L'amor

Un relat de: AVERROIS

Conta una vella llegenda, que el Sol estava en la seva immensitat al mig del Univers, era el més poderós, però es trobava sol i no era feliç. Va mirar al seu voltant als lleials súbdits els planetes, que donaven voltes i més voltes afalagant-lo, tots menys un, La Terra. Aquell era un planeta gris, no dels més petits, però tampoc dels més grans, casi passava desapercebut, ja que Mart amb els seu color vermell, Júpiter el gran gegant i Saturn amb els seus anells de colors eclipsaven qualsevol altre.
El Sol cada vegada l'intrigava més, La Terra l'hi deia les veritats que l'enfurismaven, era rebel però noble, el mirava a la cara sense cap mena de temor i de mica en mica se'n va enamorar.
Van passar els dies, les setmanes, els mesos, els anys, els segles i amb els seus raigs el Sol va anar acaronant a La Terra. Ella, degut a la dolça escalfor, va anar canviant el seu color gris per un formós blau, i del seu amor nasqué la vida.
Llavors el Sol mirant-la se'n va adonar de que l'amor l'hi havia fet trobar per fi la felicitat.





Comentaris

  • bonica llegenda...[Ofensiu]
    ROSASP | 31-05-2005

    Bona transformació de la terra amb la força de l'escalfor. M'agrada la imatge del sol acaronant-la, dibuixant colors en la seva pell gris.
    Una mena d'estimació escolpida a foc lent...

    M'encanten els contes i les llegendes, em fan volar una mica més alt del que ja volo normalment!

    Una abraçada!

  • Senzill però bonic[Ofensiu]
    qwark | 31-05-2005

    És cert que l'amor, com la vida necessiten l'escalfor d'aquest sol que, al final, ens acaba cremant.

l´Autor

Foto de perfil de AVERROIS

AVERROIS

405 Relats

932 Comentaris

372871 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Vaig néixer a Manresa un fred Gener de fa uns quants anys i com va escriure el poeta:

Tots els records plegats
són una gota d'aigua
dins una mar immensa.
I el violí que no se sent
deu plorar alguna mort
que jo no sé.

Què la vida us sigui lleu!