PAPALLONA

Un relat de: Fidel Gangonells i Borràs
PAPALLONA

Tu, papallona,
que no saps el nom dels pares,
que no saps de quin lloc vens,
que no tens arrels
ni Déu
ni Pàtria...

on has après la saviesa?


Fidel Gangonells i Borràs

Comentaris

  • Preciós [Ofensiu]

    Preciós i ple de poesia, m'ha agradat moltíssim.
    Deixes el lector amb un cert impacte final , un fet que trobo bàsic en tot poema. Però jo no sé d'on l'ha après la saviesa. Suposo que del mateix lloc on tu has après a escriure poemes com aquest.

    Felicitats.

  • Bona pregunta![Ofensiu]
    llpages | 13-06-2023 | Valoració: 10

    La saviesa pot amagar-se en la més petita de les criatures, però només esperits sensibles com el d'en Fidel se n'adonen. Enhorabona!

  • La saviesa....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-06-2023

    del missatge d'un poema i del qui l'ha escrit. Excel.lent Fidel.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Papallonejant. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-06-2023 | Valoració: 10

    En un sentit quan vol existir, encara que no saps de la saviesa, però fa sentir-la.
    Molt bon poema, Fidel.
    Cordialment
    PERLA DE VELLUT

  • Tykki- Dyw.[Ofensiu]

    D'avegades poc és molt i és això que aquests pocs mots que composen aquest poema em suggereix. Perquè tot ell és una lliço de vida, un petit manual de saviesa on ens sentim reflectits i alhora identificats. Les papallones sempre han despertat en mi curiositat. Recordo que durant la meva llarga estanca a Cornualla i un dels primers mots que vaig a aprende en la seva llengua nativa, el còrnic va ésser papallona que és: Tykki- Dyw. I que vol dir "Joguet de Déu". Grans mercès per comentar-me.