Tres senyores i un senyor

Un relat de: Mercè Bellfort

TRES SENYORES I UN SENYOR


- Què, senyores, ja han decidit què volen prendre?- pregunta per tercera vegada el cambrer.
- Ja li hem dit que un moment. Ja l'avisarem- respon amb descortesia la Magda.
La Magda, junt amb la Carol i l' Emma han quedat per parlar de les seves coses. Feia temps que no es veien i tenien necessitat de fer-ho.
- A mi, qui em treu de polleguera és el meu fill. No fot brot, té trenta anys i encara corre per casa. Bé, això de córrer és un dir… De fet el que fa és jaure tot el dia pel sofà. Diu que no acaba de trobar una feina escaient i digne per a ell i que, amb paciència, tot arribarà. Paciència! A mi se m'ha acabat del tot- diu la Carol mentre s'empassa un ansiolític.
- Jo estic ben abatuda- admet l'Emma. Al meu home l'han despatxat de la feina i amb cinquanta- vuit anys que té, on voleu que vagi a parar, tal com estan les coses. Ja no sé qui està més desmoralitzat si ell o jo. A sobre, vaig caure per les escales del metro i ja veieu quina fila faig amb el braç i la cama enguixades- diu ella, tot prenent-se un antidepressiu.
- Doncs jo tinc una mala llet que no me l'aguanto- crida la Magda.
-Què tens?- diuen alhora les dues amigues.
-Què tinc? Què tinc?... Més aviat hauria de dir: Què no tinc? O, millor encara: A qui no tinc? Estic que trec foc pels queixals, que cremo. Resulta que en Fidel ha deixat de ser-ho. Bé, vull dir que ha tocat el dos per tocar-ne dues de més rodones i fermes. Bé, vull dir una de sola, però amb un parell de mamelles que fan treure … fan treure, bé ja us ho podeu imaginar- es desfoga ella mentre es prepara una combinació d' ansiolític i antidepressiu.
El cambrer, desesperat d'esperar la comanda ha decidit anar per la via més directa. És ben conscient de la seva modesta aportació. Tot i així, es presenta a la taula de les tres senyores amb la safata a la mà per servir-lis tres tassetes de porcellana amb uns cors diminuts dibuixats. A cadascuna de les quals hi penja un filet que sosté un paperet reposat en el platet on s'hi llegeix: "Til·la". Tot seguit, fent un gest dolç, lis deixa discretament uns bombonets i el compte damunt la taula amb l'anotació següent:
"Convida la casa"

Comentaris

  • I l'autora també és tota una senyora![Ofensiu]
    nuriagau | 07-05-2009 | Valoració: 10

    Una exposició simpàtica, al mateix temps que real, d'alguns dels problemes que pateixen les dones que ja han passat els cinquanta.

    Un personatge observador i amatent que troba una solució ocurrent a la situació estrafolària que estan vivint.

    Un relat original que demostra que ets una persona conscient de la realitat que estem vivim i que saps decorar-la amb fantasia i un toc d'humor.

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • Navegant, navegant,[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-04-2009 | Valoració: 10

    heanat a parar al teu relat que m'ha encantat. Molt original i d'un humor irònic molt ben aconsiguit! Enhorabona.

  • Original![Ofensiu]
    copernic | 16-04-2009


    Encara que sembli que exageres, i per tant, dones un caire humorístic al relat, el més sorprenent és que la vida real és així: Una casa de bojos, un sanatori mental a on cada un es pren una medicació i l'únic que tapa bé és el cambrer, que és un observador, un badoc professional, a més de psicòleg ocasional. M'ha agradat aquesta conversa, perquè constato una vegada més que tens el do de l'observació, la badoqueria, de la que feia gala en Josep Pla. Aquest és un ingredient indispensable de la literatura i l'estàs explotant al màxim. Bon relat! Senzill i directe. T'envio petons des de l'observatori i t'agraeixo els teus comentaris que no em flten mai!

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • és un bon company el sentit de l'humor[Ofensiu]
    ambelma | 13-12-2008

    aquest relat me recorda a moltes de les mares d'amics, amigues i coneguts. Sempre he pensat que no vull caure en aquesta quotidianitat que afecta a les dones del relat. Espero conseguir-lo.
    M'encanta l'humor que despren aquest text, ja estaria bé aconseguir mirar des d'un punt de vista aixì les coses que ens passen i que són difícils de pair.
    Que deurien pensar les dones després de l'acció del cambrer? penso que pot ser riure.

    Gràcies pel comentari i d'acord.

  • Divertit [Ofensiu]
    Naiade | 26-11-2008 | Valoració: 10

    Però per desgracia molt corrent. Fa pena pensar-ho seriosament, però tu sempre saps donar a les critiques un to tan divertit, que m'he fet un bon tip de riure.
    És nota que t'agrada observar.

    Una forta abraçada

  • J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-11-2008 | Valoració: 10

    ara un 7 doncs un altre 10

  • Veig [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-11-2008 | Valoració: 10

    que tot i posant-te un 10 la valoració d'aquest relat queda amb un 5,5 torno a posar-te un 10

  • Donat que uns individus registrats a RC [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-11-2008 | Valoració: 10

    com lectors sota el pseudònims: atzucac, risto2, raigdelluna, cunnilingusfrigidus etcètera, o el autor suplantador o usurpador d'identitat del nostre benvolgut DARKMAN i que avui, ara mateix ja es signa Paul Gustave Doré, ignoro però ara si sota un altre identitat poden ser fins i tot autors coneguts de RC.
    Aquets individus malparits potser es creuen que ens toquen els pebrots posant-nos notes baixes per onsevulla?.
    Davant de tanta anarquia i impunitat i en un intent de fer justícia pel meu compte, he decidit visitar als meus autors preferits entre els que t'hi comptes i amb la mateixa anarquia i impunitat però amb la cara alta, sense pseudònims d'autor i sí amb el meu nom i cognoms per davant, tenint al meu haver relats publicats i fortament fumigats per aquets animalots, veure si no el titulat Els segadors de l'enveja .... O be el titulat "L'avet llampat" també el titulat "El carreró de la vila" i altres que ja no recordo i com veig que a tu també t'han visitat et puntuaré o tornaré a puntuar aquest i d'altres relats amb un deu.
    Una abraçada
    J. Lluís

  • Gràcies pel somriure[Ofensiu]
    Màndalf | 24-11-2008

    Que m'has tret amb el teu relat. I que consti que primer hauria d'haver plorat amb el panorama de les tres amigues. Però sempre queda un bri d'esperança, que és el que ens deixes anar al final. Els hi queda l'amistat per desfogar-se. I el sentit de l'humor.
    Salut
    M

Valoració mitja: 10