Les flors del cementiri

Un relat de: Mª Lluïsa Vidal Salvat
Què s’hi amaga rere les flors del cementiri? Rere la bellesa de les roses, dels clavells olorosos o dels fúnebres crisantems, que, amb silenci respectuós, custodien les fredes lloses de les tombes?
Potser s’hi amaga dolor, absència, record, nostàlgia... O, potser, hipocresia, oblit i solitud.
Potser amaguen:
Un bes que no es va saber donar.
Una carícia que no es va poder oferir.
Un mot que no va lliscar dels llavis.
Uns sentiments inexistents.
Unes emocions soterrades.
La por d’una mort la qual no es pot defugir.
I passaran els dies.
I les flors es marciran.
L’únic que hi restarà, intacte, és el nostre pensament.

Comentaris

  • Flors i cementiris[Ofensiu]
    rautortor | 14-11-2012


    Havia llegit el teu poema i em va cridar l’atenció. En part, pel regust de denúncia social que incorpora i, en part, pel toc d’atenció devers aquells sentiments de culpabilitat que ens persegueixen després d’una pèrdua. I, també, per haver sabut incorporar les “altres” raons que a molts ens porten a honorar la memòria dels nostres difunts –el dolor, el record, la nostàlgia, el respecte, l’amor, en definitiva.

    Certament, hi ha molt d’hipocresia en tot plegat, i de rutina. Així, en denunciar-ho, el teu poema esdevé un toc d’atenció que convida a celebrar el dia de difunts amb una mica més de sinceritat i d’afecte.

    Perquè com tu dius molt bé, passaran els dies / les flors es marciran / i l’únic que hi restarà, intacte, és el nostre pensament. Així de clar. La nostra pervivència en el temps, no depèn d’unes flors o d’una tomba més o menys reeixida, sinó del record de les persones que realment ens han estimat.

    Raül

  • El què s'hi amaga...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 04-11-2012

    ...no mor...és pensament o desig que va ser i encara sura...perquè, com a mínim, en fem relats ...o poemes com el teu.

    Mena