Extraterrestres de poble

Un relat de: SrGarcia
L’arribada dels extraterrestres va ser ben discreta. La nostra primera intenció va ser la de fer-los fora a bastonades, però els vam acceptar perquè ens pagaven les ampolles de vi ranci amb lingotets d’or.

En arribar a la terra de seguida van veure que les persones ens comunicàvem amb paraules. Molt ingènuament van creure que tota la humanitat tenia un sol idioma, per tant era indiferent on l’aprenguessin. Així van arribar al poble amb la intenció d’aprendre la llengua humana. Com que els vam veure una mica curts de gambals, ens vam prestar a ensenyar-los-la.

Als dos únics castellans que hi havia al poble els fèiem callar quan s’apropaven ells. No volíem que sabessin que de llengües n’hi havia moltes, volíem que ens compressin el vi ranci i prou.

Quan van saber parlar ens van dir que volien enraonar amb els líders mundials per transmetre un missatge de pau i germanor interplanetària.

L’ONU ens quedava molt lluny, així que els vam portar a l’ajuntament de Reus, que no eren els amos del món, però per poc.

Ens va rebre la regidora d’urbanitat, educació i bones maneres. El líder dels visitants es va voler lluir, fent un discurs amb allò millor de la retòrica, poesia i bones paraules que havia après entre naltros.

Va començar el discurs:
- Cagun la santíssima custòdia compartida; cagun totes les verges penedides...
La senyora regidora es va esvalotar:
- Escolti, bon home, aquesta és una institució culta i erudita...
- Cultes i erudits ho són los collons de ma padrina.
- Si es posa així, l’hauré de fer fora.
- Mira, noia; si et poso la cigala a l’espatlla, semblaràs la sota de bastos.
- Policia municipal...!!!

Ens van treure de l’ajuntament de males maneres. Es van sentir molt decebuts. Pensaven que el seu missatge d’amistat trobaria ressò i es van sorprendre de trobar una gent tan ufana i tan superba. Ja se sap que no es pot esperar res de bo dels que no saben apreciar la poesia.

Vam tornar al poble i van abusar del vi ranci més que mai. Vam aprofitar que estaven borratxos, els vam robar les naus i les vam vendre al drapaire.

Atenció: si trobeu unes persones que no paren de beure vi ranci i de dir renecs, heu de saber que són extraterrestres i que estan molt enfadats, la veritat és que no sé per què.

Les últimes notícies diuen que s’han establert a Salou per mirar de passar desapercebuts.


Comentaris

  • Un relat molt divertit,[Ofensiu]
    Romy Ros | 06-04-2020

    Molt agraida d'aquest relat tan divertit i ple d'hmor tant en la historia com en la forma. Amb "naltros" i "valtros" jo vaig aprendre el català!
    Una salutació molt cordial.
    Romy Ros.- ;)

  • Alien Face Painters?[Ofensiu]
    kevras12 | 22-01-2020

    Hmmm... I wonder if aliens want their faces painted as well? Well, they can check me out here at Face Painting and Balloon Art Denver

  • Humor del més enllà[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-12-2019 | Valoració: 10

    Un relat divertidíssim, un retrat social de primera, per treure's el barret. M'has fetg passar una gran estona. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Sóc una nica extraterrestre[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 09-12-2019 | Valoració: 10

    Escriu una història nadalenca.

    La publicarem al NADAL DE CONTE

    a guimera.info tribuna@guimera.info

    Antonio Mora Vergés

  • enginyós[Ofensiu]
    Atlantis | 30-11-2019

    Relat enginyós i clar amb un doble sentit que s'aclarix al final. Si s'aprèn a parlar qualsevol idioma des del carrer pot passar això. Jo que he treballat de mestra durant molts anys, quan arribaven nens d'altres països a l'escola, els hi costava una mica parlar català, però de seguida aprenien: " "cojones" "hijo de puta" "chuches" (la llengua de l'entorn era castellana)

    He escrit un resum de qui són els fantotxes a l'Àfrica. Quan passi per la redacció i me'l publiquin crec que et pot interessar, perquè són costums i ritus molt diferents als nostres però que tenen el seu sentit.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Montseblanc | 19-11-2019

    Hahaha m’has fet riure de bon matí, mira m’has canviat l’ànim i tot. M’ha encantat. Un relat així va bé de tant en tant. Pots estar content que has fet somriure i fins i tot riure a un grapat de lectors.

  • Molt divertit[Ofensiu]
    Carles Costa Travé | 17-11-2019

    Quins extraterrestes tan borratxos! Molt divertit!

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 14-11-2019 | Valoració: 10

    He rigut i em feia falta. Molt curios el relat m´agrada

  • Aliens and Wine![Ofensiu]
    WildandFree88 | 12-11-2019 | Valoració: 8

    Its a great story. I wonder if these aliens need their windows cleaned too. https://www.windowwashinglongbeach.com

  • M'ha semblat molt divertit[Ofensiu]
    Follet del foc | 06-11-2019

    Caram SrGarcia, com he rigut!

  • M'estranya..[Ofensiu]
    kefas | 06-11-2019


    ... que els foragitessin de l'ajuntament. El que estaven fent era un debat electoral, com podeu comprovar valtros mateixos si n'ulleu un qualsevol en el que hi participi alguna extraterrícola

  • Naltros i valtros, xeic![Ofensiu]
    Joan Colom | 05-11-2019

    No sóc de les comarques tarragonines però hi tinc prou amics com per conèixer aquests girs, i em sembla molt bé airejar-los a Relats, fins i tot en registres més seriosos que el de "Extraterrestres de poble".

    Sr. Garcia, no sé com t'ho fas per superar-te de relat en relat!

  • Històries des del secà[Ofensiu]
    aleshores | 04-11-2019

    ...a mi em recorda aquells versos de Raimon:...”d’esforç i blasfèmia perquè tot va mal”, però amb un to més humorístic i desenfadat. Es bo riure-se’n d’un mateix, aquest ensenya-los el català perquè comprin vi ranci,...
    És una bonica història que s’entén més bé des del secà.
    No hi podia faltar Reus...., París i Londres.

  • Vi ranci.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 04-11-2019 | Valoració: 10

    Un relat força xocant per com arribes a explicar la presència d'aquest extraterrestres al poble. Hi ho fas amb un humor molt localista i lligat a la vida del poble... Els teus extraterrestres amb aquesta condició els fas més humans i entranyable ....

  • Naltros[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-11-2019

    Moltes gràcies, Perla de vellut.

    "Naltros" és una de les moltes maneres dialectals de dir "Nosaltres". Jo ho dic així quan parlo, per això ho he escrit d'aquesta manera.

  • Aprendre la llengua humana...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-11-2019 | Valoració: 10

    Què fantàstica i quanta imaginació i quanta raó tens en tot el relat, doncs els extraterrestres pagaven ben bé el vi ranci. I com es van a ensenyar ben bé la llengua humana... je je je...
    M'ha fet sonriure un tant tot l'acció.

    He vist que poses... "que havia après entre naltros", voldries dir: nosaltres,... perquè "naltros" no sé què vol dir. Ja em diràs.

    Una gran salutació.....
    Perla de vellut

Valoració mitja: 9.67