicicleta. Escrit amb sensibilitat poètica, amb gràcia, i amb un final imprevisible molt bo. Enhorabona i sort!

  • Passejant![Ofensiu]
    Materile | 21-01-2017 | Valoració: 10

    M'ha agradat com descrius l'itinerari, les sensacions tocant "la fibra". Tens una prosa poètica preciosa. Bon relat!!

    Una abraçada,
    Materile

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Esther Llombart Ramis | 20-01-2017 | Valoració: 10

    L'he trobat molt poètic, molt bonic, molt agradable, m'ha fet somriure i somiar.

  • Poesia sobre rodes[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-01-2017 | Valoració: 10

    Un dels relats més poètics que et coneixo. Les sensacions de benestar que comporta pedalejar és sedant. T'imagino cantant dalt de la bici, recorrent aquests carrils bici que tan bé descrius. Una forta abraçada!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Olga Cervantes

Olga Cervantes

43 Relats

250 Comentaris

35753 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona fa uns anys, he viscut gairebé sempre a l'Hospitalet de Llobregat, però la meva etapa literària va començar al Poblenou. Es veu que el mar m'inspira. Potser, algun dia faré arribar el mar fins la muntanya.