FORCES VIVES. Dos reptes seguits, dialogats i carnosos. O com una bacora sola no fa Sant Joan ni una oronella perduda ntrenta-vuit graus em desfaig i m'esvaeix, neurones derretides

Un relat de: rnbonet

FORCES VIVES : dos reptes seguits, dialogats i carnosos.

·Repte 123 .


OASI INTEMPORAL I TRANSITORI

Amb el degotar del temps, omplim cabassos de coneixences, mars de contalles, I aquesta història és una d'elles, conservada a la memòria incerta d'aquells dies jovenívols de parròquia. Així me la contaren.

-Pare Macià, voldria confessar-me!
-Un bon començament, xiqueta... Baixem a l'església!
- No cal, pare Macià; ací mateix... Mire, pare... Jo vull guanyar diners... Total, per uns minuts a la sorra de la platja... El cos que Déu m'ha donat, no puc aprofitar-lo?
-D'eixa manera no, dona! El cos cal purificar-lo, oferir-lo a Déu, no al dimoni.
-Pare, jo m'oferesc als homes, i els homes estan fets "a imatge i semblança de Déu"… Ho diuen els llibres sagrats.
-No m'emboliques, Antònia, no m'emboliques! Ni faces citacions, quan no calen, perquè és prendre vanament el nom del Totpoderós. Pensa, escorcolla a la consciència...
Un breu silenci. Una remor somorta.
- Mire... li mostre els meus secrets.
I en dir això, es desbotonà la bata, deixant veure els encants, com oreig de primavera. No res a sota. Complets, tots a l'abast dels ulls del bon rector. Bocabadat es quedà el pare Macià en veure aquella esplendorosa creació del Pare Etern. Mai, en la llarga vida de sant ministeri, havia contemplat una tan perfecta obra. Creació divina!
-Déu és amor! - exclamà, mentre pensava "Quina meravella de creació!".
-Això mateix em dic jo, pare Macià! Com un Déu que predica l'amor, fa que els seus representants l'odien- va fer l'Antònia, aixecant una cama. Alguna cosa, enmig de les dues, crida l'atenció del senyor rector.
-L'amor de Déu no és humà ni terrenal. És un amor ...
Antònia es mirava i remirava el pare Macià.
-Vol dir que el que tinc és per mi només? I si jo vull compartir-ho? No és això amor? Obra de caritat? Amor al pròxim?
-Antonieta, em sembla que interpretes malament... Però, saps què? Després de tot! "Estimeu-se els uns als altres..." "Multipliqueu-se..." consta als llibres sagrats.... Vine cap ací! Vine, acosta't... Vine, Tonyeta!

La confessió de l'Antònia va durar una bona estona. I és que el pare Macià, segons m'han dit, era un perfeccionista.



*******************




·Repte 124. "El dia després"


PARADETA AL MERCAT

Ahir havia encetat el seu primer negoci, matí de dimecres, al mercat de la plaça. Els homes passaven per davant la parada, i amagaven el cap, mirant al terra, i de gairó les fotografies. Les dones més atrevides l'esguardaven fixament; ella els aguantava la mirada.

Avui ha estat citada al consistori.
-Descarada, poca-vergonya, immoral,...! I ara, vens a aixoplugar-te a la batllia?
- Senyor batlle, que m'ha cridat vostè, per no sé quina cosa del mercat ...
-Xicota, tu m'has enganyat! M'havies demanat permís per posar una parada de carn ... I m'han informat que allà...de carn, de carn.... Ni vedella ni xai!
I no em ploriqueges ara com una magdalena!
-Senyor batlle... I jo, no era carn? I ben tendra, com afirmava el rètol... Per dir la veritat, porc, també n'hi havia!
-Sí, de test! Que ací tinc la nota de l'agutzil: "Antònia. Metre quadrat de parada, sota un para-sol. Un cartells, i en lletres grans: 'Carn fresca. Fotos i records. Fotos, 6 euros. Records inoblidables, cada hora, 50 euros'. Fotos de l'Antònia: estesa a la sorra, entrant a l'aigua, sota la dutxa, al llit. Sempre nua, exultant. Una vidriola de ceràmica, forma de porquet, color rosa". Mira, xicona! Més bé sembla que oferies fruita i peix!

La xicota creuà les cames, lentament. Per un instant, la mirada del batlle passà de la cara de l'Antònia al baix ventre. Una negror sobre una carn rosada li feu posar la pell de gallina. La xicota se n'adonà. El batlle resistí. Reaccionà.
- Acabem! No pots continuar amb la parada! Et negue el permís! Era tan sols això el que volia dir-te!

I l'Antònia, morena de sol i platja, corbes abundants, abandonà la casa del poble, pits alts, voluntat ferma, remugant al més recòndit del pensament: "Avui és el dia després del primer mercat...Aviat, batlle, tu també cauràs al bell mig de la ratera. Barata em trobaràs. I et pose data. La setmana que ve, a més tardar.Com que em diuen Antònia!".


Comentaris

  • dues joies[Ofensiu]

    Crec, de debò, que són dues petites joies aquests dos reptes. Tenen una alta dosi d'ironia, frescor, agilitat i crítica que fa que es llegeixin d'una tirada i a més estan molt ben escrits amb aquest llenguatge teu ric i escaient.

  • forces vives...[Ofensiu]
    Mon Pons | 19-07-2006 | Valoració: 10

    Bon dia rnbonet!

    Déu-ni-do, amb l'Antònia... Aquí ens ofereixes 2 relats-històries ben escrits/es, irònics i un xic picants; com és habitual en la teva prosa. Però l'Antònia pot donar molt de sí, doncs té possibilitats d'ampliar-se el desenllaç -si més no- amb el batlle i/o amb altres personatges (ficticis o reals) que vagi coneguen o puguin aparèixer en la seva vida. L'esdevenidor promet l'imprevisible... O no? Bones forces vives!
    Bé, és un plaer llegir-te...

    Bon estiu i molta salut i molta rebolica, com dius!

    PS. En quan als indicis de "L'Être et le néant", de Jean-Paul Sartre , hauré de reflexionar-hi amb el que em dius. De moment, no hi trobo massa relació... De totes maneres, moltes gràcies per les teves paraules!

    "Sous la forme la plus brute et la plus consensuelle, on doit admettre qu'il y a de l'être. Mais cette intuition sans véritable contenu donne lieu à des interprétations très différentes. Le caractère immédiat et vague de cette intuition est ainsi très proche du néant, et il a été très diversement apprécié, soit comme intuition de l'infini, soit comme point de départ absolu de la pensée, ou comme pure illusion ; l'indétermination de l'être est parfois valorisée en elle-même, comme dans la philosophie arabe (cf)".

  • perdó![Ofensiu]
    sacdegemecs | 17-07-2006

    i ja veus si he de plegar que no sé ni com funciona això d'internet... diuen en espanyol que "zapatero a tus zapatos" (he repetit el comentari tres vegades).
    Salut!

  • FORCES VIVES. Dos reptes seguits, dialogats i carnosos. O com una bacora sola no fa Sant Joan ni una oronella perduda ntrenta-vuit graus em desfaig i m'esvaeix, neurones derretides[Ofensiu]
    sacdegemecs | 17-07-2006 | Valoració: 10

    Avui t'he descobert i sembla que tindré feina per una bona estona... Dic que plego perquè davant del teu verb àgil, punyent i sempre amable els "lletraferits de poca volada", no tenim res més a fer que llegir als que, com tu, ho foten tant bé.
    Des de la València del nord, una gran abraçada... vaig a continuar llegint-te. Salut!

  • ... jo plego![Ofensiu]
    sacdegemecs | 17-07-2006 | Valoració: 10

    Avui t'he descobert i sembla que tindré feina per una bona estona... Dic que plego perquè davant del teu verb àgil, punyent i sempre amable els "lletraferits de poca volada", no tenim res més a fer que llegir als que, com tu, ho foten tant bé.
    Des de la València del nord, una gran abraçada... vaig a continuar llegint-te. Salut!

  • ... jo plego![Ofensiu]
    sacdegemecs | 17-07-2006 | Valoració: 10

    Avui t'he descobert i sembla que tindré feina per una bona estona... Dic que plego perquè davant del teu verb àgil, punyent i sempre amable els "lletraferits de poca volada", no tenim res més a fer que llegir als que, com tu, ho foten tant bé.
    Des de la València del nord, una gran abraçada... vaig a continuar llegint-te. Salut!

  • ... jo plego![Ofensiu]
    sacdegemecs | 17-07-2006 | Valoració: 10

    Avui t'he descobert i sembla que tindré feina per una bona estona... Dic que plego perquè davant del teu verb àgil, punyent i sempre amable els "lletraferits de poca volada", no tenim res més a fer que llegir als que, com tu, ho foten tant bé.
    Des de la València del nord, una gran abraçada... vaig a continuar llegint-te. Salut!

  • La vida de l'Antonia (o primer "Comentari encadenat")[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 16-07-2006

    "Dos reptes seguits, dialogats i carnosos": una introducció que no podria descriure ni plasmar millor el contingut dels dos relats.

    Vivències d'una dona plena de picardia. Converses amb homes de poder que, a l'hora de la veritat, no saben com exercir (o sí). Un relat ple de força (deixant de banda valoracions ètiques i morals).

    La protagonista per si sola, tot i la breu descripció i la conversa en pinzellades, seria suficient per posar les bases d'una novel·la curta o d'una història llarga. Els dos "reptes" es presenten com escenes plenes de vida que es podrien reproduir fins a l'eternitat amb un simple joc de personatges.

    Un text fresc (mai més ben dit) en què l'única peça que grinyola, des del meu punt de vista subjectiu, és, precisament, el format de "repte": massa poques paraules per unes escenes que podrien ocupar, ben treballades, unes quantes pàgines en lletra menuda.

    Fins aquí el comentari. A partir d'aquí, donar-te les gràcies per haver estat el primer a oferir-te com a voluntari per una idea que vol germinar a la web aquest estiu.

    La teva tasca? Simplement, seguir les instruccions que trobaràs a continuació.

    MOLTES GRÀCIES!!

    EmmaThessaM



    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena


  • jejeje i més jejeje[Ofensiu]
    angie | 16-07-2006

    L'ingredient picant ,que sempre s'agraeix en els teus relats sobre l'esglèsia i la política, fan d'aquests reptes dos "divertimento".
    Ben escrits i ben duts fins al final, sorprenent al lector i provocant la tan sana rialla.
    El primer, per a mi, era un repte guanyador...

    Una abraçada amic,

    angie

  • Casun l'òs pedrer ¡![Ofensiu]
    Màndalf | 16-07-2006 | Valoració: 10


    Sembla que tenen més resistència els polítics que el clero, eh! M'hagués jugat els anys a que era al revés !!

    Dos caramelets de llimona aquests reptes, com ens tens acostumats, divertits, entretinguts, ben portats i que ens deixen amb un gustet picant i un somriure a la boca, que segur que és el que vols. Fantàstic l'acabament del primer, resulta que mossèn Macià era un perfeccionista, eh....!! Molt bona aquesta!!

    Una abraçada, amic!

  • ambre | 12-07-2006

    Caram amb l'Antonia, aquesta farà cuartus ....
    Molt divertits (com sempre) sobre tot el primer ...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

358161 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!