SI ALGUN DIA ES MARCEIXEN LES PARAULES D'AMOR

Un relat de: aurora marco arbonés

SI ALGUN DIA ES MARCEIXEN LES PARAULES D'AMOR

Si algun dia es marceixen les paraules d'amor,
si el temps ens les robava, si el tedi ens les segresta,
jo en cuinaré de noves només per tu i per mi.

Ficaré en un calder essència de llimona
pel sabor agredolç de les desavinences
i llàgrimes de mar, solcant les galtes d'ona,
i un polsim de dolor per velles inclemències.

Hi afegiré un grapat de riallades folles
i una copa de rom i una copa de vi.
Barrejaré a la massa un fil de guants de Gilda
i petons nous i antics de saborós verí.

Hi posaré un sarpat d'insomnis i alegries
pels fills tan meus, tan teus, tan nostres, tant dels dos ,
i gotes del flascó de les mil picardies
que amaneixin el cor juganer i coratjós.

Conjugaré un ritual d'aprenent de bruixota,
alinearé els planetes d'aquari i d'escorpí
i sorgiran paraules, del borbolleig de l'olla,
assenyades i boges per a acomplir el destí.

Si algun dia es marceixen les paraules d'amor,
jo en cuinaré de noves només per tu i per mi.



Comentaris

  • res no és mesquí | 08-06-2010 | Valoració: 9

    No t'havia llegit mai i està super bé!! la rima, la mètrica, tot genial, i el tema m'agrada! Molt ben lligat tot :) felicitats!! he arribat aquí de casualitat però t'aniré llegint. Salut!

  • Foragitant monstres i amenaces[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-03-2010 | Valoració: 10

    Sincerament, no crec que a tu se't marceixin mai les paraules, Aurora... ni les d'amor ni cap altres!

    Pel que ja t'he llegit, tenia la seguretat de què ets una autora que sap fer vibrar els mots al ritme que decideixes marcar en cada moment, i ja sigui en vers o en prosa, composes frases o estrofes que no perden el compàs sigui quina sigui la melodia que els hi poses de fons musical.

    Ara, a més a més, tinc constància de què ets una dona de recursos il·limitats, i que am tu no pot ni podrà el temps, el tedi, la rutina o el desànim: ets bruixota picardiosa, somiadora, riallera i animosa que sap foragitar tot tipus de monstres i amenaces.
    I una bona cuinera, jajaja!

    T'envio una abraçada nova, just acabada de fer,
    Unaquimera

  • Superb[Ofensiu]
    llamp! | 13-11-2009 | Valoració: 10

    En poques estrofes i un munt d'imaginació, crees un ambient molt natural i fantàstic alhora.

    Aquests títols tant llargs, que sovint són el primer vers, tenen un què, un atractiu, sobretot si estàn ben escrits i transmeten idees positives.

    Felicitats, la meva enhorabona!

    llamp!

  • Una recepta culinària...[Ofensiu]
    onatge | 23-08-2009 | Valoració: 10

    Per ser servida a la taula de la vida, dos plats, dues copes, pa del cada dia, aigua per la set, vi d'amor per humitejar els llavis..., fruita del temps, una abraçada sense caducitat, la besada del temps... Bon amor. Em deixava tres onzes de paciència...

    Una abraçada.
    onatge

  • De debò,...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-08-2009

    ...un gran exercici literari. Magnífic! I una bona dosi d'amor, d'optimisme, de bona voluntat, de 'gràcia terrena', diria fins i tot. Amb tots els llocs comuns que vulgues, xicona; amb tots els ets i els uts que pugues imaginar. M'agrada molt com allò que en diem LITERATURA.

    Ara, realista al present, declare: si les "paraules d'amor marceixen", només trobe dos camins: primer, fotre el camp; i segon, aguantar-se. Jo sempre he preferit el primer.

    Ho sent, si he estat massa sincer i cru. És el meu caràcter.

    I salut i rebolica!

  • Al teu costat...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 12-08-2009 | Valoració: 10

    no es marciran mai les paraules d'amor, Aurora. No es poden marcir perquè els hi ofereixes les vitamines precises que les mantindran sempre vives i a cau d'orella. I pel que dius en el poema, també saps com regar-les perquè aquest amor alegre i generós te les dicti sempre.
    Ara feia dies que estava una mica desconnectada, i ha estat un plaer retornar i trobar-me amb aquest poema tan bell.
    Una abraçada, Aurora, i feliç estiu.

  • Oéééééééé visca les paraules novéééééés [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-08-2009 | Valoració: 10

    Desvetllador. Un relat creatiu i......que mostra camins còmodes.
    Paraules noves... i un jo i un tu nou.

  • Preciós, Aurora![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-08-2009

    Tens raó. Cal cercar paraules noves i no cal que tinguin so. Una carícia, una mirada, un estrènyer la mà... Hi ha tantes maneres de parlar sense dir res!
    Una abraçada amb la meva admiració.
    Nonna_Carme

  • Si algun dia es marceixen les paraules d'amor...[Ofensiu]
    nuriagau | 31-07-2009 | Valoració: 10

    ... em posaré en contacte amb tu.

    Jo sí m'he quedat sense paraules. Tan sols puc repetir el que d'altres comentaristes ja t'han dit: m'has emocionat! Has sabut transformar una prosaica realitat en un poema farcit de poètiques i màgiques metàfores.

    La introducció del poema l'he trobada molt encertada i escaient:
    " Quan un amor és nou de trinca, les velles paraules serveixen per a expressar els sentiments. Quan un amor ja és vell, s'han d'inventar paraules noves."

    Enhorabona per aquest poema!

    Núria

  • Hauré de buscar...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 30-07-2009 | Valoració: 10

    Hauré de buscar la fórmula màgica, que em faciliti les paraules adequades, per poder fer un comentari com cal..
    No tinc la fórmula, per tant, només puc dir. Endavant! Aurora, endavant!
    - Joan -

  • M'ha encantat [Ofensiu]
    Nyanga | 29-07-2009

    aquesta recepta, bonissima i enriquidora, plena de detalls i...ja sento l'olor des d'aqui!
    enhorabona aurora!

  • Molt enriquidor.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-07-2009 | Valoració: 10

    Relat molt estimulant. Cal ser persones creadores i renovadores. I a vegades són com diem les paraules, la guapa renovació.

  • Deliciós[Ofensiu]
    Naiade | 28-07-2009 | Valoració: 10

    Un poema que deixa sense paraules. Només algú que estima molt pot posar-se a la pell d'aquesta dona sàvia que no està disposada a perdre res del que té, i amb armes de dona, lluitarà fins l'últim alè, emprant tot un munt de remeis que la natura li dóna. perquè l'ajudi a conservar-ho. Aquest va a preferits.

    Una forta abraçada

  • Gràcies Aurora,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 27-07-2009 | Valoració: 10



    Aquest meravellós poema , és un regal per als esperits decadents, per als enamorats oblidadissos, per als cor malmesos.
    És tant bonic tot el que dius, que desitjaria aprendre a fer les teves pòcimes d'amor , però les paraules han sortit del teu cor i només són teves i de qui estimes.
    Després d'haver-me emocionat sentint-te'l recitar, ara m'he regalat els sentits tot llegint i rellegint desitjant tornar-me a enamorar.

    És realment preciós.

    Una abraçada,
    Núria

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250791 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.