Hacker

Un relat de: Naiade
-En Bernat ho ha aconseguit, deien cofois els pares del noi, –Tant que varem patir quan era petit. -Ningú apostava per ell, ni nosaltres ni els professors. El donàvem ben bé per perdut. Era un noi intel•ligent sí, això era innegable, però la manca de interès per tot el que no fóra tancar-se amb l’ordinador, era un llast molt pesant. - Ho havíem provat tot, requisar-li l’aparell, el mòbil, privar-lo de veure televisió...Semblava que no li importava res en el món, tan sols les xarxes. Finalment davant l’amargura tant d’ell com nostre, varem decidir fer un pacte. Ell es trauria el curs, i a canvi no li privaríem de tancar-se a la seva cambra i fer el que més li agradava, remenar l’aparell dels dimonis com li dèiem nosaltres a l’ordinador. Més endavant va estudiar informàtica i aleshores si que va trobar el seu camí. És relacionava amb gent extravagant, això que en diuen “frickis” però se’l veia tan content! Encara que solia passar nits fora de casa, desprès caps de setmana on no sabíem ni on era, i finalment ens va dir que s’emancipava. Havia trobat feina de ben jovenet - i tot a traves de les xarxes socials - reia ell amb ironia.
Bernat Comella, “Comunity Manager” deia la targeta de presentació.
Ara per fi feia el que més li agradava.
En realitat, la seva tasca consistia en navegar pel ciberespai, cercar empreses,endinsar-se per una clivella a la red i un cop dins, s’anava obrint pas fins aconseguir dades clau importants, secretes o compromeses. Tot seguit les passava al seu contacte. En realitat no el coneixia, però els guanys que n’obtenia s’ho valien.
Més endavant, varen començar els dubtes. Que en feien d’aquella informació? Qui se’n beneficiava? Perquè el pagaven tan bé? Qui s’aprofitava dels seus coneixements? Era un cap de turc? La pau i felicitat del Bernat es varen esvair en un mar de preguntes. No podia sortir-se’n, per una banda no sabia a qui dirigir-se per una altre temia les represàlies.
Tan que n’havia gaudit i ara es sentia pres dins la xarxa.

Comentaris

  • Molt actual[Ofensiu]
    brins | 30-06-2016 | Valoració: 10

    Parles, Naiade d'un tema molt actual que jo no conec a fons, el perill de les xarxes, y és per això que he quedat admirada de com tu l'has sabut desenvolupar. Et felicito molt sincerament,

    Pilar

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 02-05-2016 | Valoració: 10

    He llegit la teva carta al vent i la trobo preciosa també. La Concepció allá on sigui segur la llegirà. Molt maca

  • Feia temps [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-04-2016

    que no passava pel teu raconet (he estat una temporada amb molt poca relació amb Relats) i, avui m'he trobat aquest relat tan ben escrit i que pot ser tan real avui en dia.
    Encara que amb retard MOLTES FELICITATS estimada Montse.
    Petonets als petitons i una abraçada a tu i al teu marit.

  • I els pares n'estaven contents![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-04-2016 | Valoració: 10

    És evident que no eren conscients del què significava el treball del fill. Ni tant sols ell sabia on s'havia posat i quines serien les conseqüències a llarg termini. De moment, diners fàcils però, i després? Tot aquest món virtual en el que ens movem té molts perills i no ho dic perquè a mi em queda una mica gran, sinó perquè se sent dir moltes coses sobre la delinqüència informàtica.

    Un relat molt interessant i molt ben escrit, Naiade, te'n felicito

  • Atrapats![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 20-01-2016

    Segur que més d'un es deu veure reflectit en la història que ens expliques. Crec que hi ha molts Bernats pel món que es veuen atrapats en la xarxa.
    Molt interessant el tema!
    Una abraçada, Naiade!

  • On és la veritat?[Ofensiu]
    Materile | 18-01-2016 | Valoració: 10

    Un relat molt ben tramat, gairebé com una xarxa: hehehe!!, és broma.

    És veritat que de les xarxes socials se'n pot treure molt de suc, però també és cert que moltes vegades no saps fins on et poden portar ni qui són: amaguen la cara i el nom.

    Una abraçada autèntica,

    Materile

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-01-2016 | Valoració: 10

    Es molt bo, es real com la vida mateixa

  • que hi ha alguú mes?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-01-2016 | Valoració: 10

    Hi ha alguna cosa més enllà de la informàtica, les xarxes socials? Molta gent ens dirà que si, que no n'hi ha per tant, però la realitat cada cop va més per aquest camí. Trobar el punt just de la balança seria ideal. Ho aconseguirem? Veurem. Una abraçada.

    Aleix

  • La xarxa...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 17-01-2016 | Valoració: 10

    La xarxa no deixa de ser una teranyina i les teranyines t’emboliquen, t’empresonen i ja hem acabat!
    M’han ben enteranyinat!
    —Joan—

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

273821 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com