Penjada de tu

Un relat de: Mercè Bellfort

PENJADA DE TU

-M´estimes?
-Sincerament, per a mi em resulta tan difícil contestar-te aquesta pregunta que no sé què dir-te. De fet ni t´he vist la cara. Et començo a conèixer, però res més. A part d´això, que és irrellevant, estimen les persones, estimen els animals, però jo no estic fet per estimar. En canvi, no descarto que pugui ésser estimat per a vosaltres, els meus "visitants relataires", persones amb els sentiments a flor de pell.
-Bé, doncs, retiro la pregunta per replantejar-te´n una altra:
-Estàs content quan saps coses de mi, quan vinc a visitar-te tot sovint?
-Bé, això ja és diferent. Molta gent em ve a visitar, m´explica les seves coses i t´asseguro que em quedo amb la satisfacció d´haver fet la feina ben feta quan recullo i transmeto tot allò que m´han confiat: els seus temors, els seus anhels, les seves fantasies, les seves crítiques i les seves opinions.
-Llavors ,amb això, ja en tinc prou. Ben mirat, juraria que no sóc l´única que t´aprecia de debò pel gran servei
"humanitari" i "balsàmic" que ens fas.
-És que aquesta és la meva feina, saps? Tot i així,com t´he dit, no puc ni sé sentir res d´especial per a ningú. Sóc fred de mena: així vaig néixer. Ara bé, té de confessar que els qui em van concebre tenien unes enormes dosis d´amor i altruisme. Sóc impenetrable, però també sóc molt sincer.
-Sí, sí, això ja ho vaig notant, però pensava que tu que ets fort com un roure i ens dones alè i ombra amb el teu fullatge també tindries quelcom de tendresa per oferir-me, vaja, per oferir-nos. No sé, després de rebre gairebé l ´entrada de 50000 històries pensava que…
-No pensis tant. Reserva els teus sentiments per un altre. Jo ja em conformo amb el que tu m´envies. No necessito més. De fet sóc un buròcrata i a tu aquest perfil crec que no et va en absolut. Oi?
-Tens raó. En el fons ets de ferro, però també tens la teva part més "soft"…
-Ep, deixa´t d´anglicismes que ja en tinc prou amb els castellanismes que em cauen a sobre. M´explico? En aquest espai ens trobem per parlar només en català. Estàs d´acord amb mi?
-Plenament, però per acabar, em deixes dir-te una frase que la sento des del fons del meu cor?
-Endavant, encara que de batecs (a no ser que siguin els del teclat) no hi entenc gens ni mica. Et demano només que segueixis essent franca com ho has estat fins ara, MB.
-Ho seré: malgrat la teva fredor i la teva distància vull que sàpigues que estic molt penjada de tu, RC.


Comentaris

  • Felicitats[Ofensiu]
    Calderer | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • He de reconéixer...[Ofensiu]
    matenquatre | 25-09-2008 | Valoració: 10

    ...que lo de MB m'ha despistat. No, ara ja ho tinc clar!
    M'ha agradat, el sentit de l'humor d'aquesta curiosa entrevista al nostre buròcrata però estimat amic...

    Fins aviat!

  • Absolutament penjades![Ofensiu]
    Unaquimera | 17-09-2008 | Valoració: 10

    Hola, MB ( m'ha agradat, jajaja )!
    Després del parèntesi de l'estiu, torno a passar pel teu espai amb la sensació de no saber de tu des de fa molt de temps... ( De fet, després que et vaig comentar el relat anterior a aquest, Quina animalada!, em sembla que no havia tornat a rebre cap mot teu... ) i mentre esperava que s'obrís la teva plana, patia una mica; però en veure per fi la nova producció, fruit d'aquests mesos, m'he quedat ben tranquil·la i satisfeta, ja que veig que tinc lectures per estones...
    Per cert, a la foto sobre la bio veig que vas amb ulleres fosques: espero que no hagis tornat a tenir problemes amb els ulls, com fa un temps enrere.

    Respecte al text que acabo de llegir, resulta evident que et mantens en bona forma literària: has sabut guardar l'equilibri entre la fantasia i l'humor, aprofitant tots els dobles sentits que calia de tal manera que el relat resultés coherent i entranyable per a qualsevol relataire o visitant habitual d'aquest web: ben fet!

    Desitjant que les vacances, si n'has fet, hagin estat ben bones, t'envio una abraçada gran, de retrobament,
    Unaquimera

  • T'he llegit.[Ofensiu]
    jos monts | 31-07-2008

    Bé.
    En aquest relat no et sabria definir quina és la teva tendència com a relataria.
    Segurament és per que no he llegit als anteriors, ja ho faré.
    Soc un que també intenta escriure ja que RC. en dóna la oportunitat.
    Et seguiré lleguin, ja que t'he trobat.
    El pròxim comentari, espero tenir més opinió.
    Salutacions.

    Perdona si he fet quelcom castellanisme.

  • Divertit i original[Ofensiu]
    Naiade | 25-07-2008 | Valoració: 10


    Tenies molta raó al dir-me que entre nosaltres els relataries ens fem un munt de re
    gals, lectures i comentaris que ens ajuden a créixer, aprendre i estar amb contacte amb els que tenim la mateixa afició, la mateixa manera de comunicar-nos, d'esplaiar-nos.
    Bon homenatge a relats en català, la nostre computadora mare.
    T'aniré llegint i espero que tu també.

    Una forta abraçada

  • Un altre cop [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 16-07-2008 | Valoració: 10

    et trobo en aquest relat carregada d'humor, i novament ho he passat molt bé llegint el teu treball. Podríem dir que aquesta obra és més un assaig bé portat i amb certa càrrega humorística, m'ha agradat.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • m'ha quedat[Ofensiu]
    manel | 09-07-2008


    un somriure "tonto" a la cara amb aquest final. Divertida, honesta i ben portada la teva personal "personalització" del nostre estimat (i mai millor dit) espai literari virtual.

    i canviant de tema: et queden uns apòstrofs una mica estranys? gràficament parlant, s'entén.

    salut i petons!

Valoració mitja: 10