Recepta

Un relat de: Queca

Un pessic de somni,
dues gotes d'eufòria,
un grapat de somriures.
Barreja-ho bé, amb sentiment. Afegeix-hi dos sacs ben plens d'alegria,
un bon bocí de sol.
No és màgia negra, però tampoc blanca, és només voluntat de viure, sentit comú, ganes de somriure i d'enterrar les llàgrimes. No hi ha lloc per a la melancolia, ni per al dolor. Busca l'espurna, torna a encendre el foc, sent com crema, torna a imaginar l'amor. Escalfa-ho tot a poc a poc, pren paciència, fins que sentis que la sang et bull, i llavors crida. Crida ben fort, fins a rebentar, i torna a agafar aire, respira, i viu. No vulguis aixecar-te de seguida, primer has de reunir les forces necessàries, i per això també és molt important comptar amb algú.
Amb molta cura afegeix dues gotetes de mar i un raig de lluna, un pèl de follet i un grapat de pols de fada.
Un cop barrejats els ingredients, beu-te el resultat amb parsimònia, sentit totes les gotes d'esperança a la gola. Ara només queda plantar-se davant d'un mirall, mira't als ulls i intenta veure la brillantor que desprenen, i llavors, a poc a poc, sense por, somriu.

Comentaris

  • Què bona![Ofensiu]
    Unaquimera | 26-03-2007 | Valoració: 10

    Una recepta molt temptadora, fruit de la màgia amb què cal mirar la vida, de la il·lusió necessària pel dia a dia, de la passió posada sobre cada petita cosa que pot escalfar les mans gelades, desfent aquella fredor que de vegades s'instal·la al cor, la calma imprescindible per no fer caure tot allò que necessita un cert equilibri per a funcionar...
    Què bona!

    Ja que jo he gaudit de la teva recepta ( que he apuntat en el meu Llibre d'or de les Coses que val la Pena tenir Apuntades ) t'ofereixo el meu Menú del Dia, per si et ve de gust tastar-ho: Que aprofiti!

    I t'envio una abraçada casolana, feta amb afecte, amb somriures, amb sol... i una mica esventada per a què t'arribi vooooolant,
    Unaquimera

  • I tant que sí…[Ofensiu]
    iong txon | 16-07-2006

    Ja ho diu una de les dites més sàvies que hi ha: "al mal temps, bona cara" que si no, segur que empitjora. I a més "no hay mal que cien años dure" així doncs, "que l'esperança alimenti la vostra alegria". Vaja, em sembla que he acabat citant l'apòstol Pau. Però hi escau oi?

    M'ha agradat. És un relat suggerent. optimista i positiu, molt ben escrit i amb un toc de màgia casolana. Felicitats!

    Quim

  • Llibre | 17-11-2005 | Valoració: 10

    Genial, noia! La copiaré i l'arxivaré per tenir-la ben a mà, aquesta recepta. És ideal per preparar-la... la veritat és que més d'un dia i més de dos...

    M'ha encantat. Gràcies per comaprtir-la amb nosaltres.

    Petons,

    LLIBRE

    PS.- Insisteixo: se't troba a faltar pel fòrum.

  • i pensar que...[Ofensiu]
    Capdelin | 08-10-2005 | Valoració: 10

    hi ha gent que falsifica la teva recepta i hi afegeix marihuana, whisky, rom, ginebra, pastilles al·lucinògenes ZZ-Z, vi negre degradat, mil cerveses encadenades i bla bla bla... confonen una recepta amb una bomba...
    tens tanta imaginació, "farmacèutica" màgica!!!
    un petonet i una abraçada sense recepta!

  • Genial la teva recepta[Ofensiu]
    Leela | 06-10-2005

    'No vulguis aixecar-te massa depressa i somriu'... molt bona si senyora... ja m'hagués agradat tenir aquesta recepta en algunes ocasions i no haver-la descobert a poc a poc, posant-hi alguns ingredients i deixant-me'n d'altres....

    M'ha agradat... la guardaré en un lloc especial ...

    Una abraçada,

    Leela

  • ¿Un pel de follet?[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 06-10-2005

    Em sembla que manuegaria amb el pel…

    És broma. Està molt bé la formula. De vegades ja ens en calen de receptes màgiques. la tindré en present.

    (Per cert, sí és la silueta d'una dona. La idea és que les paraules estiguin en la part del cos que lis correspon. Vés,em va fer gracia intentar-ho).

  • Hola queca![Ofensiu]
    tramuntana | 21-08-2005 | Valoració: 9

    em sembla una molt bona recepta. M'ha agradat molt! vinga un petonet!! quan tingui temps et comentaré algun altre!!

    laura^^

  • Bufffff...[Ofensiu]
    SiRaP | 19-08-2005 | Valoració: 10

    meravellós, m'encanta! Potser és que estic baix d'ànims i necessitava llegir quelcom així. Magnífic. Tot el relat està envoltat d'una màgia que saps transmetre molt bé al lector. Felicitats, Queca, un relat impressionant.

    Que vagi molt bé.

  • gràcies per la recepta...[Ofensiu]
    ROSASP | 18-08-2005

    Ens fa tanta falta moltes vegades un polsim de poció màgica...
    Prenc nota dels ingredients i m'apunto al somriure!

    Petons i somriures Queca!

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Queca

Queca

108 Relats

757 Comentaris

193187 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Fisioterapeuta i pedagoga.

Lectora intentant escriure.

Enamorada de la literatura, d'estimar, del mar i a vegades, de la vida.

Nascuda al febrer del 87, treballo amb avis, que són el pou de sabiesa on intento aprendre cada dia quelcom nou (sobre ells, sobre la meva professió, sobre la vida, sobre mi mateixa).

Per què Queca? Lleigeix "Te'n vas anar".