No ha de ser bo pensar tant.

Un relat de: Iona
L'altre dia, endreçant l'armari pensava en les peces de roba que tot i que fa temps que no em poso, encara guardo. Potser algun dia me les tornaré a posar, o potser no, però segur que si encara no els ha arribat el seu últim cop, algun dia els hi arribarà. I de les coses que m'importen, quines seran les últimes?

Quin serà l'últim cop que escoltem junts aquella cançó que tant ens agrada?
Quin serà l'últim cop que li robo un petó?
Quin serà l'últim cop que riem plegats?
Quin serà l'últim cop que ens tirem els plats pel cap?
Quin serà l'últim cop que farem les paus?
Quin serà l'últim cop que el contemplaré i pensaré en quina sort tinc d'haver-lo conegut?

Cada acte de la nostra vida és un candidat per ser l'últim. L'atzar, el destí, la malaltia, la mort... són alguns dels motius que ho decideixen.

Si ho sabéssim, potser faríem que aquest últim cop fos meravellós o potser la tristesa no ens el deixaria gaudir.

Realment, la incertesa que acompanya aquest últim, és un preciós regal que ens fa la vida. Gaudim-lo.

PD: Potser aquest és el meu útlim relat que publicarà la web de Relats en Català. Mai se sap.

Iona

Comentaris

  • si, segurament no és bo[Ofensiu]
    Atlantis | 21-08-2021

    Línies senzilles que jo he pensat moltes vegades. I també, i no és que sigui una intel·lectual, je je, però de vegades penso que penso massa.

    Ho dic per a mi, potser no pensar tant i actuar més.

    Un encert de relat reflexiu.

  • Incertesa[Ofensiu]
    Prou bé | 21-08-2021

    No acabo de veure la incertesa pel futur com un regal. No si comporta neguit i patiment. Però l'hem d'acceptar...el futur l'anem construïnt però no sempre surt el que preteníem. Potser l'atzar ens regala el que més ens convé malgrat no sapiguem veure-ho...endreçant un armari has escrit un relat que fa pensar... gràcies. Amb total cordialitat

  • L'únic que saps del futur és que no en saps res totalment segur.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 16-08-2021 | Valoració: 10

    M'agrada molt aquest relat.

    Ordenant un armari, a vegades pots tenir moltes reflexions.

    I quin serà el dia que jo surti de l'atur, dic jo?

    Segueix així amb els teus relats.

    Salutacions.

  • Però, què has fet ?[Ofensiu]
    kefas | 16-08-2021


    Ahir, estirat al llit, vaig llegir el teu relat. Em va agradar. Vaig pensar que m’adormiria i que aquest podria haver estat el meu darrer pensament. Vaig continuar pensant: és possible que el meu darrer pensament pugui ser el de complaença per haver llegit un relat sobre els darrers pensaments? Aquest pensament em va inquietar. Què dirà la posteritat de mi? Als meus congèneres els tinc acostumats als pensaments profunds, enginyosos i transcendents. Em vaig posar nerviós i vaig notar que estava desvetllat.

    Des d’ahir al vespre que estic a l’ordinador. No he dormit i em prou feines he menjat. He iniciat una magna obra sobre l’origen, l’evolució i la fi dels pensaments. Però no puc parar per entrar en cap estat de inconsciència. Haig d’evitar que, abans de que finalitzi l’obra, tingui un darrer pensament.

    He desviat, per un moment, el fil dels meus pensaments per comunicar-te que els teus em porten a la glòria o al infern.

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

319 Comentaris

28168 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir