Camille Claudel

Un relat de: Xantalam

*

No pots desagafar la pedra
a la que estàs lligada; són les vetes
qui et subjecten en l'avern del desvari.
El cisell fa cruixir el teu cos
en cada cop que dónes,
i es forja un sanglot petri
quan s'afolla el rostre de la dona,
i s'esmicola en terra i pols
de la memòria...
No pot haver cops de martell
que estronquin la teva obra,
com no hi ha cap suïcidi acorat
dins la roca.


Comentaris

  • Llegint el teu poema[Ofensiu]
    leonardo | 07-04-2010

    pareix que pugui entendre millor la simbiosi perfecte entre l'artista i la seva obra. No coneixía l'obra de Camille Claudel ni la seva trista història, però m'ha copsat.
    Un plaer llegir-te, reb una abraçada

    leonardo

  • Estaras d'acord amb mi que la teva poesia és preciosista?[Ofensiu]
    llamp! | 23-03-2010


    Benvolguda Xantalam, quan entro al teu espai és com entrar en un oasis de preciositats, en què poemes compromesos, relatius a fotografies o amb títols suggerents són per destacar.

    No m'extranya la teva valoració, com a poetessa i com a persona pots estar molt orgullosa de les teves composicions. Nosaltres ens delectem en llegir-les. Tu les hi dónes forma i les tornejes per al teu gaudi, extensiu a tothom qui llegeixi els teus poemes.

    Estic encara molt commocionat pel fet d'haver guanyar el RPV ahir.

    Només dir-te que tens les portes obertes al nou RPV que he convocat aquesta nit passada.

    Tot agraïnt-te el teu comentari al meu "Bellesa i Ciència a la Balança", ara, l' RPV és sobre el mateix tema que em vas comentar.

    I dit això, me'n vaig al racó del teu Ferran a veure què li puc comentar....

    llamp!

  • Una magnífica obra[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 07-02-2010 | Valoració: 10

    i un poema esfereïdor, dur en paraules, dur com la mateixa pedra en la que s'ha esculpit i com l'historia que l'acompanya.
    Felicitats Empar

    J. Lluís

  • Una víctima...[Ofensiu]
    F. Arnau | 07-02-2010

    Com tantes i tantes dones de la societat que els va tocar viure... i patir.
    El teu poema és un lament per la dissortada vida de l'artista.
    L'enhorabona, Empar.
    Una abraçada!

    FRANCESC

    PS Aquests darrers dies he estat capficat en el meu llibre, que ja tinc pràcticament enllestit.

  • Colpidor![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-01-2010

    Un poema que cou les entranyes per la duresa del missatge. Impecable en la forma. Unes paraules tan colpidores com la mateixa escultura de la qual t'has inspirat. Difícil repte aquest! De tota manera, Xantalam, tu hi has posat la teva bona feina abastament. L'enhorabona!
    T'envio una abraçada, poetessa.

    Mercè

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140341 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic