Roses mortes

Un relat de: joandemataro
Aclariment, per si de cas : No és que no m’agradi l’ambient que es respira per Sant Jordi als carrers de Catalunya i sóc conscient que és el nostre Patró, però cada vegada veig com la festa es torna més artificial, amb roses artificials i entre els “ llibres” més venuts hi ha els de quatre aprofitats( famosos, polítics, guions de televisió…) que no són pas escriptors. Jo vull roses i llibres tot l’any.

No vull només una rosa, amor,
arrencada de la vida, mutilada,
sense les rels que llepaven
essències de saba ancestrals.

No vull una rosa morta, amor.
Com el finat,
- Què bé ha quedat, oi?-

que reposa al seu taüt, abillat
amb rosada artificial.
No vull només roses mortes, amor.

Jo el que vull és un roser
que , amb cura, pugui arrelar
i s’ompli de roses amb llavis,
ardents i humits de serena,
que reneixin d’hiverns macilents.

No vull només un llibre, amor.
No vull llibres sense sostre,

- Pidolant per cantonades-

brossa d’oportunistes que venen la seva fama,
no pas la seva mestria,
camuflant-se entre els artistes
quan és la seva diada.
No vull només llibres, amor, fets de mots artificials.

Jo vull belles llibreries, plenes de llibres tot l’any.
Amb aromes cultivades,
baguls curulls de saviesa,
passadissos plens de portes
que s’obren a mons irreals
que foren brodats amb les mans
en mig de les calmes nits,
testimonis d’escriptors desensonyats
esperant la inspiració.

Sí, jo vull llibreries silents
on trobar fins sentiments,
melmelades de poetes,
fetes amb mans bregades
per tants versos composats
en l’abstracció primigènia

- del mot.

Comentaris

  • ets generós i bondadós..i patidor!![Ofensiu]
    teresa serramia | 08-05-2011

    ja ho sé, ja...Però, se n'aprèn, de "passar" i com amiga teva "madureta" et puc demanar i fins i tot "manar", amb pemís", com a mestra, que SÍ que en pots aprendre...T'ho dic per experiència. jo hi he patit MOLT amb això.., saps??, però a la fi n'he après un poquet, el suficient per SOBREVIURE...i et puc dir que és molt important aconseguir-ho. Pel bé teu i de tots els qui t'estimem...
    Entrena-t'hi un poquet cada dia. veuràs com ho pots aconseguir i veuràs com tot s'il.lumina més..I no vol dir que no puguis estimar i sofrir. De sofrir, sofriràs, no hi pateixis, je, je, seguiràs sofrint..però amb més gràcia..je, je..
    Saber riuere't de tu, de tot.és GENIAL...J aho veuràs!!
    GRÀCIES PER LES DISCULPES, però no calien, ja estava segura que ho vas dir amb la teva millor intenció.
    Una gran, immensa, desdramatitzada, volgudament joiosa, abraçadaaaaaaaaaaaaa..........

  • gypsy | 28-04-2011


    Un bon poema amb un bon missatge, cercar el que és essencial i deixar estar el que és superflu.

    Joan, jo no m'he enfadat en absolut amb tu pel tema del fòrum. Només he expressat la meva opinió. Tot és millorable, pots proposar un nou sistema de votacions anònims pels reptes poètics. Segur que a molts els semblarà bé. El que no pots dir és que la gent que corre pel fòrum és hipòcrita i posar als que freqüenten el fòrum al mateix sac. No cal desqualificar ni perdre el respecte, es pot dir el mateix amb més diplomàcia. Jo estic convençuda que no ho has fet de mala fe, que has tingut un rampell, però pensa que molt bones persones poden haver-se sentit ofesos. Ningú t'ha insultat ni t'ha perdut el respecte, Joan.
    Espero que et passi aquesta enrabiada aviat i tornis a escriure i a ser entre nosaltres. RC és un lloc on hi conviu gent molt diferent, de diferents edats i amb interessos diferents. I la grandesa de la pàgina és poder conviure junts i participar amb llibertat en allò que ens agradi més: llegir a d'altres companys, comentar, posar el nostre granet de sorra en algun repte o el que sigui.

    Una abraçada i sis plau no t'enfadis :-)

    gyps

  • F. Escandell | 27-04-2011 | Valoració: 10

    Tota la raó! La diada de Sant Jordi és cada cop més comercial, i allò que ens cal no és un únic dia en l'any per pensar en la literatura i gastar-nos quatre "duros" en el llibre de l'any, sinó tot un món de fantasia, poesia, lletres i amor per viure'l dia a dia.

    Una abraçada!

  • Josep Ventura | 26-04-2011


    totalment d’acord, les parades de propaganda dels
    partits politics em cauen molt malament i les roses
    de paper també i mai compraré el llibre de moda.
    Salut i endavant.
    Josep

  • Roses vives,[Ofensiu]
    free sound | 26-04-2011 | Valoració: 10

    i llibres cada dia.
    Merci per tot, i tot i que cal ser crítics, també és bo veure les coses bones (no pels altres, sinó per nosaltres mateixes/os). Potser regar la vida amb una mica d'optimisme, en farà créixer més bonica rialla.
    Per si encara no l'has llegit:
    http://relatsencatala.cat/relat/sant-jordi-cada-dia-amors-flors-i-llibres-tots-els-dies-acrostic/1030739
    (ho sento, encara no sé fer l'enllaç directe).
    Espero que estiguis una mica més animat, si més no posa-li ganes.
    Somriu a la vida, ella et somriurà.
    Fins aviat!!!!
    Una abraçada....