PAÍS ESPOLIAT

Un relat de: J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

Mudes paraules d'un llibre tancat.
Lletres que parlen del nostre passat.
Paraules que es cremen si son recobrades
per convertir en cendres histories passades.

Llibre que resta en silenci obligat
doncs guarda l'historia d'un poble espoliat,
gent catalana en fou l'a greujada
el país i la terra els va ser requisada
Fulles d'un llibre que clama en silenci:
torneu-nos la terra que ens fou espoliada!.

Lletres que conten histories cruentes.
Foc que devora nostra identitat.
Flames que cremen paraules escrites
en frases que expliquen el nostre passat.

Mudes paraules d'un llibre guardat.
Lletres que ens parlen de tot el passat.
Frases que cremen quan son recobrades
per convertir en cendres histories passades.


**************************

Amb la guerra dels segadors 1640-1650 la monarquia hispànica s'apropià de Catalunya repartint-se-la amb la monarquia francesa en el tractat dels Pirineus el 1650 .

J. Lluís Cusidó i Ciuraneta
Recuperat d'un recó del meu calaix el 09 de gener 2010



Comentaris

  • Entranyable![Ofensiu]
    brins | 12-04-2011 | Valoració: 10

    Gràcies per aquest preciós poema que , tot parlant-nos del passat, esdevé far que il·lumina el present...

    Fa temps que passo per la teva pàgina per veure si has tornat a publicar, J. Lluís,
    enyoro molt les teves paraules i, en especial, les teves fantàstiques descripcions de la natura. Espero poder llegir-te relats nous ben aviat.

    He estat molt contenta quan he vist el teu comentari al meu article sobre "errors freqüents en els temps verbals", si t'he pogut ajudar en qualsevol aspecte, per mínim que sigui, és per a mi un gran honor.

    Rep una abraçada molt afectuosa,

    Pilar

  • Paraules sentides[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 05-04-2010 | Valoració: 10

    Paraules sentides. Paraules que arriben. Paraules que parlen de forts sentiments. Paraules que, veritablement, no en són pas de mudes...
    -Joan-

  • Paraules que cremen quan son recobrades[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-03-2010 | Valoració: 10

    Quina sort, haver retrobat aquest poema!
    Hauria estat una llàstima que es quedessin adormits per més temps aquests versos forts i expressius, que recullen perfectament el sentir de l'autor i ofereixen sentiments i emocions a compartir.

    Sense obsedir-se ni quedar-se inmobilitzat, cal recordar el passat del qual ha derivat el nostre present per conèixer el sentit de les coses i els fets.
    I sent-ne conscients del què va ser i les circunstàncies que ens han marcat, caminar endavant.

    Quina sort la teva, amic J.Lluís, per la troballa, i la nostra, ja que així que hem pogut degustar-la a plaer.

    T'envio una abraçada forta,
    Unaquimera

  • No hem d'oblidar-ho mai[Ofensiu]
    Naiade | 03-03-2010 | Valoració: 10


    Un poema que m'ha posat la pell de gallina. En moments com ara que sembla que és remouen les consciencies, on ens encomanem el neguit per aconseguir el que és nostre. Cal recordar el que dius per aconseguir donar-nos més empenta. Et felicito Lluís per aquesta poesia plena de força i raó.

    Una forta abraçada

  • Fins quan?[Ofensiu]
    joanalvol | 08-02-2010 | Valoració: 10

    Sovint penso que ja està bé la classe política que tenim, incapaç de posar-se d'acord per una fita comuna: el total alliberament del jou de l'esclavatge.
    Com, encara, després de tant de temps no em pogut treure'ns l'espina clavada?
    És que Catalunya ha de restar sotmesa per sempre més?
    Fas bé de furgar en els racons del calaix per ventilar de tant en tant, qüestions que han de fer-nos caure la cara de vergonya.
    Felicitats!
    Joanalvol

  • Magnífic![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 06-02-2010 | Valoració: 10

    Una bona troballa la que has fet! Sempre és bo tenir present el passat per no tornar a caure en la mateixa pedra en un futur. Un poema que retrata molt bé, de forma intimista la història del nostre petit país en temps duríssims. L'enhorabona pels teus versos, senzills i colpidors.
    Una abraçada, J. Lluís.

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

49 Relats

588 Comentaris

96950 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sabadell onze de maig del 1943
Català.
Vull gaudir el present
El passat és un record
Els records els tinc endreçats en un arxiu de la memòria, d’una memòria però que camina a l’oblit.
Lluito perquè no agafi una drecera.
Entretant per qui em vulgui llegir escric aquí, a Relats en Català, i si a més em vol comentar millor.

ELS 58 RELATS PREFERITS DELS SEUS AUTORS


ELS 43 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS

Per qui el vulgui el meu correu és: llcusido@gmail.com