Les nenes maques al dematí

Un relat de: EmmaThessaM

Una tornada i dos xiulets, set notes en un pentagrama. Porteu les cadires, deixeu lloc als vailets. Una història que no pot ser narrada: una rondalla amb melodia amagada.


Les nenes maques al dematí s'alcen i reguen el seu jardí.
- Prou que em llevaria jo, però faldilla no en tinc no.
En Pere va la plaça, Pere ja li compra, Pere que se'n torna, Pere ja és aquí. Margarideta lleva't de matí...!
- Prou que em llevaria jo, però soneta sí en tinc sí!


* * *

Sol solet vine'm a veure que tinc fred. Ai quin fred que fa, plou i neva i nevarà. Deu pometes té el pomer, de deu una que en caigué. Si mireu el vent d'on ve, veureu el pomer com dansa. El gegant del pi ara balla pel camí, el gegant de la ciutat ara balla pel terrat. En Joan petit quan balla, balla amb el dit. El ball de la civada jo us el cantaré:
- Treballeu, treballeu, que la civada us guanyareu!


* * *

El pare va anar al mercat a comprar una burra cega... Tres i tres i tres fan nou... Quinze són quinze, quinze, quinze, quinze...
- Què li comprarem, a la senyoreta? Què li comprarem per anar a ballar?
La masovera se'n va al mercat: el dilluns compra llegums.


* * *

Si n'eren tres tambors que venien de la guerra i el més petit de tots porta un ram de rosetes. A la vora de la mar hi ha una donzella, que en brodava un mocador; és per la reina. La lluna, la pruna i el sol mariner: son pare la crida, sa mare també.
- Encomana'm a la mare, Rossinyol, i a mon pare non pas gaire, Rossinyol...
Baixant de la font del gat, una noia amb un soldat.




Qui sàpiga de lletra, que oblidi el tinter. Qui tingui bona oïda, que canti sens por. Un cor de veus per infintes cançons: un collage de records que no entén de raons.

Comentaris

  • Hola preciosa!!![Ofensiu]
    Naiade | 12-01-2009

    Només vull agrair-te la gran tasca que has fet amb el 5e aniversari.
    Et felicito ets una gran persona

    Una abraçada ben forta

  • 5e anniversari[Ofensiu]
    T. Cargol | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Ha ha ha!! Que divertit!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-09-2007 | Valoració: 10

    Un relat sense moralia ni embolics, un relat que fa riure, que invita a jugar una mica, a oblidar, però sense caure en el mal gust desagradable...

    M'has fet passar tant bona estona, que et pujo la nota i et poso un 10. Una abraçada!!

  • Molt original [Ofensiu]
    mimí | 12-07-2007 | Valoració: 10

    a poca gent se li acudiria aprofitar cançons infantils. Xapooo!!!

  • Gràcies[Ofensiu]
    Perestroika | 06-06-2007

    pel teu comentari sincer. Tindré en compte els teus consells, i el tornaré a escriure a veure si millora.

    Una abraçada!

  • col·lage[Ofensiu]
    qwark | 05-06-2007

    Bona composició. Malgrat no ho pugui considerar com un relat, crec que fas bé en practicar la síntesi.

    És curiós la cultura de cadascú... Quan he vist el títol del relat he pensat en l'Arale.

  • quantes cançons d'aquestes[Ofensiu]
    laieta | 05-06-2007 | Valoració: 10

    els hi canto jo a les meves nenes!!!
    relat molt encertat bonica!

    laieta

  • Quins records [Ofensiu]
    Frida/Núria | 26-05-2007

    de la iaia ensenyant-me les cançons

  • Un experiment...[Ofensiu]
    rnbonet | 26-05-2007

    ...reexit, al meu entendre. Un experiment que paga la pena, perquè reflecteix tot un món volgut, descriu unes vivències íntimes i hi afegeix un tarannà social ben nostre.
    M'ha encantat! (Si exceptuem el groc, que m'ha costat de llegir).
    Molta salut, molta rebolica... i molta escriptura!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de EmmaThessaM

EmmaThessaM

23 Relats

177 Comentaris

57627 Lectures

Valoració de l'autor: 9.57

Biografia:
Si vols descobrir una de les joies més preuades d'RC...
Fes clic aquí: MÉS de 1000 comentaris no poden estar equivocats ;-)



Hi havia una vegada, en un món molt molt proper, una nena sense res especial que no sabia què ser de gran. O si ho sabia...

Però no s'hi atrevia, perquè ningú no volia ser el mateix que ella quan fos gran.

Tenia un somni: escriure una història. No pretenia que fos la millor narració de la humanitat, ni la més llarga, ni tan sols la més curta. No volia fama ni diners. Només volia un lector...

Un lector que volgués llegir-la.

Però la nena va oblidar el somni i es va fer gran. I la noia va anar a la universitat. La noia va entrar en una empresa. La noia va trobar una parella amb qui compartir els problemes. La noia va ascendir a la feina. La noia es va hipotecar. La noia va tenir fills. La noia va patir per les males companyies. La noia va conèixer els fills dels seus fills. La noia va acabar de pagar la hipoteca. La noia es va morir.

I mai va escriure el llibre...

Mai va trobar el lector.

Què hauria passat si s'hi hagués atrevit?

Això, lector... Només ho saps tu.



EmmaThessaM



M'he cansat de les màscares. Aquesta sóc jo: la jo real.


Vullescriure.cat
LaLlibretaVermella.cat
TeresaSaborit.cat