Em dic Josep Torné

Un relat de: EliesVF
Em dic Josep Torné, sóc professor jubilat i tinc 76 anys. Visc sol. Estic vell i perdo la memòria fàcilment, i m’he anat tornant esquerp i pessimista amb el pas del temps.

Avui, però, remenant uns calaixos, he trobat uns fulls manuscrits i m’he quedat fascinat pel que hi deia. Eren reflexions vitals d’algú. Aquella persona parlava de l’amistat, de l’amor, del primer petó, d’aquella passejada especial amb l’enamorada.

Els fulls estaven desorganitzats, i he començat a endreçarlos.

Finalment, he trobat el primer full...

Un calfred m’ha recorregut tot el cos, i he experimentat un agredolç sentiment d’eufòria, malenconia i felicitat.

«Em dic Josep Torné, i tinc 15 anys...»

Comentaris

  • El comentari anterior és meu[Ofensiu]
    nuriagau | 17-06-2011

    Estava fent proves per penjar el post de les votacions del Nanorepte que ha convocat el meu fill.

    Núria

  • Lectura agredolça[Ofensiu]
    uanra | 17-06-2011 | Valoració: 10

    Ahir precisament el Màrius Serra ens va estar parlant precisament de la sensació que un escriptor té quan rellegeix quelcom que has escrit fa un cert temps, oi?

    En aquest microrelat, el protagonista es retroba amb els textos escrits al llargs d’uns seixanta anys. Ha de ser un retrobament molt sorprenent, més que el desenllaç d’aquesta història!

    Ens seguim llegint,

    Núria

  • crohnic | 30-05-2011

    El pas del temps ens canvia... Segurament si mirèssim enrera ens sorprendríem de veure tot el que el pas dels anys ens ha anat fent perdre... Un microrelat que, amb poques paraules, expressa molt...

  • Corprenedor[Ofensiu]
    Gemma C.O. | 04-04-2011 | Valoració: 8

    He trobat molt corprenedor el teu micro relat., però molt interessant.

  • molt bon relat[Ofensiu]
    joandemataro | 04-04-2011 | Valoració: 10

    amb un final que sorprèn, alhora amb un punt de melangia i tendresa
    salutacions cordials des de mataró
    joan

  • Benvingut a relats en català [Ofensiu]
    Naiade | 04-04-2011 | Valoració: 10


    Seguint la teva recomanació, he entrat a la teva pagina i he trobat un relat que m’ha agradat per la seva humanitat. Mostra que l’esser humà encara que amb els anys perdi alguna facultat, per sort, quan menys t’ho esperes, sorgeix qualsevol detall que ens porta a reviure instants màgics del passat i que ningú ens pot prendre.

    T’aniré llegint ¨
    Montserrat Lloret

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de EliesVF

EliesVF

16 Relats

88 Comentaris

23895 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Professor de matemàtiques.
Tinc diversos relats publicats a "La lluna en un cove", editorial independent del País Valencià.
Dos dels meus relats van estar nominats als Premis Ictineu 2011 al millor conte en català de fantasia i ciència ficció. (Blanc sobre negre i Laia Deu). Laia Deu va ser finalista.
Guanyador del premi al millor microrelat de terror dins el certamen emmarcat en el festival TerrorMolins 2017.