Tots els noms

Un relat de: Xantalam

On són tots els noms silenciats?
A on? On són els vostres noms?
On s'arxiven les llistes d'ombres,
i tots els noms lapidats?
Dones!
Us han sepultat fins al coll,
                       coberta la testa
-per morir i per viure, coberta sempre-
pel llençol que llepa el salic de sang.

I han esperonat els vostres fills
per que us llencin les primeres pedres.

Comentaris

  • Bon dia, Xantalam [Ofensiu]
    vitriol | 20-05-2010


    ...t'he llegit força, i amb satisfacció, però mai havia fet cap comentari als teus relats. Avui he arribat a tu seguint el camí dels " els últims comentats" i m'agradaria fer algunes consideracions.

    Estant totalment d'acord amb tu en el que fa referència a l'esclavatge i humiliació de molts individus en altres contrades, especialment amb els més dèbils- dones, infants, malalts, vells...- sempre m'ha sobtat l'interès que tenim els occidentals en escombrar la brutícia d'altri mentre la nostra casa s'omple de pols i no fem res.
    En el tema religiós, l'església catòlica tracta a la dona amb el mateix menyspreu que la tan temuda religió islàmica. Això sí, amb més hipocresia. Perquè mentre uns son molt besties, aquí, els altres, amb tot el refinament que han obtingut amb els vuit-cents anys que els hi porten d'avançada, obtenen el mateix resultat, o potser pitjor. La dona només té valor en tant que sotmesa a deu i als homes.
    I sé del que parlo. Tinc dues familiars captades per ordres d'aquesta església , que porten disfressa tot l'any.
    D'aquí a poc, vindrà a l'estat espanyol el rei tartuf de l'estat terrorista- en tant que juga amb el terror dels seus súbdits envers una eternitat a l'infern- i les autoritats "laiques" d'aquest país perdran el cul per llepar-li el seu...

    Quina llàstima d'humanitat...
    ...perdona, només volia fer un breu apunt al teu poema i veig que m'estic enrotllant de mal manera.
    De debò, fora de consideracions ideològiques, un gran poema

  • un poema cru...[Ofensiu]
    joandemataro | 20-05-2010 | Valoració: 10

    que desprèn molta força, en poques paraules...
    sobre un tema molt delicat de la societat que costa d'entendre....
    en fi com sempre dic
    una abraçada ben encaixada
    fins aviat
    joan

  • la teva paraula és compromesa[Ofensiu]
    Marc Freixas | 08-04-2010

    el talent
    fa que expliquis la dura i crua realitat
    de les dones manades per una dictadura masclista, però essencialment jo en diria concretament una dictadura religiosa
    que no deixa cap tipus de llibertat femenina

    realment dur i cruel... i això no té justificació ni molt menys perdó


    demostres en el teu poemari
    una facilitat innata
    per dir les coses més dures
    d'una manera contundent, però poètica... molt poètica


    felicitats i enhorabona

  • Has demostrat... [Ofensiu]
    copernic | 14-03-2010


    que les paraules poden ser més contundents que les pedres i que la seva força pot fer callar totes les boques i desarmar totes les mans. Un poema duríssim, com la més impenetrable de les roques. Un petó!
    La penitència de la Brins ha estat molt agradable!

  • Un poema...[Ofensiu]
    onatge | 14-01-2010

    Que la realitat li dóna la raó. Amarat de profunditat. Encara hi ha un masclisme difressat sota de qualsevol religió, i de vegades no cal ni això, només cal sortir al carrer...

