Progrés

Un relat de: EliesVF
Por.

Els veig arribar a través dels barrots. Obren la porta. Pànic. Em subjecten amb força i em treuen a l’exterior. Bramo. Xisclo. Em retorço. Una punxada a la carn.

Em desperto. Mal de cap. Calfreds. Desorientació. M’adormo.

Em desperto. Por.

Els veig. S’apropen. Reculo. Passen de llarg. Ara li toca a un altre company. M’espanten els seus crits. M’arrauleixo en un racó.

Marxen.

Sento un soroll. Por. Tornen a ser aquí. Van fins al final de la sala. Obren la porta de barrots. Miro de cantó. Preocupat.

Veig que l’agafen i que el treuen. No es belluga. Sembla només un ninot. Dolor.

Anoten alguna cosa en uns fulls. Fan que no amb el cap.



-Un altre intent fallit –sospira l’investigador principal mentre deixa el conillet d’índies damunt la taula metàl•lica.

-Sí, mala sort. Ho haurem de continuar provant.

Comentaris

  • magistral[Ofensiu]

    No puc afegir res més. Fas crèixer la tensio com ningu. Un s'hi sent. El final, completament inesperat i genial.

  • un conte molt especial [Ofensiu]
    Rafaelmolero | 23-07-2014 | Valoració: 9

    i m' ha agradat molt tot el sentit del conte, està estupend... és meravellós i intrigant. Un gran salut de Rafa Molero

  • Que bèstia![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-07-2014 | Valoració: 10

    Una història bestial, de por bestial. La cara angelical del protagonista encara el fa més bestial. Una sorpresa final bestial. M'ha encantat el fons i la forma del relat. Pobres bestioles! Una abraçada.

    Aleix

  • Jo si que no[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 25-03-2014 | Valoració: 10

    M'has ben enganxat. Mentre llegia em venia la imatge d'un presoner, d'aquí o d'allà, tant és. Un immigrant en una centre de reclusió. Un espia agafat pels espies contraris. Moltes pel•lícules dec haver vist.

    Un conill... Conills!!!

    L'altre dia sentia a la fila d’en Punset dir: "L'evolució humana ens portarà a sentir empatia per altres especies" A veure quan arriba aquest dia.

    Jordi

  • M'agrada[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 27-11-2013

    el ritme, la brevetat de les frases i el punt de vista angoixat del protagonista i com saber la realitat no ens resta horror si no que l'afegeix per real.

    Molt bó, de tot cor.

  • No te'l podia comentar[Ofensiu]
    allan lee | 21-11-2013

    perquè em va fer tanta tristesa que no volia entrar un altre cop, però t'ho haig de dir que és molt, molt bo. De primeres ja em vaig ensumar quelcom- tinc un morro afilat quan es tracta de bestioles- però això no ha fet minvar el meu horror.
    Admiro com escrius i també admiro cóm llegueixes davant del públic. No coneixia la paraula rapsode fins que vaig entrar a RC, segurament degut al pànic escènic que tinc. Potser per això encara admiro més als que parleu tan bé.
    Una abraçada

    a

  • Sorpresa total... [Ofensiu]
    Gemma Matas | 20-11-2013 | Valoració: 10


    Va pujant la tensió fins al final, no te’l esperes.

    M’ha agradat molt la teva descripció tot i que és veritablement trist que haguem de recórrer a carregant-se els animals per aconseguir la manera de poder trobar remeis per allargar la nostra vida.

    Bon relat Elies!

    Gemma

  • Molt aconseguit[Ofensiu]
    Naiade | 20-11-2013 | Valoració: 10

    Llàstima que no sigui tan sols imaginació desbordant. Encara que sabem que cal fer-ho per progressar, no es just fer mal a cap criatura.
    Un relat que m’ha impactat i fet imaginar altres coses fins al final. Has aconseguit crear un ambient incisiu, aterridor ...Fa por.
    Una forta abraçada

  • telegràfic[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 20-11-2013

    i tal com li escau, entretallat, curtcircuitat.
    Imatges com flaixos que ens acompanyen a un final que no dóna gaires esperances a la salvació al protagonista, desorientat.
    Els humans som capaços de trobar excuses fins a una crisi econòmica que no ho és.

    Bon relat Elies!

  • Bon relat de terror![Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 20-11-2013 | Valoració: 10

    Perquè no només som els humans qui sofrim les calamitats! Els animals pateixen més escenes de terror que qualsevol de nosaltres. Veig que per aquí ronden bastant gent de les Ter-Cats. Una salutació d'un jove tercataire amant de la literatura de gènere ;)
    Edgar

  • Fase alfa?[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 20-11-2013 | Valoració: 10

    Màxima concisió. Emocions a flor de pell. Frases tallants, feridores. L'home, de nou convertit en el màxim "depredador", en aquest cas una depredació "científica", "justificada", "raonable", en nom del "progrés" ... o no. Perquè després de la fase alfa del projecte també pot venir la fase beta... cal seguir experimentant...

    Felicitats, Elíes.

  • El progrès[Ofensiu]
    vitalmarie | 19-11-2013 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt. El calfred es constant. Felicitats.

  • També pateixen ells...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 19-11-2013

    T'has posat a la seva pell de tal forma que m'ha semblat primer una cosa i després, entre el títol, molt ben trobat, i el desenllaç tot ha quedat ben fermat. Pobricus, deuen tremolar com a fulletes, però gràcies a ells podem anar avançant, progressant...
    Molt ben trobat. El ritme que adquireix el microrelat amb tantes frases curtes encomana un neguit increïble al lector!
    Una abraçada, Elies!

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de EliesVF

EliesVF

16 Relats

88 Comentaris

23952 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Professor de matemàtiques.
Tinc diversos relats publicats a "La lluna en un cove", editorial independent del País Valencià.
Dos dels meus relats van estar nominats als Premis Ictineu 2011 al millor conte en català de fantasia i ciència ficció. (Blanc sobre negre i Laia Deu). Laia Deu va ser finalista.
Guanyador del premi al millor microrelat de terror dins el certamen emmarcat en el festival TerrorMolins 2017.