L'elefant Pa-Ta-Pam

Un relat de: Shu Hua

L'elefant Pa-Ta-Pam
feia unes passes de pam.
Es va trobar una formigueta cantant
i l'elefant li va dir: Caram!

-Ai, senyor elefant, què gran que sou -va dir la formigueta.
-Perdó, perdó, formigueta, no t'ho volia fer pas. És que m'has distret amb el teu cant.
-Ah, si? I doncs, senyor elefant, què us agradava?
-Oh i tant! Cantes molt bé. I com et dius?
-Jo sóc la formigueta Eixerideta. I tu, que ets l'elefant Pa-Ta-Pam?
-Sí! -va respondre, sorprés-. Com ho saps?
-Molt fàcil, estimat amic meu, perquè fas unes passes de pam.
-Ai, caram, caram! I escolta, com era el que cantaves? Ho voldries cantar per a mi?
-Ai, quina vergonya!
-Si et plau!
-Bé, si insiteixes... Cantava la meva cançó de matinada. Fa així, veuràs:

Jo sóc la formigueta Eixerideta.
M'aixeco dematí per fer la meva feineta.
I per animar-me, canto aquesta cançoneta.

-Que bé! Que bé! -va aplaudir l'elefant.

Des d'aleshores, l'elefant Pa-Ta-Pam i la formigueta Eixerideta es van fer molt amics i cada dia es trobaven per xerrar una estoneta. S'ho passaven d'allò més bé. I fins I tot, van inventar una cançoneta:

En Pa-Ta-Pam i l'Eixerideta
un elefant són i una formigueta.
Cada dia es troben i xerren una estoneta.

S'expliquen, la formiga i l'elefant,
tot allò que durant el dia fan i no fan.
I s'ho passen molt bé, els agrada tant!

Voleu saber què fan l'elefant i la formiga?
I de què xerren, l'amic i l'amiga?
Una altra història és, que un altre dia,
ens podem inventar si ens reunim cap al migdia.

Comentaris

  • Informació[Ofensiu]
    nuriagau | 04-07-2010

    He inclòs aquest relat al llistat de *****24 LECTURES INFANTILS d'RC***** que apareix al fòrum. T'ho comunico perquè tinc la impressió que no passes sovint pel fòrum. Si no hi estàs d'acord, t'agrairé que m'ho comuniquis.

    Núria

  • super bé[Ofensiu]
    uanra | 08-01-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat tant que et voldria posar un 30, però és que no puc!.

  • Comentant Pa-Ta-Pam[Ofensiu]
    kispar fidu | 24-04-2005

    jejeje Ostres tu! Em sap greu Shu Hua, que al final no t'he pogut comentar massa... és que aquest cap de setmana amb sant jordi, etc. he anat una mica de bòlit! Però no pateixis, que per molt que avui sigui el teu últim dia de la teva setmaneta, jo seguiré passant per aquí!

    L'elefant Pa-Ta-Pam, que amb un bon Pam de pau, quasi bé fa que la formigueta eixerideta faci un Pa-ta-pam ben gran! I gràcies a tants Pam's, i Tam's acaben sent molt bons amics, i canten junts pel camí! jejeje

    És original!
    Ja et dic, seguiré passant-me per aquí!!
    Ciao! Que vagi bé!

    Gemm@

  • Sí...[Ofensiu]
    Llibre | 20-04-2005

    un bon poema infantil. Amb frases curtes, amb breus diàlegs, amb pocs personatges, amb rima senzilla... Tots elements necessaris perquè la cançó-poema sigui fàcil de recordar per a l'infant.

    I la història que s'hi explica és tendra. Bonica. L'amistat de dos éssers tan i tan diferents! Això, avui en dia, en el món en què vivim, de vegades no és tan senzill, no trobes?

    Segur que cada cop que recites aquest poema tens èxit.

    Fins aviat,

    LLIBRE

  • una altra vegada[Ofensiu]
    Linkinpark | 23-01-2005

    trobo influències del Michael Ende. No sé si t'has llegit o no la història interminable, però trobo que això ja és una altra història.... és com aquella frase que tant és deia en aquell llibre.

    La història ha estat força bé per aun nen petit, però com no ho sóc, em limito a comentar i a donar el meu punt de vista si en fos un.

    dw, guapa!!

  • MOlta sensibilitat[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 28-09-2004

    Tot ho fas tendre i dolç. Igual que els teus comentaris. Gràcies. Em sembla que som de la mateixa quinta, Glòria.

  • Ja vaig[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 26-09-2004 | Valoració: 9

    dir-t'ho en alguna ocasió, però t'ho torno a dir; els teus nebots i la teva filla estan de sort.
    La rima fàcil la considero molt positiva: permet retenir paraules i conceptes i resulta molt més divertida i agradable -crec- per als infants. ¿No has escrit mai cap llibre de poemes per a infants? Es que està molt bé això d'explicar un conte amb aquestes rimes.
    Per a la valoració he tingut en compte el destinatari del text. Crec que és el més just. I la literatura per a infants no resulta gens senzilla.
    Vinga, m'apunto tots aquest relats teus de l'estil l'elefant Pa-Ta-Pam per quan les meves cosinetes (les dues més petites, que una té un any i l'altra només 4 mesos) siguin una mica més grans.
    Salutacions, companya de taula!
    Una abraçada,

    Vicenç

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

404 Comentaris

105119 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.