    Salut.
    onatge

  • Un crit[Ofensiu]
    Núria Niubó | 04-01-2010

    Un crit a la ignomínia del trate vejatori vers les dones, que a pesar de tot persisteig en molts països. Un poema dur i contundent que ens desperta un sentiment d'impòtencia i ràbia. Però és així, amb petits fets, amb la denúncia social com podem aconseguir quelcom si persistim. Fa mal al cor , però m'ha agradat molt la força de les teves paraules.
    Una abraçada encoratjadora,
    Núria

  • Si has llegit la meva bio[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-01-2010

    veuràs que dic que sóc pacifista al 100% però hi ha quelcom que no puc suportar . És la injustícia humana. Com és possible que, en el segle XXI succeeixin aquests fets?
    Un magnífic poema de denúncia que ha fet que quelcom s'encengués dins el meu pit.
    Gràcies per escriure un poema tan colpidor.
    Una abraçada i un molt feliç 2010!
    Ah! Esteu molt guapos a les fotos del forum però m'agradaria saber qui són les que estàn amb vosaltres. Podries posar-ho al forum?Gràcies.
    Nonna

  • Empar![Ofensiu]
    F. Arnau | 02-01-2010

    Un gran poema, valent i directe que denuncia amb contundència la intolerància i les pràctiques discriminatòries contra la dona, basades en la religió.
    L'enhorabona!
    Una forta abraçada!
    I...

    FELIÇ 2.010!!!


    FRANCESC

  • de veritat[Ofensiu]
    perunforat | 01-01-2010

    en termes col.loquials QUINA PASSADA de poema, quina crítica més visceral, quins mots tan ben escollits i encaixats en una realitat tan dolorosa.
    M'ha cobert de ràbia, sí, per a tots els noms, per a tots i cadascun d'ells!

    Un arreveure molt proper i segueix, segueix, segueix escrivint que tens un do innat!!!

    Petons!!!

  • Molta força!![Ofensiu]
    Fada del bosc | 30-12-2009 | Valoració: 10

    Un poema ple de força, dur, però a la vegada carregat de sentiment, mentre el llegia el cor m'ha començata bategar ford i m'he ences d'indignació per l'injustícia...

    una abraçada!

  • Un poema tan colpidor [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 30-12-2009 | Valoració: 10

    i tan dur com els mateixos fets criminals que t'han portat a escriure'l. Fets que si no els puc admetre ni entendre en cap temps passat, molt menys veure com impunement es tolerin en el present.
    Alhora pregunto: i els mascles adúlters no els poden castigar igualment?.
    Excel·lent denuncia Xantalan; i acompanyant el meu recolzament i la felicitació pel teu poema, t'envio el desig d'un feliç i venturós 2010.

    J. Lluís Cusidó

  • Duríssim![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 29-12-2009

    Amb una fermesa excepcional et qüestiones un tema social que fa posar els pèls de punta. No hi ha respostes, tot ha quedat silenciat i el patiment ha passat a ser el protagonista.
    Breu i dur i malauradament real. Un poema colpidor, ple de força. Una poema/denúncia de les injustícies humanes. Molt bé, Xantalam!
    Un cop més et vull felicitar, poetessa!
    Desitjo que l'Any Nou ens porti per viaranys més pacífics i humans.
    Un petó ben fort, Empar!

    Mercè

  • CORDES TRENCADES[Ofensiu]
    Fidel | 26-12-2009

    Les cordes del teu violí
    van esclatar de pànic
    i de retruc i en un cru hivern,
    van esdevenir com aquelles branques
    calcinades que exhalaven fum.
    I algú va dictar ordre d'allunyament.
    I des de llavors, ets com una cigarreta
    mal apagada amuntegada al cendrer,
    aclucada, amb les cordes pel terra.
    Perquè t'han trinxat com una esponja
    espargida. Massa tard; seràs oblit.
    Oblit quan ell et llenci definitivament al buit;
    oblit quan ensenyin el teu rostre
    per la pantalla i diguin que ets la 75ª,
    oblit quan només vint surtin al carrer,
    oblit quan el teu preuat instrument
    hagi estat emmudit i abatut per sempre.
    Massa tard. Massa bèsties.
    Massa silencis que parlen.

    Violins d'arreu, alceu les cordes !

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140807 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic